2020-01-14, 13:46
Medlem
anonymrOTchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Vad har folk sagt i Rinkeby som har direkt bäring på detta ärende? De är ju ganska långt ifrån arbetet med förundersökningen menar jag.

När jag snackat med olika killar som är halv relaterade till Yasin/Shottaz på olika sätt så säger dem att han inte har gjort det inget mer än så. Och vad jag har uppfattat så är Yasin inte den dummaste spelaren heller.
Citera
2020-01-14, 13:49
Medlem
Citat:
Vad har folk sagt i Rinkeby som har direkt bäring på detta ärende? De är ju ganska långt ifrån arbetet med förundersökningen menar jag.

Att Team22 knackar på folks dörrar så här dags och lämnar brev till dom som ej öppnat dörren för polisen tyder på jääävligt mkt.

Detta har inte skett i tidigare mord eller skjutningar
Citera
2020-01-14, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinmamma001
Att Team22 knackar på folks dörrar så här dags och lämnar brev till dom som ej öppnat dörren för polisen tyder på jääävligt mkt.

Kan lova att snuten har ingenting på yasin eller de andra, då hade dom aldrig gått runt och knackat dörr eller lämnat brev. Han kommer släppas
Citera
2020-01-14, 14:09
Medlem
FreeOJs avatar
Samtidigt togs dom mer eller mindre bar gärning. Måste varit span på dom eller polis i närheten.

Har svårt att se att dom blir släppta. Men vi får se. Fick dom 2 eller 4 veckor på sig till nästa häktningstids?

Är det någon som kan begära ut senaste dagboksbilagan igen och posta?
Citera
2020-01-14, 14:28
Medlem
stekarbernts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
Om åtal väcks skulle jag gissa på någon gång mellan Juni och December.

Om bevisning håller för åtal dvs och det är kontinuerligt häktning för de misstänkta

Citat:
Om cirka 6 månader kanske det börjar bli dags för dem att väcka åtal och då kan fup komma. Innan dess kommer inget.

Tack så mycket.

Av det jag läst är det uppenbart att shottaz ligger bakom mordet. Precis som ni skriver, är det inga i gänget som sörjer döden av poydem och ayye verkar vara helt iskall på instagram. Det är inte heller troligt att Yasin skulle sätta av kulorna och riskera livstid. Han är en för viktig resurs för Shottaz, inte ekonomiskt utan att han skapar någon form av trygghet för gänget med den statusen han har. Statusen kan generera i makt över människor som kan tänkas begå handlingar för gänget i framtiden. Åker han in är allt över.
Citera
2020-01-14, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stekarbernt
Tack så mycket.

Av det jag läst är det uppenbart att shottaz ligger bakom mordet. Precis som ni skriver, är det inga i gänget som sörjer döden av poydem och ayye verkar vara helt iskall på instagram. Det är inte heller troligt att Yasin skulle sätta av kulorna och riskera livstid. Han är en för viktig resurs för Shottaz, inte ekonomiskt utan att han skapar någon form av trygghet för gänget med den statusen han har. Statusen kan generera i makt över människor som kan tänkas begå handlingar för gänget i framtiden. Åker han in är allt över.

Det man inte ska underskatta är kraften av att inte vilja se ut som en fitta i polarnas ögon. Det är ju inte direkt så att dessa individer är planerande och beräknande. Det kan såklart vara så att Y inte skjutit men det kan absolut vara så att han gjort det med.

Det var samma resonemang som fanboys hade i tråden med A.Cesay och med Z.E. ”Han skulle aldrig...” nä det är möjligt men det finns inget som utesluter det.
Citera
2020-01-14, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
Samtidigt togs dom mer eller mindre bar gärning. Måste varit span på dom eller polis i närheten.

Har svårt att se att dom blir släppta. Men vi får se. Fick dom 2 eller 4 veckor på sig till nästa häktningstids?

Är det någon som kan begära ut senaste dagboksbilagan igen och posta?

De är ju där på sannolika skäl så det kommer dröja innan de blir släppta om det skulle vara så att det inte räcker till åtal för några.

Med tanke på omständigheterna runt gripandet så är det troligen en ganska klar bild av vad som skett samt att det snart kommer börja droppa in analyssvar ifrån NFC. Jag tror inte att dessa personer släpps innan huvudförhandling.
Citera
2020-01-14, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymrOTchild
När jag snackat med olika killar som är halv relaterade till Yasin/Shottaz på olika sätt så säger dem att han inte har gjort det inget mer än så. Och vad jag har uppfattat så är Yasin inte den dummaste spelaren heller.

Nä ok. De som känner honom säger att de inte tror han gjort det eller så säger de så för att de tror att det förändrar förutsättningarna för hans ärende. Det är ju så man kan tolka det.

Om han varit smart hade han inte varit på platsen, så smartness kan vi utesluta.
Citera
2020-01-14, 16:01
Medlem
Citat:

Det tyder ju på att man söker vittnen och att de gör vanlig polisarbete. Möjligen tyder det väl på att de anstränger sig lite extra om det inte gjorts innan. Det är ju på inget sätt något som påvisar vad de redan har.
Citera
2020-01-14, 16:04
Medlem
Citat:
Polisen är och knackar runt hos alla bostadshus kring mordplatsen. veckor efter mordet. Detta tyder ju att det finns möjlighet att de släpps.

Finns absolut en möjlighet att de släpps. Men att de knackar dörr tyder inte på något. Det är polisens standardprocedur. Har man inte gjort det vid tidigare skjutningar är det anmärkningsvärt.
Citera
2020-01-14, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Kan lova att snuten har ingenting på yasin eller de andra, då hade dom aldrig gått runt och knackat dörr eller lämnat brev. Han kommer släppas

Kan du ge några exempel på när det varit så att folk släppts efter att de gjort den sortens utredningsåtgärder och att det skulle vara ett tecken på att polisen har lite att gå på? Några ärenden menar jag.

Det är ju annars en klockren killgissning som du drar av. Måste komma ihåg att citera ditt inlägg om alla tre torskar.
Citera
2020-01-14, 16:30
Medlem
stekarbernts avatar
Citat:
Det man inte ska underskatta är kraften av att inte vilja se ut som en fitta i polarnas ögon. Det är ju inte direkt så att dessa individer är planerande och beräknande. Det kan såklart vara så att Y inte skjutit men det kan absolut vara så att han gjort det med.

Det var samma resonemang som fanboys hade i tråden med A.Cesay och med Z.E. ”Han skulle aldrig...” nä det är möjligt men det finns inget som utesluter det.

Fattar poängen men samtidigt får nog Yasin en jävla status hos dessa gubbar genom musiken och den position han har i shottaz. Är inte helt säker på att han ser ut som en fitta bara för att han inte skjuter. Vad jag förstått det är det han och ayye som är ledande gestalter inom klanen numera. Respekten finns redan. En don behöver inte skjuta utan har grabbar som gör det åt en.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in