2020-01-12, 01:12
Medlem
HuJintaos avatar
Muahahaha jag dödade precis 3 aliens med en granat så du kanske har rätt. 😎

Plus, heavys kan tydligen bära två granater i en slot när de blir riktigt jävla uppgraderade upptäckte jag nu. Hmm rätt värt ändå.🤘🏻🤘🏻
Citera
2020-01-12, 03:04
Medlem
HuJintaos avatar
Seriöst - Whaaat!! 2nd bombrun. En hel karta med bara thinmans. Dödade nog 15-20st efter mycket om o men. De hade highground uppe på hustaken så allt mina trupper kunde göra var att springa skytteltrafik mellan husfasaderna. Till slut sprängde jag mig in genom fasaden med granater - så jävla fränt!

Mmmm ibland är det här spelet så bra! 😁
Citera
2020-01-12, 03:40
Medlem
HuJintaos avatar
Ny frän fråga - i ”frågetråden”. Wohoho!! 😁 Seriöst skojar bara. -Eller så är det vinet som skojar. Vem vet. Oavsett;

Nu har jag fått tillgång till laservapen vilket är fränt! Men strunt i det, min fråga är. Vad är S.H.I.V.S och är det nått man ska satsa på? Det går att köpa via Foundry och jag fattar det som att det är en minitank/robot på hjul som ersätter en soldat.

Hiss /or/ diss??

EDIT: just det, nu fick jag (tyvärr) möjligheten att köra Alien Base, uppdraget. Ska man ta det, eller ska man fördröja det? Har inte direkt nån lust att spela det med tanke på hur mycket spö jag fick sist. Finns det nån drawback med att skita i det? ........ antar att det för det.
Senast redigerad av HuJintao 2020-01-12 kl. 03:46.
Citera
2020-01-12, 05:57
Medlem
HuJintaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Normal

sydafrika lämnade projektet 12:e mars.

Jag hinner inte tillverka varken satelliter eller uplinks.

easy finns inte som alternativ med long war.

Läste på lite inatt om squadsight och med EW verkar mång föredra snapshot för att bygga en "assaultsniper"
Just det, ett hett tips. Gå in i options och slå av autosave. Du kommer behöva manuellt sejva runda för runda i det här spelet.
Citera
2020-01-12, 06:54
Medlem
HuJintaos avatar
Citera
2020-01-14, 22:38
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HuJintao
Jag tyckte också snipers var skitbra först, men de bygger på att man har andra starka spelare i sin grupp som inte blir dödade/eller att fiender plötsligt poppar fram i närheten av dem ( osynlighetsbläckfiskarna t.ex). Plus snipers är helt värdelösa innan de levlats rätt högt.

Nu har jag mer fattat tycke för assault. Deras ”run-n-gun” egenskap är ju helt fantastskt bra! Heavy är nog också bra att ha i mid-endgame pga deras rocket-attack? Ibörjan vill man ju inte spränga något alls men jag antar att det spelar mindre och mindre roll ju längre in i spelet man kommer!? Har inte kommit så långt än men spelet har ett obehaglig Sätt att locka tillbaks än för nya försök. Minns att det var exakt samma med de gamla ufo & xcom. hatkärlek deluxe. Få spel som får mig att ragequitta, detta är definitivt ett av dom!
Assault är också bra, Snipers ska alltid stå så att de kan skydda varandra.
Citera
2020-01-15, 09:40
Medlem
Citat:
Ny frän fråga - i ”frågetråden”. Wohoho!! 😁 Seriöst skojar bara. -Eller så är det vinet som skojar. Vem vet. Oavsett;

Nu har jag fått tillgång till laservapen vilket är fränt! Men strunt i det, min fråga är. Vad är S.H.I.V.S och är det nått man ska satsa på? Det går att köpa via Foundry och jag fattar det som att det är en minitank/robot på hjul som ersätter en soldat.

Hiss /or/ diss??

