2020-01-14, 14:01
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag vill mena att människan inte kan lösa detta.
Allt vi kan göra, i slutändan, är att hoppas på Gud.

Vi kan inte väcka och hela, men Gud kan.
Då ska även jag sätta dig på prov:
Nämn en person utanför Bibeln som du kan verifiera är en helning och ett läkande genom ett gudomligt ingripande och som är odispytlig fakta.
Alltså en person som då har blivit "väckt" som du säger, vad du nu menar med det, och en förklaring kan vara på sin plats, väckt till liv igen? Uppstånden från dom döda då.

Jesus är foul, en trosfråga. Lazarus med som Bibeln talar om uppväcktes från dom döda.
Men bara som jag sa först, ett fall där någon genom Guds ingripande mirakulöst har helats.
Bevisligen nu alltså.
Du ville ha svar på ett sätt ifrån mig som jag KAN svara på vill jag tro men det luktade taskiga intentioner när du frågade efter svar till dom

Så jag gör som Jesus nu gjorde själv för annars får inte du några svar, när du väl kan svara på denna frågan så ska jag gladeligen svara på dina i den andra tråden där du ställde lite knepiga frågor men som jag kan leta upp svaren till för att ge den mest tillförlitliga förklaringen till dom för jag gillar inte att bli satt på prov som du gjorde där med dina frågor.

Kram
Senast redigerad av Analfababeten 2020-01-14 kl. 14:07.
2020-01-14, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Nu har det gått 7 år, vilket kanske inte är jättemycket, men är det fortfarande MYCKET som talar för ”vi är den sista generationen”? Eller är detta ännu ett i mängden av felaktiga antaganden från religion?

Jag tror inte att du får något svar från ts .
Förstår inte varför folk fokuserar så mycket på att vi ska befinna oss i sista tiden. Känns som ett sektbeteende. Vi lever här och nu. Domedagen kommer när den kommer.......,,
2020-01-14, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Vi lever här och nu. Domedagen kommer när den kommer.......,,
Jesus varnade för att människor kommer att ha samma attityd nu som när Noak talade om syndafloden, dvs ignorera det. Du har fått världens ande, inte Guds ande.
2020-01-14, 14:51
Medlem
Citat:
Jag tror inte att du får något svar från ts .
Förstår inte varför folk fokuserar så mycket på att vi ska befinna oss i sista tiden. Känns som ett sektbeteende. Vi lever här och nu. Domedagen kommer när den kommer.......,,
Det kommer nog ingen Domedag öht.
2020-01-14, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Jesus varnade för att människor kommer att ha samma attityd nu som när Noak talade om syndafloden, dvs ignorera det. Du har fått världens ande, inte Guds ande.

Det är sådana som du som skrämmer bort folk från sanningen och kyrkorna.
2020-01-14, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Det kommer nog ingen Domedag öht.

Det gör det nog men antagligen inte under vår livstid.
2020-01-14, 15:01
Medlem
Citat:
Det är sådana som du som skrämmer bort folk från sanningen och kyrkorna.
Yo, smell u later, Afrikan os!
2020-01-14, 15:12
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analfababeten
Då ska även jag sätta dig på prov:
Nämn en person utanför Bibeln som du kan verifiera är en helning och ett läkande genom ett gudomligt ingripande och som är odispytlig fakta.
Alltså en person som då har blivit "väckt" som du säger, vad du nu menar med det, och en förklaring kan vara på sin plats, väckt till liv igen? Uppstånden från dom döda då.

Jesus är foul, en trosfråga. Lazarus med som Bibeln talar om uppväcktes från dom döda.
Men bara som jag sa först, ett fall där någon genom Guds ingripande mirakulöst har helats.
Bevisligen nu alltså.
Du ville ha svar på ett sätt ifrån mig som jag KAN svara på vill jag tro men det luktade taskiga intentioner när du frågade efter svar till dom

Så jag gör som Jesus nu gjorde själv för annars får inte du några svar, när du väl kan svara på denna frågan så ska jag gladeligen svara på dina i den andra tråden där du ställde lite knepiga frågor men som jag kan leta upp svaren till för att ge den mest tillförlitliga förklaringen till dom för jag gillar inte att bli satt på prov som du gjorde där med dina frågor.

