2020-01-16, 10:44
Medlem
codetracers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duubie
Åk dit och kolla, flera källor talar för att det handlar om nr 26. Den mördade mannen heter L*rs Iv*r Byst*dt och har nyligen sålt en gård och Aftonbladet pekar mot rånmord.

Någon borde kunna kolla om personen finns med på AB:s "vem tjänade mest i ditt område"-listor. Skulle knappast bli förvånad om en sökning mot listan gav en träff och om det va sant så kan vi ge skvallerpressen en rejäl smäll.
Citera
2020-01-16, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Två döda, en skjuten och en skriven på platsen. Kan den skjutna vara rånaren? Bor man på landet och äger skog så äger man sannolikt vapen också. Kan brottsoffret ha skjutit EN av rånarna till döds och sedan blivit ihjälslagen eller knivmördad av DE ANDRA rånarna? Och så lämnade de sin döda kupan i huset tillsammans med det döda offret?

Det är långt ifrån sannolikt att bara för att man äger skog, så har man vapen.
Mina föräldrar samt deras vänner har haft skog som kapitalinvestering i många år utan ha nåt som helst behov av att ha vapen. Att äga skog är inte samma sak som att vara jägare...
Citera
2020-01-16, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av codetracer
Någon borde kunna kolla om personen finns med på AB:s "vem tjänade mest i ditt område"-listor. Skulle knappast bli förvånad om en sökning mot listan gav en träff och om det va sant så kan vi ge skvallerpressen en rejäl smäll.

Det brukar väl dock främst vara förvärvsinkomster? Och då först när allas deklarationer är klara, dvs ett år senare.
Det är dock enkelt att kolla vad fastigheter säljs för. Registreras hos lantmäteriet (tror jag) och sammanställs som "slutpriser" på tex hemnet eller booli.
Citera
2020-01-16, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pHr33
Det brukar väl dock främst vara förvärvsinkomster? Och då först när allas deklarationer är klara, dvs ett år senare.
Det är dock enkelt att kolla vad fastigheter säljs för. Registreras hos lantmäteriet (tror jag) och sammanställs som "slutpriser" på tex hemnet eller booli.
Sursta 5-7 såldes för 14 mille i juni 2019. Så det är med all säkerhet den fastigheten som såldes.
Citera
2020-01-16, 10:55
Medlem
codetracers avatar
Citat:

I min syn är din fråga helt ointressant, jag är mer ute efter om listorna som idioterna publicerar används för att råna folk.
Citera
2020-01-16, 10:55
Medlem
Citat:

Förvisso, men det kanske inte är i närområdet som han sålt? Kan likväl vara ett ärvt föräldrahemman uppe i Norrland som han har sålt.
Citera
2020-01-16, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Förvisso, men det kanske inte är i närområdet som han sålt? Kan likväl vara ett ärvt föräldrahemman uppe i Norrland som han har sålt.

Picasso2 skrev nyss att det fanns en fastighet i Sursta som såldes för 14 milj i juni 2019.
Citera
2020-01-16, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av codetracer
I min syn är din fråga helt ointressant, jag är mer ute efter om listorna som idioterna publicerar används för att råna folk.

Ointressant?
Begriper du att det inte är förvärvsinkomst att sälja ett hus, och att man därmen inte skulle hamna på listan?
Inget hindrar ju dock aftonbladet m.fl. att göra lister på husförsäljningar och kapitalinkomster heller. Det gör det säkert det med... Alla ska hängas ut. Och rånas!
Citera
2020-01-16, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Picasso2 skrev nyss att det fanns en fastighet i Sursta som såldes för 14 milj i juni 2019.

Yes, denna: https://www.hemnet.se/salda/gard-7rum-sursta-vallentuna-kommun-sursta-5-7-1030119
Senast redigerad av pHr33 2020-01-16 kl. 11:08.
Citera
2020-01-16, 11:06
Medlem
Så någon har fått nys om att han sålt en släktgård vilka har vi då som alternativ:
-mäklare (känner till)
-banktjänstemän (ser pengarna flöda)
-grannar får nys (ryktet sprider sig fort, kanske någon penga sugen får nys om det.)
-som någon annan skrev: dom här uthängande artiklarna i tidningen: dom som tjänst mest i länet=dom "svennehoror" ni kan rånmörda.(då har vi allmänheten.) Att behöva visa upp vad man tjänar för allmänheten är en kränkning och ett övertramp.

Känner på mig att det är ett ghetto uppdrag att råna dom här två. Mantorp mordet föregicks t. Ex. inte av någon exklusive nyhet som försäljning av gård. Och begicks av en svensk outsider, det här känns mer som ett ghetto göra. Små penga sugna killar som får nyheten, åker dit, pressar dom på pengar, kör ett pannskott, drar.... Med ghettokillar men jag arab/somalier och allt vad det är. Inga polcakwr eller östeurope dom väljer sina offer mer slumpmässigt.
Citera
2020-01-16, 11:06
Bannlyst
Även om rånmord så behöver det inte ha med avyttring fastigheten att göra. Kan vara annat en bil eller smycken som fanns i hemmet. Skrämmande utveckling verkligen
Citera
2020-01-16, 11:08
Medlem
Det säljs ju lägenheter och fastigheter på löpande band och för mycket mer än 14 mille. Måste det inte ligga nåt mer i detta? Typ det norska inlägget ovan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in