2020-01-15, 21:46
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Blodproverna togs den 21/8 så jag tror det var innan operationen. Jag förutsätter nästan att urinproverna togs då också.

Nei tror ikke det var innan operasjonen. Blodprøvene togs 21.08 kl. 17.07

Fra avhør av polis Felicia Engberg:
"Felicia sa att hon endast såg misstänkt vid bevakningen av honom då han låg inför operation. De var i samma rum men mannen var i sjukvårdens händer. Felicia pratade aldrig med mannen och hörde ej heller honom säga något. Efter detta höll Felicia förhör med den kvinnliga ambulanssjukvårdaren."

Hörd person Nordius, Cecilia
Förhörsledare Felicia Engberg
Förhörsdatum 2019-08-21
Förhör påbörjat 16:21
Förhör avslutat 16:35
Förhörsplats Karolinska sjukhuset Solna

Fra avhør av polis Anders Hartmann:
"I samband med att mannen sövdes lämnade Andreas och Felicia rummet. Andreas hörde sen
den manlige ambulanssjukvårdaren."

Hörd person Lundström, Ulf
Förhörsledare Andreas Hartman
Förhörsdatum 2019-08-21
Förhör påbörjat 16:23
Förhör avslutat 16:45

Så blodprøvene må være tatt under eller etter operasjonen.
Citera
2020-01-15, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
Nei tror ikke det var innan operasjonen. Blodprøvene togs 21.08 kl. 17.07

Fra avhør av polis Felicia Engberg:
"Felicia sa att hon endast såg misstänkt vid bevakningen av honom då han låg inför operation. De var i samma rum men mannen var i sjukvårdens händer. Felicia pratade aldrig med mannen och hörde ej heller honom säga något. Efter detta höll Felicia förhör med den kvinnliga ambulanssjukvårdaren."

Hörd person Nordius, Cecilia
Förhörsledare Felicia Engberg
Förhörsdatum 2019-08-21
Förhör påbörjat 16:21
Förhör avslutat 16:35
Förhörsplats Karolinska sjukhuset Solna

Fra avhør av polis Anders Hartmann:
"I samband med att mannen sövdes lämnade Andreas och Felicia rummet. Andreas hörde sen

Hörd person Lundström, Ulf
Förhörsledare Andreas Hartman
Förhörsdatum 2019-08-21
Förhör påbörjat 16:23
Förhör avslutat 16:45

Så blodprøvene må være tatt under eller etter operasjonen.

Han blev körd i ambulansen runt 15.00 (?) och proverna togs 17.07. De kan inte hunnit operera honom innan 17.00-tiden?

Edit: Han blev gripen vid bostaden 15.17. Nej - jag tror inte han hunnit in till operation till 17.07. Han blev körd med polisbil till Karolinska där man hanterade hans kläder. Ingen ambulans den här gången.
Senast redigerad av Picasso2 2020-01-15 kl. 22:11. Anledning: Edit
Citera
2020-01-15, 22:22
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Han blev körd i ambulansen runt 15.00 (?) och proverna togs 17.07. De kan inte hunnit operera honom innan 17.00-tiden?

Edit: Han blev gripen vid bostaden 15.17. Nej - jag tror inte han hunnit in till operation till 17.07. Han blev körd med polisbil till Karolinska där man hanterade hans kläder. Ingen ambulans den här gången.

Joda han hadde ambulanse med polisbil foran, og 1 polis i ambulansen. Dom 3 polisene var med inn på operasjonsrommet og gikk ut da han ble lagt i narkose. Og da tok de avhør av de to ambulansepersonene, og avhørene ble påbegynt kl. 16.21 og 16.23.

Se aktbil 65

edit les avhør av anders Hartmann side 58(60) i aktbil 65
Senast redigerad av PippiAvdesyvhav 2020-01-15 kl. 22:26.
Citera
2020-01-15, 22:25
Medlem
Citat:
Joda han hadde ambulanse med polisbil foran, og 1 polis i ambulansen. Dom 3 polisene var med inn på operasjonsrommet og gikk ut da han ble lagt i narkose. Og da tok de avhør av de to ambulansepersonene, og avhørene ble påbegynt kl. 16.21 og 16.23.

