2020-01-14, 11:07
Medlem
Whitfieldss avatar
Det mesta har redan sagts om denne kille. Vi får se hur illa skadad han är och om han sedan klarar av att mörda och skada fler medmänniskor.

Mitt förslag är att man slår sönder antingen ena handen så att han ej kan greppa ratten eller skadar fötterna så att han ej kan köra normala bilar, eller en kombination av några skador såvida de skador han nu fått inte är tillräckliga. Det får bara inte kosta för mkt sjukhusvård. Billiga skador är av vikt. Han måste kunna använda sig av kommunala färdmedel.
Citera
2020-01-14, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Men blir han förlamad så kommer han kosta samhället dvs vi skattebetalare ännu mer kostnader för vård och assistans resten av livet. Tror ju inte att han har någon försäkring så det blir samhället han belastar.
Exakt, hade varit mycket bättre, och rättvisare om han dog.
Men enligt tidigare inlägg hade han ju försökt fly från polisen efter kraschen, så förlamad lär han väl inte bli. Men kommer ju fortsätta kosta oss Enorma summor ändå tyvärr.
Citera
2020-01-14, 11:09
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don tony
Skriven på Fr*jgatan 13... Just saying.. Lås in och kasta nyckeln!

Citat:
Ursprungligen postat av PhilN.Heimann
Skriven på Fr*jgatan 13

Det är nog en tillfällig "adress" (aka postbox):

https://www.svd.se/har-ar-okanda-adressen-dar-grovt-kriminella-flockas
Senast redigerad av GilGrissom82 2020-01-14 kl. 11:12.
Citera
2020-01-14, 11:10
Medlem
MartinStLouiss avatar
Undrar vad som försiggår i GMs huvud när han kör i motsats riktning i trafiken, om man har begått 200 brott de senaste åren så känns det som att man borde sitta inlåst.
Citera
2020-01-14, 11:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anaerob
Självklart vill ingen ha brottslingar som GM som utsätter risk för andras liv i trafiken, men verkligheten är annorlunda. De finns ändå, vare sig vi vill eller inte. Och detta kommer att hända flera gånger igen. Då tycker jag att polisen måste ha en plan/strategier för att hantera biljakter som den här. Jag tror att du skulle tänka väldigt annorlunda om det var din familj som hade strukit med.

Polisen bör ha en plan/strategi hur dessa människor som bara skadar människor skall hållas från detta. Det kan inte vara så att hans liv är mer värt än de människor han skadar. Om så behövs bör han oskadliggöras för att inte skada andra.
Citera
2020-01-14, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Det mesta har redan sagts om denne kille. Vi får se hur illa skadad han är och om han sedan klarar av att mörda och skada fler medmänniskor.

Mitt förslag är att man slår sönder antingen ena handen så att han ej kan greppa ratten eller skadar fötterna så att han ej kan köra normala bilar, eller en kombination av några skador såvida de skador han nu fått inte är tillräckliga. Det får bara inte kosta för mkt sjukhusvård. Billiga skador är av vikt. Han måste kunna använda sig av kommunala färdmedel.
Varför inte bara göra ett undantag(gick ju med gymnadielagen) och se till att utvisa den vidriga parasiten?
Citera
2020-01-14, 11:14
Medlem
colombo555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Den drabbades familj bör rimligen kunna anmäla staten för negligens i mitt tycke. Staten är medvållande till hans död, då de, trots en uppenbara risk, släppte sandnegern...

Hade jag varit polis hade jag knäckt killens knäskålar. Så han inte kan köra bil mer.

Jag gillar inte de gånger polisen provocerar och går över gränserna i biljakter som t.ex polisbefälet (fd)från Örebro.

Men de kan ju inte låta denna killen komma undan gång efter gång.
Citera
2020-01-14, 11:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Exakt, hade varit mycket bättre, och rättvisare om han dog.
Men enligt tidigare inlägg hade han ju försökt fly från polisen efter kraschen, så förlamad lär han väl inte bli. Men kommer ju fortsätta kosta oss Enorma summor ändå tyvärr.

Man kan alltid hoppas att han fick en chock/adrenalinkick och sargade sig själv genom att röra sig istället för att ligga still.. Inte helt omöjligt
Citera
Medlem
Äppelkäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Ja, tyvärr att han inte avled själv.

Han är en parasit och en plåga som borde dö. För både sitt eget och samhällets bästa.

Den jäveln borde inte alls dö! Han borde bli så skadad att han blir orörlig, stum och sängliggande med läckande påse på magen men med bibehållen hjärnfunktion i resten av sitt liv. Vilket bra straff att veta att han bara kan ligga där i sina odörer utan att kunna göra mer än glo.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock
Polisen bör ha en plan/strategi hur dessa människor som bara skadar människor skall hållas från detta. Det kan inte vara så att hans liv är mer värt än de människor han skadar. Om så behövs bör han oskadliggöras för att inte skada andra.
Det är inte polisens uppgift, det är rättsväsendet dvs de som stiftar lagarna (juridisk sakkunniga och politiker). Polisen är säkert lika frustrerade som vi andra och kan inget göra i många fall eftersom lagstiftningen ser ut som den gör.
Citera
2020-01-14, 11:16
Medlem
immenhusens avatar
Jag har försökt att skumma igenom tråden för ledtrådar, men utan resultat. Är det en av förarna av den beryktade YouTube-kanalen Critical som tillslut åkt dit?

AI
Citera
2020-01-14, 11:16
Medlem
tremades avatar
Ja den där idioten.. Hans trådar borde snart hamna i kändisskvaller istället! Vad ska man göra åt Hassan och hans "pojkstreck"?

Länkar till tidigare trådar:
(FB) 19-årige Hassan har varit misstänkt för 221 brott
(FB) 16-åring stal bil & smet från polisen, jagas över halva mellansverige (greps 11/8-16)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in