2020-01-17, 00:10
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Dom kan ha stulit skyltar från en annan bil på väg till färjan,annars har jag svårt att se syftet med att stjäla bilen,du lämnar fruktansvärt mycket DNA i en bil, men polisen kan ju hitta bilen utbränd någonstans, men är det folk från Östblocken som kommer över en sprillans ny bil så tar dom nog med sej den hem

Vilken bilmodell pratar vi om, om det är de mördades bil så glöm den direkt om det inte är en dyr bil och de har en annan regplåt färdig, då är den värd att exportera.
Citera
2020-01-17, 00:16
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast är det inte risk att rulla in på färjan med den? De kan ju rimligtvis inte veta hur snart de döda skulle hittas? Om det nu skulle vara utomstående GM.
Stulna bilar körs in i containers för transport av flera fordon. Containers kollas sällan.
Citera
2020-01-17, 00:18
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Polisen när väl kolla närmaste släktingar och deras barn. Sånt arv säger ingen NEJ till...

Tror inte det finns barn men en bror till mannen
Citera
2020-01-17, 00:20
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Men kom igen, efter typ 19.00 hur många vänner hälsar på en vanlig dag, eller låt oss säga efter 21.00, det enda vi vet är att de var mer än en person.

Vet man exakt tidpunkt när morden begicks? Om de begicks nattetid kan ju någon dykt upp på morgonen för att åka och träna med sambon. Morden kan väl så vitt vi inte vet annat i och för sig hänt mitt på dagen också.
Citera
2020-01-17, 00:24
Medlem
Klassas detta som dödskjutning i statistiken?
Citera
2020-01-17, 00:30
Medlem
Om man antar att det är en stor summa pengar på ett bankkonto som är målet för gärningsmannen, kan man öht komma över dessa på ett riskfritt sätt, dvs utan spår?

Vanliga överföringar är garanterat spårbara och överföringar utomlands dröjer väl som regel flera dygn och är de stora lär de granskas.

Man undrar ju lite om säkerheten på bankid vid den här typen av händelser. Hur snabbt spärras tex bankid när ett dödsfall konstaterats?
Citera
2020-01-17, 00:50
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Tror inte det finns barn men en bror till mannen
Jag hittar ingen bror till mannen. Däremot ser jag, att det troligen finns en bror till kvinnan, om det betyder något.
Citera
2020-01-17, 00:51
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strugatski
Om man antar att det är en stor summa pengar på ett bankkonto som är målet för gärningsmannen, kan man öht komma över dessa på ett riskfritt sätt, dvs utan spår?

Vanliga överföringar är garanterat spårbara och överföringar utomlands dröjer väl som regel flera dygn och är de stora lär de granskas.

Man undrar ju lite om säkerheten på bankid vid den här typen av händelser. Hur snabbt spärras tex bankid när ett dödsfall konstaterats?

Man får ju förbereda sig. Det finns expresstransaktioner. Sen finns ju SEPA inom Europa, dom pengarna kan vara framme nästa dag. Rumänien och Ungern är tex med. Om pengarna slussas via ett av dom länderna vidare utomlands misstänker jag att man inte hinner stoppa transaktionen. Slutdestinationens konto kan ju innehas av en målvakt eller falsk identitet som slussar pengarna till krypto eller tar ut kontant.

Vissa svenska banker har ju dessutom beloppsgränser så man får förmå BO att ringa sin bank o legitimera sig och öka den.

Detta är dock knappas vad som försiggår i detta fall.
Citera
2020-01-17, 01:30
Medlem
Inringaren som var orolig för sin försunna vän, tror jag man ska titta närmare på. Tror inte man ska krångla till det så mycket. Med stor sannolikhet finns en relation mellan BO och GM. Frågan är bara hur den ser ut.
Senast redigerad av Grannen007 2020-01-17 kl. 01:34.
Citera
2020-01-17, 02:11
Medlem
Något nytt i händelsen?
Citera
2020-01-17, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeataVonYxkull
OCH DE TVÅ ÄR FAN INGA GAMLINGAR!!!

Hoppas jag att du menar.

Ibland, när det är knäpptyst betyder det att polisen har uppslag och jobbar intensivt. Rätt vad det är får vi kanske veta att de gripit misstänkta för detta vidriga dåd. Jag hoppas det iallafall.

För en artonåring är det gamlingar ;-)
Citera
2020-01-17, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strugatski

Vi kan väl testa, om du skickar 200 00 SEK till mig så kan vi sedan se om polisen lyckas spåra dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in