2020-01-15, 19:34
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Djurdjic var på samma klubb där AIK firade guld

Ja just det, så var det ja.
Citera
2020-01-15, 20:29
Medlem
snurresnigels avatar
Djurdjic, vilket jävla äckel alltså! Hoppas att han försvinner från allsvenskan så man slipper se hans fula nuna och pajaserier i allsvenskan!
Citera
2020-01-15, 20:42
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Jag trodde du som rutinerad mff-are hade koll på era forna spelare

Tack för omtanken förresten!

Så fort de lämnar glömmer jag namnen. Förutom de som är uppväxta i klubben typ Rosenberg och Ponne.
Citera
2020-01-15, 20:43
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Ja just det, så var det ja.

Säkerligen Rodic också.
Citera
2020-01-15, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Märkligt låg summa när det kommer från kineserna som är så glada att hosta upp annars. Var ju kineser som pröjsade 12 mille för en 31-årig Dibba liksom som ändå är en betydligt sämre fotbollsspelare än Niko.

Hursomhelst. Niko är en av våra viktigaste spelare och att sälja en sådan för 2.5 mille när man ska tävla om SM-guldet samt spela i Europa är ju förstås en ickefråga. Bara att respektera om man står under kontrakt.
Hela aik-soppan kunde jag förlåta och lägga bakom mig men inte detta om det visar sig att han avstått träning pga missnöje.

Om jag stannat hemma från jobbet i ren protest varje gång jag var missnöjd med mina chefer hade jag fan jobbat deltid.

Fast 12 mille för Dibba får man nog kalla ett överpris med tanke på ålder osv, en snart 34-årig spelare i AS har inte något superhögt marknadsvärde, men som jag skrev tidigare, spelaren kan såklart vara viktigare än så för ett lag, och då vill man ju inte sälja, eller iaf inte sälja till marknadspris.

Att inte sälja är nog helt rätt för Bajen om Djurdjic fortsätter leverera och kan acceptera att han "förlorar" miljoner på att spela i Bajen.

Edit:

Å andra sidan kanske det inte är superbra om Bajen får rykte om att vara en klubb som inte säljer spelare(till marknadspris) som får bättre erbjudanden i andra klubbar.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-01-15 kl. 21:37.
Citera
2020-01-15, 21:39
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Fast 12 mille för Dibba får man nog kalla ett överpris med tanke på ålder osv, en snart 34-årig spelare i AS har inte något superhögt marknadsvärde, men som jag skrev tidigare, spelaren kan såklart vara viktigare än så för ett lag, och då vill man ju inte sälja, eller iaf inte sälja till marknadspris.

Att inte sälja är nog helt rätt för Bajen om Djurdjic fortsätter leverera och kan accepetera att han "förlorar" miljoner på att spela i Bajen.

Edit:

Å andra sidan kanske det inte är superbra om Bajen får rykte om att vara en klubb som inte säljer spelare(till marknadspris) som får bättre erbjudanden i andra klubbar.

Om det är pengar som Djurdjic är ute efter så skulle han aldrig kommit till Sverige utan sökt lyckan någon annan stans. Dom flesta agenter brukar väl se till att det alltid finns någon klubb i Asien eller någonstans där det finns pengar att tjäna.

Jag tycker Hammarby gör helt rätt som säger nej om det rör sig om ett skambud.

Sedan har Djurdjic all rätt av vara besviken men stanna hemma och tjura, nä sånt trams.
Senast redigerad av mikeymikey 2020-01-15 kl. 21:42.
Citera
2020-01-15, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Om det är pengar som Djurdjic är ute efter så skulle han aldrig kommit till Sverige utan sökt lyckan någon annan stans. Dom flesta agenter brukar väl se till att det alltid finns någon klubb i Asien eller någonstans där det finns pengar att tjäna.

Jag tycker Hammarby gör helt rätt som säger nej om det rör sig om ett skambud.

Fast skambud är det väl inte direkt, en snart 34-årig spelare i AS har inte speciellt högt marknadsvärde. Man kan inte förvänta sig att få in massa cash för en så gammal spelare i AS, Bajen gör dock rätt i att inte sälja, då han är värd mer än så för deras lag... om han kan fortsätta att prestera som han gjorde 2019 och acceptera att han går miste om ett antal miljoner.
Citera
2020-01-15, 21:48
Medlem
bagarn29s avatar
Vad tror ni ZIFs aktieägare tycker om det? Det kan ju ge klubben dåligt rykte.
Citera
2020-01-15, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vad tror ni ZIFs aktieägare tycker om det? Det kan ju ge klubben dåligt rykte.
Jisses vad tröttsam du är. Vi vet att du är ledsen att Zlatan köpte AEGs andelar men även du måste ju bli trött på att prata om Zlatan i varenda inlägg?
Citera
2020-01-15, 22:34
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Jisses vad tröttsam du är. Vi vet att du är ledsen att Zlatan köpte AEGs andelar men även du måste ju bli trött på att prata om Zlatan i varenda inlägg?

Då har du missuppfattat det. Jag skiter i vilka aktier han har. Det som jag och många andra MFF-fans är förbannade på är hans "Malmö är nog glada för min skull" "Jag ska hjälpa Haby att bli Skandinaviens största klubb".
Citera
2020-01-15, 22:58
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Fast skambud är det väl inte direkt, en snart 34-årig spelare i AS har inte speciellt högt marknadsvärde. Man kan inte förvänta sig att få in massa cash för en så gammal spelare i AS, Bajen gör dock rätt i att inte sälja, då han är värd mer än så för deras lag... om han kan fortsätta att prestera som han gjorde 2019 och acceptera att han går miste om ett antal miljoner.

Eller hur, är man så pass gammal som Djurdjic så är marknadsvärdet skitlågt i en liga som Allsvenskan.
Citera
2020-01-15, 23:47
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Eller hur, är man så pass gammal som Djurdjic så är marknadsvärdet skitlågt i en liga som Allsvenskan.

Det kvittar för Hammarby är han värd mer än det med sina prestationer på plan. Vill fjantarna ha honom får de punga upp mer.

Det jag undrar över i hans situation är att han redan inför förra säsongen var på väg till MLS och verkade vilja hoppa på ett sista lukrativt kontrakt, varför då förlänga med Hammarby? Då får han lite skylla sig själv att denna situation uppstår.
Senast redigerad av MartinDahlinsMamma 2020-01-16 kl. 00:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in