Citat:
Ursprungligen postat av
Gassa
Må si meg enig med Orderud her, TH virker tilsynelatende til å være ekstremt gjerrig eller grådig og det kan være motivet for drapet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Farbror-Cthulhu
Har du fått fingrene i 1 800 millioner kroner, er du vel per definisjon grådig/girig.
Man er sikkert duktig, arbetsam og motiverad - men det er bestämt ett element av girighet också.
Citat:
Ursprungligen postat av
Orderud.
Det kan vi være enige om, at det er mange som kan kjøpe hus uten foreldrenes hjelp, men ikke i dette tilfellet.
Om sønnen har råd til bassgitar, så betyr ikke det at han har råd til et hus.
Som sagt, de tre leilighetene som sønnen har/har hatt som bostedsadresse, så har det vært snakk om å leie, og ikke å eie.
Jeg er litt enig, men ikke overbevist
For alt vi vet kan det jo være at junior allerede har fått et hus eller en leilighet av TH. Kanskje solgte han det/den, og brukte alle pengene på dop (eller blokkfløyter for den sak skyld)?
Det er dessuten fullt mulig å gi gaver og pengegaver på mindre beløp så ofte man vil, uten at dette blir registrert.
Det kan være at det er TH som betaler husleien til junior.
Det er i såfall smart, hvis familien er redd for at junior doper seg ihjel, om han får penger i armen.
Selv vet jeg om et tilfelle der den ene sønnen ble gjort arveløs pga vedkommende var narkoman. Familien mente at pengene ville ta livet av ham, og derfor ble arven direkte overført til dennes barn (barnebarna).
Jeg vet ikke hvordan tilfellet er med THjr. Det virker ikke som at THjr er typen som sitter mye hjemme og er opptatt av stæsj. Jeg påstår ikke at han er narkoman, men han fremstår ikke veldig jordnær. Det kan jo være at å gi ham penger blir "som å fyre for kråkene".
Jeg ser på FB at han er konsulent for Kvitfjell Eiendom.
Kanskje han tjener litt penger på musikken også...
Det jeg sier er at det kan være årsaker som ligger bak.