2020-01-12, 10:22
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av partyking
Har en fråga, har inte tagit ksalol på 24 timmar nu och upplever massa obehag som : Illamående, ångest, darrig, huvudvärk, diarre, konstigt ont vid bröstet och sedan ryggvärk som dock försvinner när jag rör på mig. Bör jag fylla på med en halv tablett? Har bara tillgång till Ksalol, Lyrica.

Värt att påpeka att jag har käkat 1-3mg i 3 veckor och är inte van vid benso, har tidigare ställt frågan och fått bra svar. Så kan jag dra i mig en halv om dagen tills jag har fått tag på något annat o trappa ner på? Fyfan vilken piss drog ibland.. vill inte veta hur avtändningen är på heroin.

Sorry för dålig stavning osv.
Abstinens.
Vill du inte fastna och få ett besvärligt beroende, så härda ut. Det går över.
Annars är det bara att fortsätta.
Citera
2020-01-12, 11:07
Medlem
Lowlyfes avatar
Citat:
Har en fråga, har inte tagit ksalol på 24 timmar nu och upplever massa obehag som : Illamående, ångest, darrig, huvudvärk, diarre, konstigt ont vid bröstet och sedan ryggvärk som dock försvinner när jag rör på mig. Bör jag fylla på med en halv tablett? Har bara tillgång till Ksalol, Lyrica.

Värt att påpeka att jag har käkat 1-3mg i 3 veckor och är inte van vid benso, har tidigare ställt frågan och fått bra svar. Så kan jag dra i mig en halv om dagen tills jag har fått tag på något annat o trappa ner på? Fyfan vilken piss drog ibland.. vill inte veta hur avtändningen är på heroin.

Du bör inte fortsätta bruket med en halv tablett utan ta en halv när du verkligen behöver. Ifall du känner att Lyrican hjälper kan du fasa ut med den, låg dos dock och under kort tid sedan får du ta den lilla avtändning du har kvar för att inte byta beroendet.

Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Fick det i karta med texten på baksidan som jag beskrev i början.

Karta är idag tyvärr ingen garanti för att de är äkta, det verkar som om du fått hemmapressade i blister med dålig fördelning av bindningsmedel kontra produkt.
Citera
2020-01-12, 11:16
Medlem
KringExs avatar
Citat:

Hej igen
Har du Lyrica hemma så är det jättebra. Ta 150 mg, vänta tre timmar och se om abstinensen lagt sig (Lyrica tar lång tid innan det börjar verka). Om inte så fyll på med 150 mg till. Kör detta i max fem dagar så att du inte blir torsk på Lyrica.
Alternativ två är att trappa ur med hjälp av Diazepm.
Citera
2020-01-12, 11:37
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Är livrädd för långsiktiga biverkningar av detta. Undrar därför hur ofta jag långsiktigt kan käka 1 mg av detta utan att börja känna AT eller att jag måste öka dosen osv. En gång i veckan? Tar det både i russyfte och mot ångest.

Om jag förstår frågan rätt så undrar du om du kan äta 1 mg en gång i veckan, och det är ingen fara alls! Finns ingen risk för fysiskt beroende. Har du en järnvilja och disciplin och klarar av att bara äta det en gång i veckan så kommer det fungera bra.
Jag tror nästan att du kan ta dom två gånger i veckan utan problem också. Men det bästa är ju om du klarar av att bara ta en tablett i veckan. Men risken för fysiskt beroende är väldigt väldigt liten även om du äter två st i veckan med tanke på dess korta halveringstid.
Det är tyvärr ganska lätt att man börjar lura sig själv och intalar sig själv att man kan äta mer än vad men egentligen ska. Så var försiktig.
Men om vi leker med tanken att du äter 1 mg alpra på onsdag och 1 mg på söndag och kör på så i några veckor, och sedan när du slutar så upptäcker du att kroppen säger ifrån; Den vill ha mer Alprazolam. Då kommer den avtändningen att vara Mycket kort och Mycket mild.
Jag tror att du kan äta 1 mg två gånger i veckan utan problem
Citera
2020-01-12, 15:35
Medlem
Charliework86s avatar
Så länge sen jag käka blåbär, så länge sen så jag kan ligga och undra hur det skulle kännas att ta några he he...
Citera
2020-01-13, 23:26
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Abstinens.
Vill du inte fastna och få ett besvärligt beroende, så härda ut. Det går över.
Annars är det bara att fortsätta.

Håller i princip med dig - samtidigt kan snubben ha anlag för EP och då kan det sluta med ett fall i trappen och krossad skalle...

