2020-01-16, 17:52
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, jag sa inte att det handlar om någon typ av vanföreställningar eller annat psykosliknande tillstånd.
Inte alls.

Men det är väl för att se huruvida just dessa tillstånd finns som stora undersökningen i så fall görs? Den görs ju bara för att ta ställning i valet av påföljd mellan fängelse eller rättspsyk. Allmänt psyksjuka och störda hamnar i fängelse. Domstolen lägger sig inte i vilken behandling de ska ha medan de är i fängelse.
Citera
2020-01-16, 18:19
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, så hade L*ena menat att han bröt tummen när han försökte bryta hennes naglar eller något liknande?

Uttryckte mig nog konstigt. Det spekulerades ju igår om SD verkligen bröt tummen under en skidolycka eller om han kanske slog handen i en dörr/vägg. Då mindes jag vad Lena påstått att han gjort med hennes naglar och det var min egen spek att tummen kanske skadades då.
Citera
2020-01-16, 18:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men det är väl för att se huruvida just dessa tillstånd finns som stora undersökningen i så fall görs? Den görs ju bara för att ta ställning i valet av påföljd mellan fängelse eller rättspsyk. Allmänt psyksjuka och störda hamnar i fängelse. Domstolen lägger sig inte i vilken behandling de ska ha medan de är i fängelse.

Ja, det var ju det jag menade.
Citera
2020-01-16, 18:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Uttryckte mig nog konstigt. Det spekulerades ju igår om SD verkligen bröt tummen under en skidolycka eller om han kanske slog handen i en dörr/vägg. Då mindes jag vad Lena påstått att han gjort med hennes naglar och det var min egen spek att tummen kanske skadades då.

Aha, då fanns inte kopplingen brutna naglar och tumme.

Jag misstänker att det kan stämma med att tummen skadats vid en skidolycka.
Dt känns långsökt att L*ena skulle raljera med "tummetott" om det hade med henne och något våldsamt bråk att göra.

Sedan kan SD vid något annat tillfälle slagit in handen i en dörr/vägg och skadat handen/armen också.
Citera
2020-01-16, 18:31
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Enligt henne gjorde han så , vilken henne? LW?
Om LW bröt naglarna så gjorde hon det när hon slogs. Larvigt att ge SD skulden för att bryta av dom när dom var för långa för att slåss.
Sån tramsig skröna.

Låter mer sanningsenligt att LWs nagel gick av när hon bröt SDs tumme.

Ja Lena har sagt. Det vi har nu är bara "he said, she said". Det är därför jag avvaktar FUP, vill ha förstahandsinformation nu.
Citera
2020-01-16, 18:36
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Det vet vi väl inte än?
Så är det ju; vi vet ännu inte hur pass illa åtgången hon var. Finns postare som har påstått att skadorna varit omfattande men eftersom tråden har befolkats av flertalet fabulerande skribenter är det inte alldeles enkelt att avgöra graden av sanningshalt, men vissa av de som har haft något att säga kan uppfattas som trovärdiga.
Citat:
Eftersom förundersökningen pågått så länge så antar jag att det inte finns hårda bevis. Det är ju svårt att slå någon sönder och samman utan att lämna spår efter sig, deras konflikter var väl också kända så de hade ju möjlighet att verkligen syna honom med lupp på ett tidigt stadium (vilket jag antar att de har gjort).
Håller med om att det verkar svårförklarligt att han har kunnat visa upp sig dagen därpå, utan synbara skador (?). Vad man kan ta fasta på är de panikslagna skriken som hörs i omgångar under några minuter med början 23.28-23.29. Räknar med att de härrör från en och samma plats eftersom Dalaan inte nämner något om avtagande styrka eller liknande.

- Hur bar han sig då åt för att själv slippa skador - genom att först oskadliggöra henne? En hypotes är att han tar fram ett medhavt rep för fastbindning vid det lilla trädet intill fyndplatsen och att hon ger ifrån sig skrik under tiden i hopp om att bli hörd. Vilken skräck och dödsångest hon måste ha känt.

