Finns en uttolkning av Uppenbarelseboken som är den sista boken i Bibeln och som jag nyss läste på internet, det är bara en av en mängd andra men jag har ingen anledning att betvivla den som den är skriven (länk nedan). Och jag har definitivt ingen anledning att betvivla Bibeln som helhet vid det här laget.
Det finns ingenting som direkt avslöjar Bibeln som en sagobok historiskt eller på något annat vis, tro mig, använd förståndet, om det skulle finnas så skulle ett sådant avslöjande vid det här laget ha lagts fram för det finns många som skulle vilja se det.
Ta istället en saklig och objektiv ställning till den och ta reda på fakta om den istället för att komma med några förutfattade meningar här. Jag är ingen novis, men inte heller någon expert som Kristen.
Länk:
Hur jag tolkar Uppenbarelseboken. Av Lars Larsen
Som eget tillägg till hans uttolkning av den så ser jag det som märkligt verkligen att ALLA ska räddas från förintelsen\elden\undergången, Gehenna, helvetet och därigenom så är det likt Katolicismens skärselden som skribenten av websidan där skriver.
Men personen talar även där om att;
"De är i öknen i stillhet, där "de får sitt uppehälle under en tid och tider och en halv tid, fjärran från ormens åsyn" (v. 14). De syns inte i media i alla fall, det har jag erfarit. De är försiktiga med sånt, och håller på med saker som inte är attraktiva för media".
Och där gör han en antydan om "någon" som jag nu vill veta just VEM personen åsyftar.
Men vad vet jag? Han kanske inte ens är pålitlig och trovärdig, men värt att titta närmare på tycker jag.
God Natt (2020\01\16 04:50 i skrivande stund).