2020-01-14, 11:17
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Undrar vad som försiggår i GMs huvud när han kör i motsats riktning i trafiken, om man har begått 200 brott de senaste åren så känns det som att man borde sitta inlåst.

Tycker inte inlåst är rätt ord. Död skulle han ha varit. Avrättning för att är utom räddning och bara en belastning för samhället. Ser ingen annan utväg.
Citera
2020-01-14, 11:19
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Jag har försökt att skumma igenom tråden för ledtrådar, men utan resultat. Är det en av förarna av den beryktade YouTube-kanalen Critical som tillslut åkt dit?

AI

Här finns en tråd om killens tidigare "karriär" på vägarna:

(FB) 16-åring stal bil & smet från polisen, jagas över halva mellansverige (greps 11/8-16)
Citera
2020-01-14, 11:21
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Skydda? en oskyldig dog ju tack vare denna biljakt.
Menar du att snubben körde lugnt och sansat enligt trafikreglerna tills polisen helt utan anledning fick för sig att jaga honom?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Äppelkäck
Den jäveln borde inte alls dö! Han borde bli så skadad att han blir orörlig, stum och sängliggande med läckande påse på magen men med bibehållen hjärnfunktion i resten av sitt liv. Vilket bra straff att veta att han bara kan ligga där i sina odörer utan att kunna göra mer än glo.
Om DU betalar för vården med egna pengar..
Nä, bättre, och betydligt billigare för oss som jobbar (och måste finansiera vård) om fanskspet dött.
Citera
Medlem
Vi borde ha modiga mc-poliser som i Brasilien där de åker ikapp bilen och skjuter rakt in.

Sen kastar man in det som är kvar i en hundbur och kör till veterinären. Om det finns tider.
Citera
2020-01-14, 11:23
Medlem
JayDee78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anaerob
Det har inte jag påstått. Det kommer från dig.

Jo, indirekt är det just det du säger.

Citat:
Nej, de ska inte jaga någon brottsling om det föreligger risk för omgivande trafik. Tänk lite för fan!

Så när kan dom starta ett förföljande?

Förklara för mig, snälla!
För om dom inte kan försöka stoppa en bil mitt i natten, när det är minimalt med trafik, när ska dom göra det?

Jag väntar spänt på att få höra hur man kan vet att det inte föreligger risk för omgivande trafik!

Så tillbaka till det du säger att du inte sagt, men ändå gör:

Om jakten inte är på en motorväg eller liknande, där både med och motgående trafik är stoppad, och den flyende ALDRIG UNDER NÅGON OMSTÄNDIGHET får en chans att ta sig ifrån denna väg så skall Polisen inte stoppa en bil som drar ifrån dom?
Citera
2020-01-14, 11:25
Medlem
JustZlatans avatar
Är det han som lägger upp videos på Youtube när han kör ifrån polisen? Typ den där fejktaxi-nollan som tror att han är taxiförare och kör som en idiot.
Citera
2020-01-14, 11:26
Medlem
tremades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tremade
Ja den där idioten.. Hans trådar borde snart hamna i kändisskvaller istället! Vad ska man göra åt Hassan och hans "pojkstreck"?

Länkar till tidigare trådar:
(FB) 19-årige Hassan har varit misstänkt för 221 brott
(FB) 16-åring stal bil & smet från polisen, jagas över halva mellansverige (greps 11/8-16)

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Här finns en tråd om killens tidigare "karriär" på vägarna:

Du missade samlingstråden om hans brottskarriär!

(FB) 19-årige Hassan har varit misstänkt för 221 brott

Kanske finns fler trådar?
Citera
2020-01-14, 11:26
Medlem
Det måste ju vara fel i huvudet på honom

https://www.facebook.com/Anitha.Nygaards/posts/10156957504767054
Citera
2020-01-14, 11:27
Medlem
Conny63s avatar
undrar vad alla försvarare av straffrabatter och ungdomsrabatter säger idag. Den här personen har ju ett enormt brottsregister, men ser man till vad han faktiskt fått för straff är det ju ett djävla hån mot alla brottsoffer. Det här djävla landet är sjukt.
Citera
2020-01-14, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4ma5e
Bra försök? Märkligt att du hävdar det då du verkar ha det svårt med både läsförståelse och den svenska lagen.

Han är född i sverige av, i allafall, en förälder som är svensk medborgare. Därmed är han svensk. Vad är det som du inte förstår.

Du frågade vart han skulle utvisas...
Citera
2020-01-14, 11:33
Medlem
Antonov14s avatar
Det är sällan jag lnskar någon något ont.
Men efter att fått veta vem detta är så måste jag säga att han fått vad han förtjänar.
Han har förstört så oerhört mycket för människor och samhälle.
Totalt avsaknad av empati.
Slår ner folk vid bensinmackar och tar deras bilar.
Hoppas på rejält straff denna gång och att det svider ordentligt och länge.
Hoppas polisen slipper allt jävla tjat om onödigt och oproportionerligt efterfölj.
R i p den avlidne, det var tragiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in