Se aktbil 65

ÅTGÄDER PÅ PLATS. Förundersökning gällande mord inleds efter beslut av tf yb N Lundgren kl 15:17 2019-08-21
Joakim Borgmalm grips kl 15:17 2019-08-21 efter beslut av pa E Johnsson.
Avspärrning lägenheten, trapphuset samt hissen efter beslut av tf yb N Lundgren kl 15:20 2019-08-21.
Beslag av misstänkts kläder efter beslut av tf yb N Lundgren kl 15:22 2019-08-21.
Förundersökning togs över kl 17:12 2019-08-21 av J-ful insp Per Thorell.
31-9520 åkte med den misstänkte till Karolinska där de även hanterade beslag av misstänkts kläder.
Teknikerna

Jag tänker inte tjafsa med dig. Jag pratar om när JB låg under kniven och suturerna. Inte när poliser och ambulanspersonal förhördes.
Citera
2020-01-15, 22:28
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
ÅTGÄDER PÅ PLATS. Förundersökning gällande mord inleds efter beslut av tf yb N Lundgren kl 15:17 2019-08-21
Joakim Borgmalm grips kl 15:17 2019-08-21 efter beslut av pa E Johnsson.
Avspärrning lägenheten, trapphuset samt hissen efter beslut av tf yb N Lundgren kl 15:20 2019-08-21.
Beslag av misstänkts kläder efter beslut av tf yb N Lundgren kl 15:22 2019-08-21.
Förundersökning togs över kl 17:12 2019-08-21 av J-ful insp Per Thorell.
31-9520 åkte med den misstänkte till Karolinska där de även hanterade beslag av misstänkts kläder.
Teknikerna

Jag tänker inte tjafsa med dig. Jag pratar om när JB låg under kniven och suturerna. Inte när poliser och ambulanspersonal förhördes.

Fra avhør av polis Anders Hartman:
"Andreas Hartman (tidigare Fredriksson) berättade att han aktuell dag åkte i patrull
tillsammans med kollegorna Helena Gartér och Felicia Engberg. Då de kom till platsen för
händelsen fick de som arbetsuppgift att följa med i ambulansen som skulle transportera
misstänkt till KS samt att eskortera samma ambulans. Helena åkte i ambulansen och Andreas
och Felicia eskorterade ambulansen med polisbilen.
Väl på sjukhuset fördes den misstänkte mannen till en operationssal. De tre poliserna befann
sig i salen en stund. Andreas berättade att han endast, under hela insatsen, hade visuell
kontakt med den misstänkte mannen och det var i operationssalen. Han pratade således aldrig
med mannen. Andreas hörde hur läkare pratade "medicinska saker" med mannen och att
mannen responderade på detta.
I samband med att mannen sövdes lämnade Andreas och Felicia rummet. Andreas hörde sen
Citera
2020-01-15, 22:34
Medlem
Citat:
Fra avhør av polis Anders Hartman:
"Andreas Hartman (tidigare Fredriksson) berättade att han aktuell dag åkte i patrull
tillsammans med kollegorna Helena Gartér och Felicia Engberg. Då de kom till platsen för
händelsen fick de som arbetsuppgift att följa med i ambulansen som skulle transportera
misstänkt till KS samt att eskortera samma ambulans. Helena åkte i ambulansen och Andreas
och Felicia eskorterade ambulansen med polisbilen.
Väl på sjukhuset fördes den misstänkte mannen till en operationssal. De tre poliserna befann
sig i salen en stund. Andreas berättade att han endast, under hela insatsen, hade visuell
kontakt med den misstänkte mannen och det var i operationssalen. Han pratade således aldrig
med mannen. Andreas hörde hur läkare pratade "medicinska saker" med mannen och att
mannen responderade på detta.
I samband med att mannen sövdes lämnade Andreas och Felicia rummet. Andreas hörde sen
Ok, då börjar det låta rimligt. Jag har endast skuggat igenom förhören. Cred till dig där att du orkade med mig!
Citera
2020-01-15, 22:38
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
ATT som VD försöker du bemästra, ha kontroll och inte visa in i det sista, sviktande kontroll, obehagskänslor. Du har ett ansvar. Stort ansvar. Ekonomi, personal, vara den driftiga. Du skall ”dra runt” det hela.

Chefer är ofta psykopater heter det.

Kanske kan även dessa driftiga typer dras in kraftigare psykoser just på grund av sin personlighetstyp också då?

