2020-01-11, 22:49
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HuJintao
Heh, jag förstår på ett ungefär hur du menar, även om jag inte fattar riktigt eftersom jag aldrig haft eller sett varken flyg-rustning eller plasmavapen. Däremot har jag börjat leka lite mer nu med memetic skin. Haft en assault nu i två uppdrag, en riktigt uppgraderad en. Tror jag har börjat få kläm på hur det funkar när han ploppar in och ur invicible.

Klarade EXALT uppdraget när man skulle hacka btw. Det var t.o.m rätt simpelt bara man fattade vad man skulle göra. I så fall tycker jag defend-uppdragen är värre. Fick ett en gång helt ute på öppen yta när jag skulle försvara nån jävla dator som stod mitt ute och det spawnar EXALT från alla håll och kanter. Det var mindre kul.

Vad använder du för rustning och hur långt har du kommit med forskning på nya vapen?
Citera
2020-01-11, 22:54
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Hmm, jag hade en osynlig soldat på uppdraget. Hur menar du att det hade gått enklare med honom? Jag begriper ju att det såklart är en fördel med mimetic men hur ska jag använda den så effektivt som möjligt menar du?

Så här:

Citera
2020-01-11, 22:56
Medlem
HuJintaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Vad använder du för rustning och hur långt har du kommit med forskning på nya vapen?
Går sjukt trögt med rustningarna. Antar att det har något med att göra att man måste stunna aliens och förhöra dom? För det är det jag ligger efter med mest. Är endast inne på ”andra rustningen” än så länge. Carapace Armour. Har fått fram skeleton armour förut, men vill minnas att den inte gör nått mer än låter soldaterna flyga upp en våning. Dvs den pallar ingen mer skada vilket är lite värdelöst.

Vapenforskningen är obefintlig. Helt obefintlig.

Nån runda jag körde tidigare vet jag att jag fick fram laservapen, men jag hann aldrig köpa/använda dom. Så har ingen aning ens om det är lönt att skaffa nya vapen!?

(Sorry om jag stavar illa, skriver på ipaden som inte hänger med)
Citera
2020-01-11, 23:01
Medlem
HuJintaos avatar
Citat:
Så här:

Nej du missforstod, jag menade på EXALT uppdraget. Du skrev ju att det var plättlätt om man hade en memetic när man skulle hacka relän. Jag begriper inte hur det skulle vara någon fördel mer än det vanliga att det är jävligt ”BRA” att ha en osynlig soldat på slagfältet.... hur tänkte du med strategin där?
Citera
2020-01-11, 23:06
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Går sjukt trögt med rustningarna. Antar att det har något med att göra att man måste stunna aliens och förhöra dom? För det är det jag ligger efter med mest. Är endast inne på ”andra rustningen” än så länge. Carapace Armour. Har fått fram skeleton armour förut, men vill minnas att den inte gör nått mer än låter soldaterna flyga upp en våning. Dvs den pallar ingen mer skada vilket är lite värdelöst.

Vapenforskningen är obefintlig. Helt obefintlig.

Nån runda jag körde tidigare vet jag att jag fick fram laservapen, men jag hann aldrig köpa/använda dom. Så har ingen aning ens om det är lönt att skaffa nya vapen!?

(Sorry om jag stavar illa, skriver på ipaden som inte hänger med)

Nja, skeleton suit är ju inte bara till för grappling hook och skydd. Den ger också +3 i rörlighet och +10 defense, vilket inte är kattskit. Att snabbt kunna tas sig upp på tak med kroken är ofta värdefullt.

Men du måste gå fart på vapenforskningen, att bekämpa late game fiender utan plasma suger totalt.
Citera
2020-01-11, 23:10
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Nej du missforstod, jag menade på EXALT uppdraget. Du skrev ju att det var plättlätt om man hade en memetic när man skulle hacka relän. Jag begriper inte hur det skulle vara någon fördel mer än det vanliga att det är jävligt ”BRA” att ha en osynlig soldat på slagfältet.... hur tänkte du med strategin där?
Så här:
Citera
2020-01-11, 23:19
Medlem
HuJintaos avatar
Citat:
Så här:
Citera
2020-01-11, 23:35
Medlem
HuJintaos avatar
Citat:
Så här:
Insåg att jag kanske lät lite väl anti i förra messet, det var inte meningen. Är bara så rädd att jag ska bli av med honom när jag spenderat feta cashen och slitit ihop en massa MELD - för att göra EN soldat memetic. Men bara för det ska jag göra det nästa gång det blir dags för infiltration/EXALT - Jag ska ta min kära mimetic och sälja till djävulen. Sen är det bara att be en bön och snurra cylindern. 🤘🏻🤘🏻

