2020-01-14, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nei, vi snakker om det samme. Det er mange som klarer å kjøpe hus eller leilighet uten foreldrenes hjelp.

Det kan vi være enige om, at det er mange som kan kjøpe hus uten foreldrenes hjelp, men ikke i dette tilfellet.
Om sønnen har råd til bassgitar, så betyr ikke det at han har råd til et hus.
Som sagt, de tre leilighetene som sønnen har/har hatt som bostedsadresse, så har det vært snakk om å leie, og ikke å eie.
Citera
2020-01-15, 01:31
Medlem
Monsens avatar
Hvis dere var politiet, hvor ville dere ha lett etter AE? Jeg tenker Østmarka, men er det mange veibommer der?
Citera
2020-01-15, 01:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Må si meg enig med Orderud her, TH virker tilsynelatende til å være ekstremt gjerrig eller grådig og det kan være motivet for drapet.

Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Cthulhu
Har du fått fingrene i 1 800 millioner kroner, er du vel per definisjon grådig/girig.
Man er sikkert duktig, arbetsam og motiverad - men det er bestämt ett element av girighet också.

Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Det kan vi være enige om, at det er mange som kan kjøpe hus uten foreldrenes hjelp, men ikke i dette tilfellet.
Om sønnen har råd til bassgitar, så betyr ikke det at han har råd til et hus.
Som sagt, de tre leilighetene som sønnen har/har hatt som bostedsadresse, så har det vært snakk om å leie, og ikke å eie.
Jeg er litt enig, men ikke overbevist

For alt vi vet kan det jo være at junior allerede har fått et hus eller en leilighet av TH. Kanskje solgte han det/den, og brukte alle pengene på dop (eller blokkfløyter for den sak skyld)?

Det er dessuten fullt mulig å gi gaver og pengegaver på mindre beløp så ofte man vil, uten at dette blir registrert.

Det kan være at det er TH som betaler husleien til junior.
Det er i såfall smart, hvis familien er redd for at junior doper seg ihjel, om han får penger i armen.

Selv vet jeg om et tilfelle der den ene sønnen ble gjort arveløs pga vedkommende var narkoman. Familien mente at pengene ville ta livet av ham, og derfor ble arven direkte overført til dennes barn (barnebarna).

Jeg vet ikke hvordan tilfellet er med THjr. Det virker ikke som at THjr er typen som sitter mye hjemme og er opptatt av stæsj. Jeg påstår ikke at han er narkoman, men han fremstår ikke veldig jordnær. Det kan jo være at å gi ham penger blir "som å fyre for kråkene".

Jeg ser på FB at han er konsulent for Kvitfjell Eiendom.
Kanskje han tjener litt penger på musikken også...

Det jeg sier er at det kan være årsaker som ligger bak.
Senast redigerad av Havhest 2020-01-15 kl. 02:02.
Citera
2020-01-15, 05:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg er litt enig, men ikke overbevist

For alt vi vet kan det jo være at junior allerede har fått et hus eller en leilighet av TH. Kanskje solgte han det/den, og brukte alle pengene på dop (eller blokkfløyter for den sak skyld)?

Det er dessuten fullt mulig å gi gaver og pengegaver på mindre beløp så ofte man vil, uten at dette blir registrert.

Det kan være at det er TH som betaler husleien til junior.
Det er i såfall smart, hvis familien er redd for at junior doper seg ihjel, om han får penger i armen.

Selv vet jeg om et tilfelle der den ene sønnen ble gjort arveløs pga vedkommende var narkoman. Familien mente at pengene ville ta livet av ham, og derfor ble arven direkte overført til dennes barn (barnebarna).

Jeg vet ikke hvordan tilfellet er med THjr. Det virker ikke som at THjr er typen som sitter mye hjemme og er opptatt av stæsj. Jeg påstår ikke at han er narkoman, men han fremstår ikke veldig jordnær. Det kan jo være at å gi ham penger blir "som å fyre for kråkene".

Jeg ser på FB at han er konsulent for Kvitfjell Eiendom.
Kanskje han tjener litt penger på musikken også...

Det jeg sier er at det kan være årsaker som ligger bak.

Hvis han hadde hatt så store narkoproblemer at han ville solgt leiligheten og kjøpt narko, eller festet dem bort, eller kjøpt 10.000 blokkfløyter, så hadde han ikke vært i stand til å skjøttet jobben han har i KE A/S. TH ville aldri ansatt en slik tulling som daglig leder.
Jeg mener ihvertfall at TH er supergjerrig, ihvertfall når man legger brikkene på plass.
Citera
2020-01-15, 06:56
Medlem
Citat:
Politiet tror ikke lenger at lista med navn på mulige gjerningspersoner inneholder svaret på hvem som har tatt Anne-Elisabeth Hagen (69).
https://www.dagbladet.no/nyheter/politiets-gjerningsmann-liste---lagt-bort/72014030
Citera
2020-01-15, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
https://www.dagbladet.no/nyheter/politiets-gjerningsmann-liste---lagt-bort/72014030

Betryggende uttalelse fra Brøske.
Citat:
- Utgangspunktet for etterforskning er at vi vurderer og prioriterer ulike spor i saken og jobber fra sporene og utover, ikke motsatt. Altså finner vi ikke aktuelle gjerningspersoner for så å få sporene til å passe med dem, sier Brøske.

Vi må være glad for at politiet har fått nye og mye bedre etterforskningsmetoder. At det er slutt på den tiden da politiet fant "aktuelle gjerningspersoner for så å få sporene til å passe med dem". Vi har hatt mer enn nok justismord.