Ett antagande är att MGM har lagt ut villospår för att försvåra utredningen.

/..../
Citera
2020-01-16, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja Lena har sagt. Det vi har nu är bara "he said, she said". Det är därför jag avvaktar FUP, vill ha förstahandsinformation nu.

Men så mkt förstahandsinformation från LW:s sida lär knappast framkomma i fup.
Citera
2020-01-16, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Nej. Däremot lär det finnas dokumenterade hot och trakasserier som SD utsatte henne för.
Citera
2020-01-16, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Nej. Däremot lär det finnas dokumenterade hot och trakasserier som SD utsatte henne för.

Ja det ska ju i fu enl åkl finnas en stor mängd utskrifter på kommunikation mellan LW-SD så på så vis lär LW komma till tals i fup.
Citera
2020-01-16, 19:27
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Lenas och SD:s kommunikation sinsemellan blir förstahandsinformation om hur deras relation såg ut.
Citera
2020-01-16, 19:28
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Så är det ju; vi vet ännu inte hur pass illa åtgången hon var. Finns postare som har påstått att skadorna varit omfattande men eftersom tråden har befolkats av flertalet fabulerande skribenter är det inte alldeles enkelt att avgöra graden av sanningshalt, men vissa av de som har haft något att säga kan uppfattas som trovärdiga. Håller med om att det verkar svårförklarligt att han har kunnat visa upp sig dagen därpå, utan synbara skador (?). Vad man kan ta fasta på är de panikslagna skriken som hörs i omgångar under några minuter med början 23.28-23.29. Räknar med att de härrör från en och samma plats eftersom Dalaan inte nämner något om avtagande styrka eller liknande.

- Hur bar han sig då åt för att själv slippa skador - genom att först oskadliggöra henne? En hypotes är att han tar fram ett medhavt rep för fastbindning vid det lilla trädet intill fyndplatsen och att hon ger ifrån sig skrik under tiden i hopp om att bli hörd. Vilken skräck och dödsångest hon måste ha känt.

Ett antagande är att MGM har lagt ut villospår för att försvåra utredningen.

/..../

Varför knyta loss henne? Det jag reflekterat över är att ett villaområde ligger väl snett ovan gångvägen som går förbi platsen. Jag misstror inte Dalaans rapportering om hörda skrik men tycker det är märkligt om ingen i radhusområdet eller villaområdet hört något alls. Det var väldigt varmt under perioden och själv hade jag redan börjat med myggfönster trots tidigt i maj. Och vid halv tolv på natten är ju inte så sent att alla sussar gott.

Dels det att ingen i närheten skulle ha hört men även närheten till bostäder borde väl stressat GM om LW skrikit såpass länge, och sedan dröja kvar för att lägga villospår?

Möjligt är ju att själva dödsmisshandeln gick ganska fort, LW tuppade av och därefter skrek om hon kvicknat till svårt skadad innan hon förblödde?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-01-16 kl. 19:34.
Citera
2020-01-16, 19:55
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Varför knyta loss henne?
För att hans DNA finns på repet och för att gömma undan henne. Hon kan då ha dragits mot stängslet, som han sedan kliver över för att ragla ut på vägrenen i omtöcknat tillstånd.
Citat:
Det jag reflekterat över är att ett villaområde ligger väl snett ovan gångvägen som går förbi platsen. Jag misstror inte Dalaans rapportering om hörda skrik men tycker det är märkligt om ingen i radhusområdet eller villaområdet hört något alls. Det var väldigt varmt under perioden och själv hade jag redan börjat med myggfönster trots tidigt i maj. Och vid halv tolv på natten är ju inte så sent att alla sussar gott.
Sant. Höga skrik som når andra sidan motorvägen, om än det rör sig om en studseffekt, borde i alla händelser ha uppfattats av de boende på R*ttarevägen med. Avståndet fyndplats-R*ttarevägen är cirkus 30-35 m. De kan ha hört men ignorerat.
Temperaturen kunde uppmätas till dryga 20+ kvällen den 14e maj, så visst kan man räkna med att flertalet villaägare hade antingen altandörr eller något fönster på glänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in