2020-01-16, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Hög IQ.
Att SD skulle bryta en tumme när han vill bryta LWs nagel är oomkullrunkerligt mer ologiskt än att LW bryter en nagel när hon försöker bryta SDs tumme.

Uteblivna svar ? Kanske kommer det av att jag scrollar några utpräglade misandrier som försöker kapa tråden för att få sina dåliga erfarenheter bekräftade?

Själv tolkar jag det som att du inte har några svar. Om någon slår hål på dina önskningar då stoppar du huvudet i sanden och går vidare. Kanske därför du haft så väldigt mycket fel tidigare i tråden.
Citera
2020-01-16, 14:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Postaren Blessedfruit har nämnt något om avbrutna naglar. Borde ha uppstått i samband med små utbrott från hans sida och att han då kunde ta ett hårt tag om något finger eller hennes hand och vrida till så att någon nagel skadades.
Fast då är ju det avbrutna som du menar, snarare en konsekvens.

Jo, jag minns det.
Men att detta skulle ha med tummen att göra...?

Kanske det handlar om olika incidenter.

Blessedfruit:
[...]
"L*na beskrev för mig att SD i stigande grad blev våldsam. Jag tänker då inte på regelrätta slag och grov misshandel, men brutna naglar, blod och märken/blåmärken som L*na efteråt ljög om för andra om hur de hade uppstått. Det var alltid (åtminstone i början) stora försoningsutsvävningar. Han ångrade sig, bad om förlåtelse och allt det där. Klassiskt."
[...]
https://www.flashback.org/sp68678935
Citera
2020-01-16, 14:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Själv tolkar jag det som att du inte har några svar. Om någon slår hål på dina önskningar då stoppar du huvudet i sanden och går vidare. Kanske därför du haft så väldigt mycket fel tidigare i tråden.

Du svarar inte heller på frågor.
Jag har frågat om du sett hoten och
trakasserierna själv men det har du
inte svarat på.
Citera
2020-01-16, 14:36
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
För att den förklaringen är mest trolig. Glömt att han till sist slog henne sönder och samman?
Du menar att eftersom han är MT för mordet så har han nog brutit av LWs naglar och inte hon hans tumme?

Citat:
Angående tummen vet jag inte. Svarade bara på att det inte är helt otänkbart att han brutit av naglar på LW med flit. Det är inte allt för långt ifrån andra saker han gjort. Jag skulle i varje fall inte bli överraskad om det stämmer.
Det är väl ändå inte troligare att SD skulle brutit av LWs naglar med flit än att dom brutits av i stridens hetta?
Citera
2020-01-16, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Du svarar inte heller på frågor.
Jag har frågat om du sett hoten och
trakasserierna själv men det har du
inte svarat på.

På vilket sätt jämställer du det med en teori där man förklarar hur det hela har gått till? Din fråga handlar om att validera uppgifters värde. Och jag har redan svarat på den frågan ett par gånger tidigare. Börjar få en känsla utav att du fiskar efter någonting mer. Kan det vara så?
Citera
2020-01-16, 14:39
Medlem
Citat:
Du menar att eftersom han är MT för mordet så har han nog brutit av LWs naglar och inte hon hans tumme?

Det är väl ändå inte troligare att SD skulle brutit av LWs naglar med flit än att dom brutits av i stridens hetta?

På sättet hur Rosamund formulerade sig så tycker jag inte det låter som att det skulle handla om en olyckshändelse eller i stridens hetta. Men du skulle ju kunna ställa frågan direkt till användaren eftersom hen är aktiv här?
Citera
2020-01-16, 14:43
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
På vilket sätt jämställer du det med en teori där man förklarar hur det hela har gått till? Din fråga handlar om att validera uppgifters värde. Och jag har redan svarat på den frågan ett par gånger tidigare. Börjar få en känsla utav att du fiskar efter någonting mer. Kan det vara så?

Jag har inte sett dina svar.
Ja, jag vill veta dina uppgifters värde.
Om du inte sett dem själv så är det
hörsägen.
Citera
2020-01-16, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag har inte sett dina svar.
Ja, jag vill veta dina uppgifters värde.
Om du inte sett dem själv så är det
hörsägen.

