2020-01-14, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RajtanTajtansson
Du tror inte det är något man säger för att skydda sin polare? Om du inte är i den inre kärnan får du inte höra ett skit förutom lögner eller rykten.

Jag känner flera från shottaz och tänker inte hänga ut någon här. Jag litar iallafall på min källa.

Yasin och dom andra misstänkta hade inga blodstänk eller krutstänk. Yasin sköt inte
Citera
2020-01-14, 10:59
Medlem
anonymrOTchilds avatar
Jag har personligen hört ifrån flummiga källor att Yasin inte sköt. Man vet aldrig om det är fanboys eller annat
Citera
2020-01-14, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymrOTchild
Jag har personligen hört ifrån flummiga källor att Yasin inte sköt. Man vet aldrig om det är fanboys eller annat
Ingen chans att han sköt eller kommer skjuta i framtiden, han kan låta andra göra det åt honom.
Citera
2020-01-14, 11:34
Medlem
stekarbernts avatar
Vet någon när fup blir tillgängligt?

Bernt
Citera
2020-01-14, 12:11
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinriddare
Jag känner flera från shottaz och tänker inte hänga ut någon här. Jag litar iallafall på min källa.

Yasin och dom andra misstänkta hade inga blodstänk eller krutstänk. Yasin sköt inte

Även om man inte är skytt kan man fällas för mord. Brottsoffret har lurats till platsen av en person som den känner sig trygg med. Det finns även andra saker som tyder på Yasin är inblandad i detta skeende. Bland annat att inga av hans vänner eller medmisstänkta verkar sörja mordet av deras vänner. Ingen fiende var på plats heller.

Så vem bryr sig vem som höll i pistolen egentligen så här tidigt. Det är irrelevant.
Citera
2020-01-14, 12:12
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekarbernt

Bernt

Om åtal väcks skulle jag gissa på någon gång mellan Juni och December.

Om bevisning håller för åtal dvs och det är kontinuerligt häktning för de misstänkta
Citera
2020-01-14, 12:32
Medlem
RajtanTajtanssons avatar
Citat:

Med den informationen låter det snarare som du har kontakter inom polisen. Hur skulle dina polare veta om han har krutstänk eller inte? Lita på du men jag ger inte mycket för den infon.
Citera
2020-01-14, 12:40
Medlem
Citat:

Polisen är och knackar runt hos alla bostadshus kring mordplatsen. veckor efter mordet. Detta tyder ju att det finns möjlighet att de släpps.
Citera
2020-01-14, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stekarbernt

Bernt

Om cirka 6 månader kanske det börjar bli dags för dem att väcka åtal och då kan fup komma. Innan dess kommer inget.
Citera
2020-01-14, 13:34
Medlem
anonymrOTchilds avatar
Jag har en stark känsla av att dem släpps, dels vad ni har skrivit och vad folk har sagt i Rinkeby
Citera
2020-01-14, 13:38
Medlem
Citat:

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av hehehe5
Ingen chans att han sköt eller kommer skjuta i framtiden, han kan låta andra göra det åt honom.

Än så länge finns det för lite för att säga annat än att han är ju häktad på sannolika skäl för mord. Inget är alltså uteslutet och information ifrån folk som inte anger annat än att ”han skulle aldrig...” har visat sig vara missvisande ganska ofta.

Sen något om uppgiften att de inte har krutstänk eller blodstänk på sig; det lyder förundersökningssekretess så den uppgiften är antingen påhittad eller att någon av de två parterna har läckt information vilket får anses ganska oklart varför de skulle göra det. Åklagaren har ju möjlighet att berätta om det utan att begå brott men det är som sagt väldigt oklart vad någon part skulle tjäna på att berätta för några fanboys om att det inte finns teknisk bevisning på kläder eller person.

Med det sagt får ni gärna precisera och lägga fram fakta för påståendena så att det blir annat än fanboygissningar.
Citera
2020-01-14, 13:39
Medlem
Citat:
Jag har en stark känsla av att dem släpps, dels vad ni har skrivit och vad folk har sagt i Rinkeby

Vad har folk sagt i Rinkeby som har direkt bäring på detta ärende? De är ju ganska långt ifrån arbetet med förundersökningen menar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in