Linus är ju osäker på om han ser en dubbel personlighet hos JB eller om det tillhör chefsrollen att JB skiftar "till att vara styrande", "i personlighet" .

Aktbil 50 sid 152
Citat:
Och då var det liksom så här att jag och Joakim stod där och så skulle… ja, men förhandla nåt pris på några mopeder. Och eftersom jag inte kände honom mer än, då… har aldrig sett nåt tecken på nånting.
Men då var det liksom att han switchade helt i personlighet, om man säger så. Han blev väldigt så hära,
vad ska man säga… inte aggressiv, men han blev väldigt… vad ska man säg… i
ansiktsuttryck och sånt där.
Jag vet inte, det är svårt att förklara. Man måste nästan sett det
med egna ögon, men han blev väldigt så hära… det blev som två olika personligheter ganska
fort.
Men för mig tänkte jag bara… För jag hade bara hört att han var… eller jag hade ju bara
kollat fram liksom att han var ganska framgångsrik som människa.
Och jag tänkte, ja men det är kanske ett tecken på honom att han är framgångsrik, han kan styra saker och ting.
Så jag tänkte inte nåt mer på det där, liksom.
Det är väl mer nu, liksom, att man har vissa sammanhang, man sätter ihop saker och ting, med tanke på att jag var där ganska mycket.

Tänk om JB hela livet latent har haft en Mr Hyde inom sig, som hela omgivningen har missat?
Och Mr Hyde poppade upp i ett mycket ansträngt tillfälle?

Jag läser just nu förhören med JB själv. Jag tycker inte han ger uttryck för att det varit så ansträngt ändå innan mordet skedde.
Men han kanske har förträngt hur pressad han var?

Han säger själv att han tycker semestern var avkopplande, men jag läste någon annanstans i fupen att Monica tyckt att han inte kopplade ner under hela semestern.

Det kan ju vara sådär som med utbrändhet. Det finns de som kör på i 300 knyck och kan vara de som är i farozonen, då de inte fattar att de har för högt tempo.

Monica själv, sa ju i larmsamtalet, att han jobbat alldeles för mycket.
Senast redigerad av dialektiker 2020-01-15 kl. 22:51.
Citera
2020-01-15, 22:39
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ok, då börjar det låta rimligt. Jag har endast skuggat igenom förhören. Cred till dig där att du orkade med mig!

Det går bra, har 4 barn så jeg er vant med å måste argumentere "om alt"
Så trolig ble nok ikke prøvene tatt før de gav han div. narkosemiddel.
Citera
2020-01-15, 22:47
Medlem
Citat:
Det går bra, har 4 barn så jeg er vant med å måste argumentere "om alt"
Så trolig ble nok ikke prøvene tatt før de gav han div. narkosemiddel.
Nej, det låter rimligt då. Och de vet ju själva vad de gett honom, så just de medikamenterna är ju inte oroväckande. Men det var mycket narkotkaklassat man hittade i blodproverna. Frågan är vad han fick till operationen och vad han fått utskrivet av läkare för olika krämpor.
Citera
2020-01-15, 23:03
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Nej, det låter rimligt då. Och de vet ju själva vad de gett honom, så just de medikamenterna är ju inte oroväckande. Men det var mycket narkotkaklassat man hittade i blodproverna. Frågan är vad han fick till operationen och vad han fått utskrivet av läkare för olika krämpor.

Medazolam, Morfin, fentanyl og ketamin er nok i forbindelse med operasjon
Zopiklon brukes ved sømnbrist
Desmetyldiazepam er angstdempende
Citera
2020-01-16, 13:48
Medlem
RobertoSavianos avatar
I sista/senaste förhöret med honom nämns att de hittade nån gel-liknande vätska på BO:s mage efter att hon avlidit. Har det kommit fram vad det var för nåt?
Citera
2020-01-16, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
I sista/senaste förhöret med honom nämns att de hittade nån gel-liknande vätska på BO:s mage efter att hon avlidit. Har det kommit fram vad det var för nåt?
Nej, jag letade specifikt efter det. Man skriver bara att man undersökt och inte hittat sperma. De letade väl efter ifall han stått och roat sig själv när hon var död eller nåt. Fortfarande okänd substans alltså, så vitt jag vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in