EDIT: just det, nu fick jag (tyvärr) möjligheten att köra Alien Base, uppdraget. Ska man ta det, eller ska man fördröja det? Har inte direkt nån lust att spela det med tanke på hur mycket spö jag fick sist. Finns det nån drawback med att skita i det? ........ antar att det för det.

Jag satsar aldrig på SHIVS, känns som slöseri med en plats i truppen som kan farma XP istället.

Jag ÄLSKAR XCOM fortfarande och har inte ens köpt tvåan för att jag är så övernöjd med original XCOM med long war installerad.

I början stängde jag av EXALT missions då dom blir ohemult svåra med Long War men numera kör jag painslut-style och slår på allt för att lida riktigt ordentligt när en förflyttning en ruta åt fel håll aktiverar 6 elite mutons samt ett par Sectopods.

Nu måste jag hem ikväll och ladda upp min senaste save.
Senast redigerad av coden-reborn 2020-01-15 kl. 09:46.
Citera
2020-01-15, 10:15
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coden-reborn
Jag satsar aldrig på SHIVS, känns som slöseri med en plats i truppen som kan farma XP istället.
Funkar rätt bra som kulmagneter
Citera
2020-01-16, 09:07
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:

Så är du död nu då? 😂

Vid försök av mindcontrol ställs fiendens will mot din soldats, så att se till att ha soldater med acceptabel will är en god början. Tänk på att varje kritisk skada en soldat fpr sänjer dennes will permanent om du inte ha rätt gene mod för att förhindra detta. Det är fullt möjligt att få så låg will att en soldat är hopplös i strid. Har man gene modden "neural damping" är man säker ändå och även en mind shield ger totalt skydd mot mind contol.
Citera
2020-01-16, 14:35
Medlem
Sane?s avatar
Citat:
Om du slänger en flashbang på den sectoid som mind controll:ar så släpper den.
Citera
2020-01-16, 14:44
Medlem
HuJintaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Så är du död nu då? 😂

Citat:

Nope. Faktum är att senaste (och fortfarande aktiva) omgången spelade jag allt helt autist-metodiskt och abusade skiten ur savefunktionen, så jag tror jag ligger rätt skapligt till. Det enda jag vet jag ligger efter på rent forskningsmässigt är att jag nog bara stunnat 50%-ish av alientypern. Tror inte jag tappat ett enda land heller och ser till att ha setelliter i standby samt kapacitet för dom. Av nån anledning gillar jag också att spela detta när jag dricker vin - därav mina inlägg degenereras mer och mer ju längre en session pågår...

Har inte spelat nu på en vecka - men ikväll efter matlagningen - är det dags att ladda upp senaste saven och fortsätta. Minns att jag slutade på nån slags byggarbetsplats i Argentina, där jag savade mitt i uppdraget men minns att det gick skitbra.

Vid försök av mindcontrol ställs fiendens will mot din soldats, så att se till att ha soldater med acceptabel will är en god början. Tänk på att varje kritisk skada en soldat fpr sänjer dennes will permanent om du inte ha rätt gene mod för att förhindra detta. Det är fullt möjligt att få så låg will att en soldat är hopplös i strid. Har man gene modden "neural damping" är man säker ändå och även en mind shield ger totalt skydd mot mind contol.

Ahaa... än så länge minns jag att endast en av mina soldater blev omvandlad, men jag hade resten av teamet samlat I klunga nära så jag hann döda ufo-äcklet innan min gubbe hann göra någon skada. (Jag antar att de börjar skjuta på mig om man låter de leva?)

Ok, antar att jag kommer bli överfallen snart då. Ska bli intressant. Eller inte.
Senast redigerad av HuJintao 2020-01-16 kl. 14:48. Anledning: ”Fixade” posten..
Citera
2020-01-16, 14:50
Medlem
HuJintaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sane?
Om du slänger en flashbang på den sectoid som mind controll:ar så släpper den.
Efter efterforskning på nätet har fattat det som att flashbangs är kass och inte värt spendera en värdefull utrustningsplats på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in