Kram
Det finns massor av folk som kommit till insikt om att andlighet finns. Ingen har gjort detta pga att en människa vill det.
Tex kan ingen människa övertyga mig om något, inte egentligen. Har jag inte redan dragits mot det personen säger så har jag inte.

Inte heller kan vi välja att inse en sak.

Varenda människa som således väcks till liv (vars ande vaknar, det är då människan "upptäcker" att hon är en ande) är således väckt av Gud. Aldrig av dig eller mig, eller ens av sig själv.
2020-01-15, 03:23
Medlem
Analfababetens avatar
Fick en erinran precis, en känsla bara så det går bort som någonting som jag känner skulle vara värt att skriva ner här och skrämma upp folk med, men en varning är en varning, men det här var endast inom mig så vad är det värt att nämna egentligen?
Jag vet inte om jag kan sätta ord till det ens.
Sitter här och glor in i skärmen så jag kan ju säga det med.

Dom har tydligen fått kontroll på bränderna i Australien hörde jag som hastigast? Fullt ut knappast eller?
Det här är väl inte off topic, bränderna är ju en del av ämnet.
Nämen det här får bli sista kommentaren här, i morgon är allt frid och fröjd och alla är snällare med varandra än igår och idag, jag med. Så vi kommer framåt.

Hörs\ses Guds frid i leden.
Verkställ
2020-01-15, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof

Människor drabbas av domedagen varje dag...
Varje dag en mors barn dör en plötslig död..
varje dag ett barns förälder dör... är en domedag.

De människorna hade bytt ut " en domedag" mot att få tillbaka sitt barn vilken dag som helst..
Så människor drabbas av personliga domedagar hela tiden. De hade mycket hellre haft en "syndaflod" än att deras barn dör av utdragen cancer med smärtsamma operationer som följd..
Sånt här sker varje dag på jorden, världen runt.?

mvh
2020-01-16, 04:38
Medlem
Analfababetens avatar
Finns en uttolkning av Uppenbarelseboken som är den sista boken i Bibeln och som jag nyss läste på internet, det är bara en av en mängd andra men jag har ingen anledning att betvivla den som den är skriven (länk nedan). Och jag har definitivt ingen anledning att betvivla Bibeln som helhet vid det här laget.
Det finns ingenting som direkt avslöjar Bibeln som en sagobok historiskt eller på något annat vis, tro mig, använd förståndet, om det skulle finnas så skulle ett sådant avslöjande vid det här laget ha lagts fram för det finns många som skulle vilja se det.

Ta istället en saklig och objektiv ställning till den och ta reda på fakta om den istället för att komma med några förutfattade meningar här. Jag är ingen novis, men inte heller någon expert som Kristen.

Länk:
Hur jag tolkar Uppenbarelseboken. Av Lars Larsen

Som eget tillägg till hans uttolkning av den så ser jag det som märkligt verkligen att ALLA ska räddas från förintelsen\elden\undergången, Gehenna, helvetet och därigenom så är det likt Katolicismens skärselden som skribenten av websidan där skriver.
Men personen talar även där om att; "De är i öknen i stillhet, där "de får sitt uppehälle under en tid och tider och en halv tid, fjärran från ormens åsyn" (v. 14). De syns inte i media i alla fall, det har jag erfarit. De är försiktiga med sånt, och håller på med saker som inte är attraktiva för media".
Och där gör han en antydan om "någon" som jag nu vill veta just VEM personen åsyftar.
Men vad vet jag? Han kanske inte ens är pålitlig och trovärdig, men värt att titta närmare på tycker jag.

God Natt (2020\01\16 04:50 i skrivande stund).
Senast redigerad av Analfababeten 2020-01-16 kl. 04:51.
2020-01-16, 04:44
Medlem
Ryggradsluss avatar
För helvete det är väl alltid sista tiden. Och första. Men sista definitivt.
T
Senast redigerad av Ryggradslus 2020-01-16 kl. 04:47.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in