Jag hade sejfat och dragit ett a två sexpack under åtm tre-fyra dagar. Alternativt minidos Stess under samma tidsspann.
Citera
2020-01-16, 14:59
Medlem
KringExs avatar
Någon mer än jag som tycker att Alprazolam har uppiggande effekt i låg dos? Om jag har dygnat, av någon anledning (oftast p.g,a tjack), och tar 2 mg Alprazolam (som är låg dos för mig. Detta är ju så klart individuellt) så blir jag pigg och glad av. Skulle jag istället tagit 20 mg Diazepam skulle jag bara bli dåsig och slö, och säkert mer irriterad.
En hög dos Alprazolam slocknar man ju såklart av, men Alprazolam är den enda benson som jag har testat som man kan ta även fast man är glad! man blir ännu mer glad av en låg dos Jag jämför med Diazeoam igen; Om jag är på bra humör och tar 20 mg Diazepam så skulle jag bli lite slö och omotiverad,

Någon som håller mer?
Citera
2020-01-16, 17:52
Medlem
spacetrips avatar
Min tolerans är fan helt i topp nu.. drog i mig 15st xanor och 2 starköl på det igår och fick inte ut ett skit av det. Fick typ bara mer ångest..
Har gått på ikto och xanor bra länge nu så antar att det är toleransen som skjutits till toppen.

Borde man ta ett break ett bra tag eller hur skulle ni gjort för att kunna bli lite skön igen?

Mvh Spacetrip
Citera
2020-01-16, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spacetrip
Min tolerans är fan helt i topp nu.. drog i mig 15st xanor och 2 starköl på det igår och fick inte ut ett skit av det. Fick typ bara mer ångest..
Har gått på ikto och xanor bra länge nu så antar att det är toleransen som skjutits till toppen.

Borde man ta ett break ett bra tag eller hur skulle ni gjort för att kunna bli lite skön igen?

Mvh Spacetrip
Du ska trösta dig & vara tacksam att du faktiskt kan säga som det är uppriktigt.
Din kropp är det ända du kan lyssna på och veta att den inte kommer ljuga för dig. Lyssna på den, ta till dig och handla därefter. Sen kommer du få svar på din sista fråga men det är din lättaste. Svårare biten är de jag ovan nämnde.

Lycka till
Citera
2020-01-16, 21:03
Medlem
KringExs avatar
Jag blir så förbannad på dessa Ksalol. Min flickvän var ute och köpte en karta åt mig för att jag hade käkat Amfetamin kvällen innan och sov inget i natt. Jag började med 4 piller och 2 mg Subutex och efter det kändes allt prima.
Ungefär 1 timme, max 90 minuter senare tog jag en tablett till. Hade gjort kaffe och blev sugen på en till. Jag svalde 1 tablett ca 20 minuter innan jag tog min första klunk kaffe. Kanske en minut senare totaldäckade jag.
EN Ksalol ska inte göra någon större skillnad. Den tabletten jag tog till kaffet måste ha varit kraftigt överdoserad! Jag vaknade 4 timmar senare och vart jävligt förbannad. Dels för att det kan bli svårt att somna i natt och dels för jag nu kommer att vara väldigt osäker på hur många Ksalol man ska ta vid ett tillfälle.

Och det här har ingenting att göra med att jag hade tagit Subutex eller inte sovit på ett dygn. Jag tog en, för mig, normal stor dos Subutex som jag bara blir frisk av och känner ett litet välbehag av i tre timmar. Dom fyra Ksalolen jag tog gjorde mig inte ett dugg trött! bara lugn och på väldigt bra humör!
Jag har tagit BETYDLIGT fler Ksalol vid avtändningar, 9-10 st har hänt och jag har aldrig somnat.

Jag är väl medveten om att det kan skilja i styrka på dom, men att få mig att somna ofrivilligt av Alprazolam, då krävs det stora doser! Den där tabletten innehöll varken 1 eller 2 mg kan jag säga. Den hade alprasmak, men jag funderar ändå på om dom kan ha lagt i Triazolam (en oerhört potent benso med stark hypnotika) eller proppar den full med typ... jag vet inte 10 mg Alprazolam.

Vad tror ni?
Har ni varit med om något liknande?
Citera
2020-01-16, 22:29
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
det är ju 15 st ksalol i en karta eller hur?
en person försökte övertyga mig om att en karta är 10 st och att jag skulle betala 200kr för den.
så jävla sur man blir när folk ska hålla på och fula sig sådär.
Citera
2020-01-16, 22:52
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemon-skunk-420
det är ju 15 st ksalol i en karta eller hur?
en person försökte övertyga mig om att en karta är 10 st och att jag skulle betala 200kr för den.
så jävla sur man blir när folk ska hålla på och fula sig sådär.

Haha ja alltid 15. Om man inte med hjälp av sax klipper till kartan snyggt så att det ser ut som en 10-karta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in