2020-01-16, 09:09
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Ta en dump på brevlådan och se om det står namn
Ser inte brevlådan i tv:n....
Det var en reporter som stod på en skogsväg med en röd kåk i bakgrunden, men han påpekade att det inte var den röda kåken som syntes i sändning utan en som låg längre in på skogsvägen
Citera
2020-01-16, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merino
Känner folk i närheten som har bekräftat detta! Vågar dock inte säga att uppgifterna är 100%, men närpå.
Fel. Stuvsta. Där bor ca 70 pers. Läs gärna innantill. Jag litar mer på mitti.se, och grannar som berättar, än dig.
Citera
2020-01-16, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upboy
MTP?
Jo då!! Med tanke på vilka kriminella det gissningsvis handlar om, så kan det vara hälsosamt att inte nosa alltför nära.

När skiten träffat fläkten o nyfikna snokar fått
dessa rånmördare på halsen, då kommer snutarna troligen inte att hjälpa (er)!!@
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Enl mitti.se/Vallentuna är det i Stuvsta.

Så går det när man inte längre har riktiga lokaltidningar kvar. Redaktionen sitter på andra sidan stan och ska rapportera om en kommun dom inte vet något om. Undrar om personerna de pratade med ens bodde på rätt ort...
Citera
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Lite mer från den artikeln.

"En av personerna ska nyligen ha tjänat mycket pengar på en stor affär, något som utreds som ett möjligt rånmotiv, enligt Aftonbladets källor. "

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1n3npl/tva-hittade-doda-i-villa--kan-vara-ranmord

Då borde man väl kunna stryka alternativet med ett slumpmord, vansinnesmord eller att det var någon som enbart ville komma åt bilen?

Fast lite konstigt låter det med att de skulle ha haft en stor mängd kontanter hemma efter en stor affär. Låter som en märklig affär som i så fall görs upp med kontanter i dessa tider.

Man kan tvinga folk att göra en banköverföring.
Citera
2020-01-16, 09:12
Medlem
BeataVonYxkulls avatar
Citat:
Fel. Stuvsta. Där bor ca 70 pers. Läs gärna innantill. Jag litar mer på mitti.se, och grannar som berättar, än dig.

Finns det alltså ett område i Vallentunakrokarna som heter Stuvsta?

Jag gissar att de flesta stockholmare i första hand annars tänker på Stuvsta i Huddinge.
Citera
2020-01-16, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeataVonYxkull
Hur vet du så säkert att det är nr 26?

Jag menar inte att vara näsvis och klampa på dig, bara vill klargöra hur säker den uppgiften är.

Åk dit och kolla, flera källor talar för att det handlar om nr 26. Den mördade mannen heter L*rs Iv*r Byst*dt och har nyligen sålt en gård och Aftonbladet pekar mot rånmord.
Citera
2020-01-16, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeataVonYxkull
Finns det alltså ett område i Vallentunakrokarna som heter Stuvsta?

Jag gissar att de flesta stockholmare i första hand annars tänker på Stuvsta i Huddinge.

Jag tror mitt i gjort bort sig helt och tagit fel på kommun. Men vi får väl se...
Citera
2020-01-16, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Jo då!! Med tanke på vilka kriminella det gissningsvis handlar om, så kan det vara hälsosamt att inte nosa alltför nära.

När skiten träffat fläkten o nyfikna snokar fått
dessa rånmördare på halsen, då kommer snutarna troligen inte att hjälpa (er)!!@

Det är nog inte någon som vill att folk i närheten ska börja jaga rånmördare själva men här på Flashback brukar det spekuleras och diskuteras, hur skulle dessa mördare (antar att de är flera) hämnas på det?
Citera
2020-01-16, 09:15
Bannlyst
Citat:
Är nog Sursta i Vallentuna de menar annars är polisen på fel adress + då har vi två dubbelmord Finns inte Stuvsta i Vallentuna.
Citera
2020-01-16, 09:16
Medlem
BeataVonYxkulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Jag tror mitt i gjort bort sig helt och tagit fel på kommun. Men vi får väl se...

Ja alltså något Stuvsta i norrort lyckas då inte jag hitta...

Stuvsta ligger i Huddinge tills annat är bevisat!
Citera
2020-01-16, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duubie
Åk dit och kolla, flera källor talar för att det handlar om nr 26. Den mördade mannen heter L*rs Iv*r Byst*dt och har nyligen sålt en gård och Aftonbladet pekar mot rånmord.

Då handlar det alltså inte om paret som äger fina bilar och Harleys?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in