2020-01-16, 10:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det låter ju som en udda sak att göra, försöka bryta hennes naglar? Var det månne så att hon bröt någon nagel om hon försökte drämma till eller klösa honom?

Ja, kanske inte direkt försök att bryta naglarna, utan mer att det hände något som han gjorde mot henne med resultatet brutna naglar och han skadad tumme.

Men jag ville veta av rosamund vad det var hon hade hört.
Citera
2020-01-16, 10:29
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hejsan!

Välkommen tillbaka.

Nu vet jag inte hur länge du har varit borta från tråden, och jag förmodar att du har läst NA och följt fallet den vägen? Det kanske är därför du är tillbaka ?

Åtalet är ju något vi alla (nåja, de flesta är bäst är säga) ser mycket fram emot!

Här är en lite sammanfattning jag gjorde för några dagar sedan om vad som har hänt den senaste tiden.

Efter detta så har ju:
  • åklagaren sagt att FU i princip är klar
  • åklagaren sagt att hon kommer att åtala SD.
  • försvaret har begärt två veckors förlängning, vilket åklagaren har begärt att få beviljat.
  • om försvaret därefter behöver kompletteringar av FU får bestämmas därefter och hur lång tid det tar till åtalet kommer kan avgöras utefter det.

"– Jag har för avsikt att åtala honom. Bevisningen är sådan att jag förväntar mig en fällande dom, säger Åsa Hiding."
[...]
"– Jag hade kontakt med försvaret i fredags. De vill ha ett par veckor till på sig för att läsa det omfattande materialet. När försvaret är klara med det kommer de behöva ta ställning till om de vill ha in kompletteringar. Vi får se hur lång tid det kan ta."

https://www.na.se/logga-in/utredningen-snart-klar-om-hjarstamordet-innehaller-14-000-sidor-jag-har-for-avsikt-att-atala-honom

Tack så mycket för uppdateringen. 🙏

Då får vi hoppas att det går att få tag på FUP och att de inte sätter käppar i hjulet för det. Som jag skrev så vill jag vara med och betala om det skulle visa sig handla om mycket pengar.

Blir en spännande vår och hoppas vi kan se slutet på denna historia.
Citera
2020-01-16, 11:26
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, kanske inte direkt försök att bryta naglarna, utan mer att det hände något som han gjorde mot henne med resultatet brutna naglar och han skadad tumme.

Men jag ville veta av rosamund vad det var hon hade hört.

Men då skulle man väl uttrycka sig som att han försökt göra detta andra? Om en nagel bryts som en ej specifikt avsedd konsekvens?
Jfr om någon kastar bensin på kroppen på någon annan och tuttar på men endast håret på personen brinner upp. Hen försökte ju inte elda upp håret?
Citera
2020-01-16, 12:55
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
SD kanske råkade bryta sin egen tumme när han skulle dra och bryta av Lenas naglar. Enligt henne gjorde han så.
Enligt henne gjorde han så , vilken henne? LW?
Om LW bröt naglarna så gjorde hon det när hon slogs. Larvigt att ge SD skulden för att bryta av dom när dom var för långa för att slåss.
Sån tramsig skröna.

Låter mer sanningsenligt att LWs nagel gick av när hon bröt SDs tumme.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-01-16 kl. 13:03.
Citera
2020-01-16, 13:03
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men då skulle man väl uttrycka sig som att han försökt göra detta andra? Om en nagel bryts som en ej specifikt avsedd konsekvens?
Jfr om någon kastar bensin på kroppen på någon annan och tuttar på men endast håret på personen brinner upp. Hen försökte ju inte elda upp håret?
Postaren Blessedfruit har nämnt något om avbrutna naglar. Borde ha uppstått i samband med små utbrott från hans sida och att han då kunde ta ett hårt tag om något finger eller hennes hand och vrida till så att någon nagel skadades.
Fast då är ju det avbrutna som du menar, snarare en konsekvens.
Citera
2020-01-16, 13:11
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Postaren Blessedfruit har nämnt något om avbrutna naglar. Borde ha uppstått i samband med små utbrott från hans sida och att han då kunde ta ett hårt tag om något finger eller hennes hand och vrida till så att någon nagel skadades.

Precis.
Citera
2020-01-16, 13:12
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews

Utbrott från hans sida?
Varför ska LW alltid ha kärringrabatt?
Citera
2020-01-16, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Utbrott från hans sida?

Varför tror du att du vet någonting? Varför svarar du inte på inläggen som pekar på hål och osannolikheter i dina teorier?
Citera
2020-01-16, 13:18
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Utbrott från hans sida?
För att den förklaringen är mest trolig. Glömt att han till sist slog henne sönder och samman?
Citera
2020-01-16, 14:00
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Varför tror du att du vet någonting? Varför svarar du inte på inläggen som pekar på hål och osannolikheter i dina teorier?
Hög IQ.
Att SD skulle bryta en tumme när han vill bryta LWs nagel är oomkullrunkerligt mer ologiskt än att LW bryter en nagel när hon försöker bryta SDs tumme.

Uteblivna svar ? Kanske kommer det av att jag scrollar några utpräglade misandrier som försöker kapa tråden för att få sina dåliga erfarenheter bekräftade?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-01-16 kl. 14:13.
Citera
2020-01-16, 14:13
Medlem
Citat:
Hög IQ.
Att SD skulle bryta en tumme när han vill bryta LWs nagel är oomkullrunkerligt mer ologiskt än att LW bryter en nagel när hon försöker bryta SDs tumme.

Angående tummen vet jag inte. Svarade bara på att det inte är helt otänkbart att han brutit av naglar på LW med flit. Det är inte allt för långt ifrån andra saker han gjort. Jag skulle i varje fall inte bli överraskad om det stämmer.
Citera
2020-01-16, 14:16
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
SD kanske råkade bryta sin egen tumme när han skulle dra och bryta av Lenas naglar. Enligt henne gjorde han så.

Det kanske var något som hände när de
GC-ade ihop?
Han kanske skulle dra upp henne när hon
ramlat på isen och en nagel gick av?
Han kanske skulle dra upp henne när de
klättrade och en nagel gick av?
Senast redigerad av gloriouslife 2020-01-16 kl. 14:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in