2019-09-17, 18:20
Medlem
at0m3ns avatar
Hassan rånade när han var 12 år och misshandlade när han var 14.

Sedan brottsdebuten har polisen misstänkt honom i 221 fall, rapporterar Uppdrag granskning, UG, i SVT.

Han fick lägenhet på lägenhet som betalades med skattepengar.

– När du är i en förort, där de du har som förebilder är kriminella, jag menar vad ska du göra? säger Hassan till UG.

https://www.expressen.se/nyheter/19-arige-hassan-har-varit-misstankt-for-221-brott/

Allvarligt talat hur sjuka i huvudet är inte våra politiker?
Man förstör sin befolkning genom att vägra avgå ifrån makten!
Citera
2019-09-17, 18:24
Medlem
221 brott av en nittonåring måste nästan vara någon typ av rekord?
Senast redigerad av nilltre 2019-09-17 kl. 18:27.
Citera
2019-09-17, 18:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Undrar vad det är för typ av brott? Brott mot personer såsom stöld, misshandel, rån osv eller ringa, knivlagen, fortkörning, stopplikt? Det är faktiskt en viss skillnad, för 221 fall låter helt extremt!

Det syns ju från klippet där han misshandlar en person på en bensinstation, till att börja med.
Citera
2019-09-17, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det syns ju från klippet där han misshandlar en person på en bensinstation, till att börja med.

Läste inte artikeln förrns efter jag skrivit, är förmodligen en ganska blandad kompott av de beskriva fallen att döma. Lite fler eller mer beskrivande citat i förstainlägget hade inte skadad.
Citera
2019-09-17, 18:29
Medlem
pantherTypeGs avatar
Personen borde avrättas innan han har ihjäl en annan människa livet och kostar ännu mer pengar. Inför dödsstraff.
Citera
2019-09-17, 18:37
Medlem
makduis avatar
Ameh va fan ge honom guldlyan nån villa på Lidingö så fyller vi den med pengar varje vecka... skulle inte alls sända signaler till ungdomar att allt e ok
Citera
2019-09-17, 18:38
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Personen borde avrättas innan han har ihjäl en annan människa livet och kostar ännu mer pengar. Inför dödsstraff.
Det är mellan ålder 12 - 19 år som dessa straff begåtts om jag läst rätt.
Mycket tragiskt att en så ung kille kan tappa såhär mycket respekt mig veterligen låter det här som en mentalt sjuk människa.
Citera
2019-09-17, 18:38
Medlem
Nestor Xs avatar
Måste finnas juridiska handlingar efter allt han hittat på. Vem är detta?
Citera
2019-09-17, 18:39
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makdui
Ameh va fan ge honom guldlyan nån villa på Lidingö så fyller vi den med pengar varje vecka... skulle inte alls sända signaler till ungdomar att allt e ok
Mamman har försökt med socialtjänsten, och man har även betalat för lägenhet efter lägenhet men inget har hjälpt.
Det allra värsta är att när polisen ingriper så är man skyldig att släppa Hassan igen som med bestämda steg går ut mot frihet och skriker JÄVLA BOLIS NU SKA JAG HAMNAS!
Hur som helst är det här mycket tragiskt stackars alla hans offer och stackars det svenska folket det här är 1 snubbe utav gud vet bara hur många.
Citera
2019-09-17, 18:40
Medlem
Min första reaktion var inte alla brott som denne unge man utfört, utan att media valt att ta upp detta med tanke på brottslingens nationalitet. Min nästa reaction var dock att en sån här person måste bara bort från denna världen. Man kan bara inte tillåta att en person förstör för så många andra.
Citera
2019-09-17, 18:46
Medlem
Anus.Dos.Deminoss avatar
Vad ska vi göra av Hassan? Skulle en lägenhet innanför tullarna och en lön utom motprestation hjälpa?
Citera
2019-09-17, 18:49
Medlem
Klownfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anus.Dos.Deminos
Vad ska vi göra av Hassan? Skulle en lägenhet innanför tullarna och en lön utom motprestation hjälpa?

Han borde arkebuseras eller utvisas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in