Også helt nylig. Ref NAV-skandalen. Helt forferdelig hva sykdom kan utløse av straffesanksjoner mot enkeltpersoner. Fra den etaten som skulle utgjøre "sikkerhetsnettet" for folk. Urettmessig inndragelse av ytelser, urettmessig forfølgelse og feil idømt fengselsstraff, for de aller mest utsatte.

Det ser ut som om politiet må bygge sin sak ved å utelukke alle andre mulige GM. Det får ta den tiden det tar.
Citera
2020-01-15, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1

Undrar om svaren från senaste ljudanalysen har nåt att göra med att dem nu lägger undan den tidigare listan med misstänkta för att spåren pekar i nån annan riktning.
Citera
2020-01-15, 16:46
Medlem
Citat:
- Lista med potensielle gjerningspersoner er lagt bort, slår Brøske fast overfor Dagbladet.

Han understreker at det ikke er noen dramatisk endring i saken som har ført til at lista med navn ikke lenger anses som aktuell. Videre forklarer politiinspektøren at det kan være vanlig å lage slik lister i en tidlig fase for å få oversikt over mulige gjerningspersoner.
Kan dette bety at politiet i lengre tid har hatt navn på en eller flere som de mistenker at står bak denne forbrytelsen (men som ikke har vært oppført på denne listen) og som de fremdeles mistenker?
Citera
2020-01-15, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Kan dette bety at politiet i lengre tid har hatt navn på en eller flere som de mistenker at står bak denne forbrytelsen (men som ikke har vært oppført på denne listen) og som de fremdeles mistenker?

Jeg tenkte på det samme. At de har en eller flere mistenkte, og ikke pontensielle. At de føler seg så sikre i sine mistanker at de kan legge bort den listen.
Senast redigerad av Orderud. 2020-01-15 kl. 17:35.
Citera
2020-01-15, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Politiet laget en liste over mulige gjerningspersoner, altså moduskandidater. Dette var ikke mistenkte, men personer som politiet ut fra sine registre og kjennskaper tenkte kunne hatt kapasitet, mulighet og grunner til å kunne ha gjort dette. Så har de sannsynligvis sjekket ut alibi, avhør av bekjente av disse m.m., uten å finne noe som leder dem videre. Derfor ble denne listen nå lagt bort. De må prioritere å bruke ressursene sine på ting som de ikke er i mål med ennå. Som Brøske sier, det er ikke noe dramatisk i dette, utarbeidelse av lister over potensielle gjerningsmenn er noe politiet av og til gjør som en del av etterforskningen.
Citera
2020-01-15, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Jeg tenkte på det samme. At de har en eller flere mistenkte, og ikke pontensielle. At de føler seg så sikre i sine mistanker at de kan legge bort den listen.
Brøske sier det ikke er noe dramatisk i dette. Hvis denne listen over moduskandidater ble lagt vekk fordi de faktisk hadde en eller flere mistenkte, tror jeg ikke ordene "ikke dramatisk" er ordene Brøske ville brukt for å forklare dette.
Citera
2020-01-15, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Politiet laget en liste over mulige gjerningspersoner, altså moduskandidater. Dette var ikke mistenkte, men personer som politiet ut fra sine registre og kjennskaper tenkte kunne hatt kapasitet, mulighet og grunner til å kunne ha gjort dette. Så har de sannsynligvis sjekket ut alibi, avhør av bekjente av disse m.m., uten å finne noe som leder dem videre. Derfor ble denne listen nå lagt bort. De må prioritere å bruke ressursene sine på ting som de ikke er i mål med ennå. Som Brøske sier, det er ikke noe dramatisk i dette, utarbeidelse av lister over potensielle gjerningsmenn er noe politiet av og til gjør som en del av etterforskningen.
Du har rett i det du skriver.
Utarbeidelse av slike lister og avhør m.m. er nok helt normale etterforskningsskritt.

Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Brøske sier det ikke er noe dramatisk i dette. Hvis denne listen over moduskandidater ble lagt vekk fordi de faktisk hadde en eller flere mistenkte, tror jeg ikke ordene "ikke dramatisk" er ordene Brøske ville brukt for å forklare dette.
Jeg tror heller ikke at den listen ble lagt bort fordi de hadde en eller flere mistenkte. Disse to tingene (1.Listen ble lagt bort. 2. De har (tror jeg) en eller flere mistenkte og har ev hatt det lenge) er uavhengig av hverandre.

Vi tolker nok ulikt og/eller jeg skrev på en måte som kunne misforstås, og det er ikke noe problem i det.
"Han understreker at det ikke er noen dramatisk endring i saken som har ført til at lista med navn ikke lenger anses som aktuell. "
Med tanke på saken:
At det ikke er noen dramatisk endring i saken som har ført til at den listen med disse navnene ikke anses som aktuell, betyr (tror jeg) at de har en eller flere mistenkte som aldri sto på denne listen og at den/disse ev allerede var mistenkt fra veldig tidlig i saken (og dermed ingen dramatisk endring i saken). Og at listen ble lagt bort fordi de hadde gjort de etterforskningsskrittene de hadde planlagt å gjøre med denne listen.

Jeg er sikker på at politiet har en eller flere mistenkte, og at de har hatt det lenge. Dermed ingen dramatisk endring av saken.
Politiets store tro på muligheter for oppklaring av saken, er ikke uten grunn tror jeg.
Senast redigerad av POlROT 2020-01-15 kl. 20:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in