2020-01-09, 20:07
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting

Drömlottning för MFF känns det som. Övriga 3 lag är ju inte mycket att hänga i julgranen där. Karlskrona kanske inte är helt borta från andraplatsen..

Kvittar att vinna cupen kan vi glömma oavsett.
Citera
2020-01-09, 21:11
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Vad spelar andraplatsen för roll?
För ett lag som precis gått upp från division 2 så skulle det nog räknas som en merit..
Citera
2020-01-09, 23:36
Medlem
När AIK fick Kalmar, Jönköping, Örgryte kändes det lite som onödigt svår lottning. Nu inför säsong, känns det tvärtom bra, att det är lag som inte bjuder in tiĺl löst knutna dojor och klacksparksinställning.
Citera
2020-01-15, 19:12
Medlem
mikeymikeys avatar
Hade varit så jäkla skoj att vinna cupen och då lira några omgångar i Europa League kvalet, innan man ryker mot nåt portugisiskt lag.

Men det vågar man väl inte hoppas på.
Citera
2020-01-15, 21:04
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
På förhud tippar jag AIK som cup vinnare. Behöver vinna för att nå Europaspel.

Kanske även blir Europaspel om man förlorar mot något av lagen som redan är klara för kvalet?
Citera
2020-01-15, 22:09
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma

Kanske även blir Europaspel om man förlorar mot något av lagen som redan är klara för kvalet?

Dom måste inte vinna. Dom får spela i Europa om MFF, Bajen eller Djurgården vinner också. Men visst vill dom ha det i egna händer skulle jag tro. AIK lär gå för det.
Citera
2020-01-15, 22:26
Medlem
mikeymikeys avatar
När vann AIK cupen senast?
Citera
2020-01-15, 23:00
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey

2009.
Citera
2020-01-15, 23:24
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
2009 när AIK vann dubbeln. Eller trippeln om man räknar in supercupen efterkommande vår.
Och alla tre matcher var mot IFK Göteborg.
Två matcher på raken på hösten (ligaavslutningen och cupfinalen) och en på våren (supercupen).
Citera
2020-01-15, 23:44
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Nej AIK är den enda klubb som inte redan är klar för Europa som kan gå till Europa även fast de inte vinner. Det du skriver gäller för alla lag förutom AIK, DIF, MFF, Zlatan.
Citera
2020-01-16, 00:09
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Nej AIK är den enda klubb som inte redan är klar för Europa som kan gå till Europa även fast de inte vinner. Det du skriver gäller för alla lag förutom AIK, DIF, MFF, Zlatan.

Precis, jag påpekade samma sak längre upp. Det vore sjukt ironiskt om DIF eller Zammarby går till final och möter typ Peking eller Häcken. Då får gnagarna hålla på ett annat lag från Stockholm för en dag. Vore lite komiskt.
Citera
2020-01-16, 00:14
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Precis, jag påpekade samma sak längre upp. Det vore sjukt ironiskt om DIF eller Zammarby går till final och möter typ Peking eller Häcken. Då får gnagarna hålla på ett annat lag från Stockholm för en dag. Vore lite komiskt.
Jo det vore lite udda, men sånt händer ju titt som tätt när lagen är inne i vanliga guldstriden också... jag såg ditt inlägg det jag ville påpeka är att hans argument till varför AIK skall vinna cupen gäller för nästan alla lag förutom just gnaget, det gjorde inte du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in