Edit: fråga, hur funkar det om jag vill uppgradera mina MECs till lvl2. Måste man köpa helt nya MEC skal då och förlorar man då t.ex flamethrower? Känns ju sjukt dåligt, hade hoppats att man bara fick mer egenskaper på sin befintliga MEC...
Senast redigerad av HuJintao 2020-01-11 kl. 23:40.
Citera
2020-01-11, 23:47
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Insåg att jag kanske lät lite väl anti i förra messet, det var inte meningen. Är bara så rädd att jag ska bli av med honom när jag spenderat feta cashen och slitit ihop en massa MELD - för att göra EN soldat memetic. Men bara för det ska jag göra det nästa gång det blir dags för infiltration/EXALT - Jag ska ta min kära mimetic och sälja till djävulen. Sen är det bara att be en bön och snurra cylindern. 🤘🏻🤘🏻

Edit: fråga, hur funkar det om jag vill uppgradera mina MECs till lvl2. Måste man köpa helt nya MEC skal då och förlorar man då t.ex flamethrower? Känns ju sjukt dåligt, hade hoppats att man bara fick mer egenskaper på sin befintliga MEC...

Nej, du uppgraderar de MECs du har och förlorar inget alls. När du har uppgraderat till trean har du flera grymma vapen på samma MEC och samtidigt mer skydd. Synd bara att det är så väldigt dyrt.
Citera
2020-01-11, 23:54
Medlem
HuJintaos avatar
Citat:
Nej, du uppgraderar de MECs du har och förlorar inget alls. När du har uppgraderat till trean har du flera grymma vapen på samma MEC och samtidigt mer skydd. Synd bara att det är så väldigt dyrt.
Hmm, ok. Har inte kommit längre än 1an så har inte riktigt greppat det där än. Tycker för övrigt att det är sjukt rörigt hur de gjort det. Varför ska man ens behöva först skapa en robotsoldat som inte fyller nån som helst funktion och sen köpa ett skal. Det borde de kunnat fixa i ett svep. Nu blir det bara förvirrande.

Skickade precis ut min memetic som covert operative på en EXALT mission. Så bara så du vet, blodet är på dina händer nu!

Edit: fick precis en alien-granat. Är den värd att använda eller ska man skita i den totalt?
Senast redigerad av HuJintao 2020-01-11 kl. 23:57.
Citera
2020-01-12, 00:06
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Hmm, ok. Har inte kommit längre än 1an så har inte riktigt greppat det där än. Tycker för övrigt att det är sjukt rörigt hur de gjort det. Varför ska man ens behöva först skapa en robotsoldat som inte fyller nån som helst funktion och sen köpa ett skal. Det borde de kunnat fixa i ett svep. Nu blir det bara förvirrande.

Skickade precis ut min memetic som covert operative på en EXALT mission. Så bara så du vet, blodet är på dina händer nu!

Edit: fick precis en alien-granat. Är den värd att använda eller ska man skita i den totalt?

Alien granater gör 5 i skada istället för dina vanliga som gör 3, så självklart ska du använda dem i stället om du har dem.

Det där med MECs är ju för att det är en rustning, ett skal, som inte är kopplad till en viss soldat. Om soldaten dör kan rustningen, själva skalet, repareras och användas igen.
Citera
2020-01-12, 00:20
Medlem
HuJintaos avatar
Citat:
Alien granater gör 5 i skada istället för dina vanliga som gör 3, så självklart ska du använda dem i stället om du har dem.

Det där med MECs är ju för att det är en rustning, ett skal, som inte är kopplad till en viss soldat. Om soldaten dör kan rustningen, själva skalet, repareras och användas igen.
Provade precis granaterna... hmm visst 2 mer i skada, men är det verkligen värt det? Har nästan aldrig använt granater öht hittils... nu när man börjar möta feta motståndare med en massa hp känns det lite futtigt. Trodde de skulle ha nån häftigare effekt - typ svart hål där alla sugs in eller nått.

Spöade f.ö precis min första robotalien. De där som flyger och skickar ut två små äckel som även kan hela dom. Vidriga jävlar! :zpy:

Angående MECsen, så det visste jag inte. Trodde skalen förstördes om soldaten dog. Hmm där ser man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in