Citat:
Ursprungligen postat av
B.R.Donut
Botox är ett gift. Normalt sett så håller det sig i den muskel som injiceras. Om det kan ha psykiska effekter har jag ingen koll på. Men det verkar ju kunna ge upphov till oro i alla fall + diverse annat:
https://www.rxlist.com/botox-side-effects-drug-center.htm
Ja, ett nervgift. Men väldigt effektivt om det används i rätt mängd. Används inom sjukvården till allt möjligt. Dock även där kan det bli omtvistat om det var rätt att göra injektionen på det ena eller andra stället.
Jag vet. Jag har fått det i ändtarmsspricka. Lite konsekvenser, efter den behandlingen, som gjorde att andra läkare ifrågasatte. Så det är inte alltid så lätt att få till sådana injektioner på rätt sätt.
Framgår det av fup var han fått den där botoxinjektionen? På vanligt sjukhus, eller privat vård?
Måste säga igen. Vilket rasande snabbt förlopp. Trots att han flippat ur totalt den 16/8 då Monica ringer in ambulans, så råder det lite osäkerhet hos henne. "Han är jättegullig", "han har jobbat hårt på sistone", svårt att definiera helt klart för SOS-operatören hans tillstånd "han går mot rött ljus".
Han kanske framstår som för välfungerande i botten, i närtid, av sjukvården, då han nyligen har jobbat hårt, bor på Ringvägen, är vd, har en välfungerande familj där barnen som sover hos honom.
Jag läste senast igår (i en facebook-grupp) om en mamma som var förtvivlad över att hennes son i sitt psykotiska tillstånd (där han drog kniv mot omgivningen) tänkte sluta med sin antipsykosmedicin. Hon var hjälplös inför att vården inte tog hand om honom.
Jag tror psykvården har lurats av att han haft en så välfungerande position,
och därför underlåtit omhändertagande?
Med tanke på vilka starkt psykotiska människor de (vården) underlåter att ta omhand om, så kanske fallet är så?