Citat:
Nja, blotta förskräckelsen är väl att ta i. Med lite bättre precision i första halvlek hade vi lett med 2-3 måls marginal. Spurs var i princip helt utspelade de första 45 min. Det var först efter ca 60 min som Spurs började skapa något av värde men då hade man ingen skärpa i avsluten på de två riktigt bra lägen de skapade. Bollinnehavet slutade 32-68 till Reds.
Att Robbo skulle undgått ett rött är lite tramsigt, han är bollförare, får bollen lite långt ifrån sig men träffar ändå bollen i ett inspel innan foten träffar Spursspelaren, skulle det vara kort är det ett gult. Nu friade domaren och VAR.
Reds fortsätter producera vinster trots oskärpa i avsluten och kan kontrollera skeendena i matcherna mot de allra flesta lagen. Det är sådant som karaktäriserar ett mästarlag. 14-17 p ledning och en match tillgodo, det börjar lukta guld nu.
Att Robbo skulle undgått ett rött är lite tramsigt, han är bollförare, får bollen lite långt ifrån sig men träffar ändå bollen i ett inspel innan foten träffar Spursspelaren, skulle det vara kort är det ett gult. Nu friade domaren och VAR.
Reds fortsätter producera vinster trots oskärpa i avsluten och kan kontrollera skeendena i matcherna mot de allra flesta lagen. Det är sådant som karaktäriserar ett mästarlag. 14-17 p ledning och en match tillgodo, det börjar lukta guld nu.
Ok. Såg inte matchen som sagt, såg bara chanserna Spurs brände.
Gällande Robbo så spelar det ingen roll att han träffar bollen. Han gör en dålig touch, får bollen för långt ifrån sig och satsar stenhårt när han går in. Han träffar motståndarens ben med dobbarna först, riktigt fult. Jag skulle säga nånstans mellan ”vårdslöst” och ”riskerar motståndarens säkerhet”. Orange. Nu klarade han sig helt eftersom huvuddomaren inte såg foulen och VAR-domaren inte bedömde det som tillräckligt för rött.
Jag älskar ju Robbo men man får även tillstå att han är en retsticka, en minigris som gärna hetsar, spelar fult och håller på med tjuvknep. Det är inte Diego Costa-klass men han är inte direkt fair play poster boy.
visst att man kan se folk gå innan slut signalen runt 70-80 minuter men för fan. Vem tar sig till matchen för att gå efter en halvtimme?