2019-11-11, 09:32
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Blåvitt borde väl få två hemmamatcher i gruppspelet? Eftersom man kom bland dom åtta bästa i serien.
Jag frågar eftersom du skrev en-två...🤔

Eller är jag ute och cyklar?

Vi fick en bortamatch ja, Sollentuna blir borta. Dock KAN man få två bortamatcher något år om det är fler än åtta icke-elitlag med i gruppspelet.
Sedan kan det bli kul resa i en kvart med eventuellt.

Gruppen bör vi väl plocka även om Sirius och vi inte direkt är en lysande cupkombo. Tråkigt med resa till Sollentuna, Sthlm och dess grannkommuner är man ju i vid allsvenska matcher ändå. Hade föredragit något roligare.
Finns det någon som har koll på Sollentuna här månne?

Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Västerås lottas mot två allsvenska lag och får nöjet att spela borta mot dem och sedan ha hemmamatch mot division 1 lag. Glorifierad träningsmatch mot Sollentuna i sista omgången lär inte locka mer än vanlig träningsmatch.

Vad händer med Grupp 6 om ÖFK går i konkurs? Vad händer med Grupp 2 om AFC försvinner då det går rykten om att Ryssholm ska lägga ner klubben och att Syrianska inte klarar sig ekonomiskt?

Vad är det för rykten om AFC och Syrianska? Vore ju underbart om det är rykten som stämmer men ändå nyfiken eftersom jag aldrig hört dessa rykten innan.

Vi inleder väl hemma mot Västerås, spelar sedan borta mot Sollentuna och avslutar hemma mot Sirius. Hemmamatcherna blir väl som vanligt på Bravida.

Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Snyggt!
Gillar att Svenska Fotbollsförbundet inte har den här informationen. Fan vad usel den sidan är.

När är/fastställs speldatumen?

Man kan beskylla förbundet för mycket skit, men nog fanns den infon där även när du skrev: https://www.svenskfotboll.se/nyheter/cuper/2019/11/cuplottning/

Sedan att exakta datum inte är satta är inte lika konstigt, det handlar ju om arenornas tillgänglighet t.ex. Här i stan skall båda Häcken, Gais och vi ha in matcher på Bravida, Öis brukar väl spela på Valhalla. Det är även ett derby mellan Gais-Häcken, sedan ska det väl kollas mot andra grejer i stan med...
Citera
2019-11-11, 11:42
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Man kan beskylla förbundet för mycket skit, men nog fanns den infon där även när du skrev: https://www.svenskfotboll.se/nyheter/cuper/2019/11/cuplottning/

Sedan att exakta datum inte är satta är inte lika konstigt, det handlar ju om arenornas tillgänglighet t.ex. Här i stan skall båda Häcken, Gais och vi ha in matcher på Bravida, Öis brukar väl spela på Valhalla. Det är även ett derby mellan Gais-Häcken, sedan ska det väl kollas mot andra grejer i stan med...

När jag googlade på Svenska Cupen så kom det inte fram.
Generellt när man vill se information om diverse kval eller information om i vilka Divisioner klubbar spelar så går det inte att finna.
Citera
2019-11-11, 17:07
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Klassiskt päronderby i grupp 1 med i övrigt rätt så överkomligt motstånd för Mjällby.

Drömlottning för MFF känns det som. Övriga 3 lag är ju inte mycket att hänga i julgranen där. Karlskrona kanske inte är helt borta från andraplatsen..
Citera
2019-11-11, 18:20
Medlem
Ovcharkas avatar
Grattis AIK till en europaplats. Tack vare DIF som kommer leka hem cupen och ta ytterligare en titel.

Bajen tar inte en titel.

AIK får lov att prova Europa tack vara DIF.

Bra.
Citera
2019-11-11, 19:24
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Grattis AIK till en europaplats. Tack vare DIF som kommer leka hem cupen och ta ytterligare en titel.

Bajen tar inte en titel.

AIK får lov att prova Europa tack vara DIF.

Bra.
Så sött ändå. Att skriva fram hur det gagnar rivalen att ni vinner cupen. Inte fokusera på att det är bra för er, utan för er ”rival”. Och så spy litet på oss. Sådan jävla kliché mannen. Fortsätt med era marscher till hemmamatcher, NMR-style. Passar dig som hand i handsken.
Citera
2019-11-11, 21:22
Medlem
Citat:

Vad är det för rykten om AFC och Syrianska? Vore ju underbart om det är rykten som stämmer men ändå nyfiken eftersom jag aldrig hört dessa rykten innan.

