Citat:
Ursprungligen postat av
Realtesto
Är livrädd för långsiktiga biverkningar av detta. Undrar därför hur ofta jag långsiktigt kan käka 1 mg av detta utan att börja känna AT eller att jag måste öka dosen osv. En gång i veckan? Tar det både i russyfte och mot ångest.
Om jag förstår frågan rätt så undrar du om du kan äta 1 mg en gång i veckan, och det är ingen fara alls! Finns ingen risk för fysiskt beroende. Har du en järnvilja och disciplin och klarar av att bara äta det en gång i veckan så kommer det fungera bra.
Jag tror nästan att du kan ta dom två gånger i veckan utan problem också. Men det bästa är ju om du klarar av att bara ta en tablett i veckan. Men risken för fysiskt beroende är väldigt väldigt liten även om du äter två st i veckan med tanke på dess korta halveringstid.
Det är tyvärr ganska lätt att man börjar lura sig själv och intalar sig själv att man kan äta mer än vad men egentligen ska. Så var försiktig.
Men om vi leker med tanken att du äter 1 mg alpra på onsdag och 1 mg på söndag och kör på så i några veckor, och sedan när du slutar så upptäcker du att kroppen säger ifrån; Den vill ha mer Alprazolam. Då kommer den avtändningen att vara Mycket kort och Mycket mild.
Jag tror att du kan äta 1 mg två gånger i veckan utan problem