Då har du lite sökning att göra då alltså.
Citera
2020-01-16, 14:50
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är väl klart att vid ett så här grovt brott behöver man utesluta allvarlig psykisk störning. Människor kan ha vanföreställningar, psykoser och liknande utan att det märks väldigt tydligt. Det finns även andra sjukdomar som kan göra att du inte fungerar normalt.
Inte alls omöjligt som du säger att det handlar om någon typ av vanföreställningar eller annat psykosliknande tillstånd som kanske inte upptäcks så lätt, och flera verkar nu göra bedömningen att man kan komma att behöva göra en mer omfattande sinnesundersökning än den enklare P7:a som gjordes i november.

Enligt åklagaren Åsa Hiding är det alltså ställt utom rimligt tvivel att SD dödade LW, samtidigt som SD förnekar alla påståenden som innefattas i hennes gärningsbeskrivning. Det vi får anta är alltså att SD har lagt fram en helt annan berättelse om vad han gjorde den där kvällen/natten (mest troligt då att han t.ex. tittade på TV eller sov), och det verkar inte ha framkommit något om att han skulle ha kunnat beläggas med lögn.

Den möjlighet som återstår är väl då att han helt enkelt har en bristande verklighetsuppfattning, dvs. att han lider av vanföreställningar. Och det här borde man ju i så fall ganska lätt kunna upptäcka vid en större sinnesundersökning.
Senast redigerad av Draifos 2020-01-16 kl. 15:11.
Citera
2020-01-16, 16:48
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
För att den förklaringen är mest trolig. Glömt att han till sist slog henne sönder och samman?

Det vet vi väl inte än? Eftersom förundersökningen pågått så länge så antar jag att det inte finns hårda bevis. Det är ju svårt att slå någon sönder och samman utan att lämna spår efter sig, deras konflikter var väl också kända så de hade ju möjlighet att verkligen syna honom med lupp på ett tidigt stadium (vilket jag antar att de har gjort). Innan någon börjar tjata om NFCs handläggningstider så kan man jämföra med mordet utanför Grillby för inte så länge sedan, där en kvinna dödades på ett våldsamt sätt av sin bror med vilken kvinnan trätit med under flera år. Det gick väl knappt ett år så var det dömt och klart.
Citera
2020-01-16, 16:58
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Hög IQ.
Att SD skulle bryta en tumme när han vill bryta LWs nagel är oomkullrunkerligt mer ologiskt än att LW bryter en nagel när hon försöker bryta SDs tumme.

Uteblivna svar ? Kanske kommer det av att jag scrollar några utpräglade misandrier som försöker kapa tråden för att få sina dåliga erfarenheter bekräftade?
Med din påstådda höga IQ borde du kunna räkna ut att SD själv har dokumenterat i både text och bild vad som hände med hans Tummetott. Här får han själv svara:
https://coord.info/GLV990WC
"Svängen nedanför backen blir dock väl häftig och jag klarar inte att hålla emot. Supergraciöst tumlar jag runt som en fjäder bakom en 747. Mina 85 kg ren kärlek balanseras vid landningen på höger tumme och det känns en smula trasigt."

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7d48c7ca-3e3a-4685-9463-f548a08809ba_l.jpg

Skrytsamhet går före fall.
Citera
2020-01-16, 17:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Inte alls omöjligt som du säger att det handlar om någon typ av vanföreställningar eller annat psykosliknande tillstånd som kanske inte upptäcks så lätt, och flera verkar nu göra bedömningen att man kan komma att behöva göra en mer omfattande sinnesundersökning än den enklare P7:a som gjordes i november.

Enligt åklagaren Åsa Hiding är det alltså ställt utom rimligt tvivel att SD dödade LW, samtidigt som SD förnekar alla påståenden som innefattas i hennes gärningsbeskrivning. Det vi får anta är alltså att SD har lagt fram en helt annan berättelse om vad han gjorde den där kvällen/natten (mest troligt då att han t.ex. tittade på TV eller sov), och det verkar inte ha framkommit något om att han skulle ha kunnat beläggas med lögn.

Den möjlighet som återstår är väl då att han helt enkelt har en bristande verklighetsuppfattning, dvs. att han lider av vanföreställningar. Och det här borde man ju i så fall ganska lätt kunna upptäcka vid en större sinnesundersökning.

Nej, jag sa inte att det handlar om någon typ av vanföreställningar eller annat psykosliknande tillstånd.
Inte alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in