Jag hänvisar till anno 1904, de har bättre info än många kvällstidningar
Citera
2019-11-12, 18:38
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
När jag googlade på Svenska Cupen så kom det inte fram.
Generellt när man vill se information om diverse kval eller information om i vilka Divisioner klubbar spelar så går det inte att finna.

Det är bara att gå in på förbundets hemsida så står det fakta om cupen...

Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag hänvisar till anno 1904, de har bättre info än många kvällstidningar

Nej, kvällstidningar är sannerligen inte det man främst letar info i. Intressant ändå. Där nämns även Dalkurd...
Citera
2019-12-01, 06:53
Medlem
kostymnisses avatar
Spelschemat är klart för gruppspelet sedan några dagar: https://www.svenskfotboll.se/nyheter/cuper/2019/11/svenska-cupen-grupper/

Själva inleder vi hemma mot VSK lördag 22feb och avslutar hemma lördag 7 mars mot Sirius.
Lördagen 29 feb är det dags för den enda bortaresan när Sollentuna ska ta emot oss, oklart var dock.

Tydligen ska såväl matchen mot Sirius som den mot Sollentuna börja redan 12:30, det blir tidigt upp för den resan. VSK-matchen börjar inte förrän 16:30.

Anledningen till tiderna är för att vissa matcher spelas även 14:30 så det blir alltså för fåtölj"fansen" att se tre matcher på en eftermiddag.

Tydligen spelas finalen 30 April vilket givetvis är helt galet, det är en vanlig torsdag (Nej, bara för att det är Valborg är man inte ledig, möjligen kan en del gå tidigare) och det är för jäkla synd att man lägger finalen på en sådan dag. Förhoppningsvis förstörs det inte än mer genom en idiotisk tid likt när ÖFK mötte Peking och avspark var 16...
Citera
2020-01-08, 17:41
Medlem
Citat:
Spelschemat är klart för gruppspelet sedan några dagar: https://www.svenskfotboll.se/nyheter/cuper/2019/11/svenska-cupen-grupper/

Själva inleder vi hemma mot VSK lördag 22feb och avslutar hemma lördag 7 mars mot Sirius.
Lördagen 29 feb är det dags för den enda bortaresan när Sollentuna ska ta emot oss, oklart var dock.

Tydligen ska såväl matchen mot Sirius som den mot Sollentuna börja redan 12:30, det blir tidigt upp för den resan. VSK-matchen börjar inte förrän 16:30.

Anledningen till tiderna är för att vissa matcher spelas även 14:30 så det blir alltså för fåtölj"fansen" att se tre matcher på en eftermiddag.

Tydligen spelas finalen 30 April vilket givetvis är helt galet, det är en vanlig torsdag (Nej, bara för att det är Valborg är man inte ledig, möjligen kan en del gå tidigare) och det är för jäkla synd att man lägger finalen på en sådan dag. Förhoppningsvis förstörs det inte än mer genom en idiotisk tid likt när ÖFK mötte Peking och avspark var 16...
Det drar ihop sig. Premiärträning och träningsmatcher. Vintermörkret är inte lika massivt.

Ärr det bara en match den 15:e? MFF-Syrianska.

Jag hittar förfarandet inte hur det ska sändas. Var det förra året det delades mellan SVT och Cmore?
Citera
2020-01-09, 07:02
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det drar ihop sig. Premiärträning och träningsmatcher. Vintermörkret är inte lika massivt.

Jag hittar förfarandet inte hur det ska sändas. Var det förra året det delades mellan SVT och Cmore?

Var det inte än fler år sedan som SVT fick några matcher? Iom att det inte sagts nåt annat lär det vara Cmore som sänder.
Citera
2020-01-09, 08:31
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Japp, den matchen flyttades med anledning av sextondelen i Europa League.
Citera
2020-01-09, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Klassiskt päronderby i grupp 1 med i övrigt rätt så överkomligt motstånd för Mjällby.

Drömlottning för MFF känns det som. Övriga 3 lag är ju inte mycket att hänga i julgranen där. Karlskrona kanske inte är helt borta från andraplatsen..

Vad spelar andraplatsen för roll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in