Dels det att ingen i närheten skulle ha hört men även närheten till bostäder borde väl stressat GM om LW skrikit såpass länge, och sedan dröja kvar för att lägga villospår?
Villospåren tror jag kan vara utplacerade efter dådet.
Citat:
Möjligt är ju att själva dödsmisshandeln gick ganska fort, LW tuppade av och därefter skrek om hon kvicknat till svårt skadad innan hon förblödde?
Skulle hon ha orkat skrika så högt och under relativt lång tid efter en stor blodförlust?
För att hans DNA finns på repet och för att gömma undan henne. Hon kan då ha dragits mot stängslet, som han sedan kliver över för att ragla ut på vägrenen i omtöcknat tillstånd.
Sant. Höga skrik som når andra sidan motorvägen, om än det rör sig om en studseffekt, borde i alla händelser ha uppfattats av de boende på R*ttarevägen med. Avståndet fyndplats-R*ttarevägen är cirkus 30-35 m. De kan ha hört men ignorerat.
Temperaturen kunde uppmätas till dryga 20+ kvällen den 14e maj, så visst kan man räkna med att flertalet villaägare hade antingen altandörr eller något fönster på glänt.
Men om han skulle planerat det så så hade det väl varit en smal sak att se till att hans dna inte fanns på repet? Tänker mig att förberedelserna är lättare att kontrollera än vad som sker vid själva gärningens utförande?
Jo, det var det jag menade, +20° låter kanske inte överdrivet varmt men bostäder var nog uppvärmda då det tidigare under dagen varit närmare +30°
Edit: har någon hört men ignorerat må det väl kännas rejält billigt. Eller om man trott det kom från någons TV.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-01-16 kl. 21:51.
Villospåren tror jag kan vara utplacerade efter dådet.
Skulle hon ha orkat skrika så högt och under relativt lång tid efter en stor blodförlust?
Jag vet inte hur snabbt man förblöder om de dödliga skadorna är inre skador, eller hur smärtsamma just de är. Jag har drygt 300 meter till närmaste väg och jag hade en gång ett rådjur som fallit död ned på min tomt efter att antagligt fått inre skador efter en påkörning, djuret hade alltså gått eller sprungit minst så långt efter skadan inträffat. LW hade ju en knäskada som nästan var helt läkt, hade den exempelvis gått upp igen så smärtade det säkert oerhört. Eller om någon annan skada som måhända var allvarlig utan att vara dödlig?
Har vi tur så finns hoten både inspelade på L*enas mobil och i textform.
Ja - och ska man tro vad MGM skrev i sina FTF-texter dagarna kring årsdagen för LW:s död, har han jagat och fångat in henne, för att 20 min senare döda henne:
Ett år efter mordet (och fortfarande fri att plocka burk), var MGM övertygad om att han lyckats genomföra DPB:
190514 Årsdagen av LW:s död https://coord.info/GLYND7CT ”...låta dagshjärnan varva ner till natthjärna.” - Har loggat årsdagen med hjälp av försvaret: Den lede fi har äntligen oskadliggjorts: Bl.a. har psykologisk krigföring använts, och den inbillade mentala styrkan och uthålligheten ses som avgörande.
Drygt tre månader senare, 190827 kl. 06.00, slår insatsstyrkan till mot MGM:s hus och han anhålls igen 06.03.
190830 förklaras han häktad; på sannolika skäl misstänkt för mord den 14-15 maj 2018.
Med din påstådda höga IQ borde du kunna räkna ut att SD själv har dokumenterat i både text och bild vad som hände med hans Tummetott. Här får han själv svara: https://coord.info/GLV990WC
"Svängen nedanför backen blir dock väl häftig och jag klarar inte att hålla emot. Supergraciöst tumlar jag runt som en fjäder bakom en 747. Mina 85 kg ren kärlek balanseras vid landningen på höger tumme och det känns en smula trasigt."
Inte var det mitt fall:
Om du hade högre IQ så hade du förstått att med intelligens går det inte räkna ut vad andra dokumenterat. Läsa gör man med ögonen.
Appropå LWs brutna naglar så insisterar jag att det mest logiska är att dom gått av i något är att bråken.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-01-16 kl. 23:04.
"– Den färdiga utredningen ligger på runt 14 000 sidor. Det ni kommer se när ni får ta del av den är att en stor del innehåller kommunikation på sociala medier mellan de inblandade."
[...]
"En annan stor del av förundersökningen består bland annat av mängder med förhör med olika personer som haft upplysningar att lämna om mordet.
Föredömligt i alla fall att dela upp fupen i två delar på det här sättet. Då kan man ju välja om man vill beställa båda delarna eller bara den ena.
Du har helt rätt men det är märkligt att du endast påpekar detta för Gloriouslife. Var var du alla andra gånger Lena, SD, HD, JG och andra människor analyserades?
Det har satts hemska diagnoser på SD om än det lugnat ner sig efter att rättspsykiatern gjorde bedömningen att allvarlig psykisk s.o.s. inte föreligger.
För det första har jag ett liv och jag har inte förbundit mig att kommentera allt. Sen kan det faktisk handla om hur man uttrycker sig och i vilket sammanhang, i det här fallet var vi är i denna snaskiga historia, som vi alla bidrar till här på fb. Det rasar in antaganden och gissningar, sanningar osv och ingen utom skribenten själv vet om det är sant eller ej.
Här uttryckte jag mig angående MBTI skalan och hur Gloriouslife hänvisade till den med entt påstående om en persons personlighetsdrag grundat på sk trådsanningar. Den skalan skall varje punkt besvaras av den det gäller och då att använda trådsanningar om en död människa och försöka få fram personlighetsdrag är förkastligt och osmakligt.
Med tanke på att SD sitter häktad och kommer att bli åtalad för mordet på LW så behöver man inte vara alltför smart att fatta att han inte är riktig i huvudet. Allvarlig psykisk störning nej men en måttlig psykisk störning är ju inte osannolikt, för inte ens du, tror jag, anser att en människa är normalt funtad som slår ihjäl en kvinna och gör hennes barn moderlösa. Har någon mördat en person så ska hen straffas.
Om resultatet stämmer överens med
verkligheten så fungerar ju mitt ”analyserande”.
Resultatet är ju det enda som är intressant, om det stämmer eller inte.
Om jag i FUP får veta att alla mina
slutsatser var fel så vet jag att mitt sätt
att ”analysera” inte fungerade men om det
visar sig att jag har haft rätt så
fungerade ju mitt sätt.
Det kan vi inte veta förrän vi har facit.
Det enda som är intressant är att en mördare skall sättas fast och dömas. Inte om du har haft rätt i dina gissningar ellet analyser som du kallar det för. Detta handlar inte om dig!
Det är nämligen som så att det är ointressant om Lena gjort si eller sagt så. Det är ointressant om hon skulle varit allt det negativa som folk skrivit om henne här. Inget av hennes beteende kommer att rättfärdiga mördarens agerande!
Det enda som är intressant är att en mördare skall sättas fast och dömas. Inte om du har haft rätt i dina gissningar ellet analyser som du kallar det för. Detta handlar inte om dig!
Det är nämligen som så att det är ointressant om Lena gjort si eller sagt så. Det är ointressant om hon skulle varit allt det negativa som folk skrivit om henne här. Inget av hennes beteende kommer att rättfärdiga mördarens agerande!
Nej,om det skulle vara rättfärdigt att mörda människor på sådana grunder så kan jag upplysa om att det skulle inte finnas kvar så många levande i detta land