2020-01-13, 16:10
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Såvida inte det yngsta barnet som heter Peter är ett gemensamt barn...det barnet verkar vara års gammalt

Jag undrar om hon hade fysiskt tillträde till honom då? Men hemska tanke, om det är så!

Citat:
Ursprungligen postat av dack
Då får Rocket Madsen chans att studera ryska raketmotorer om bruden kan fixa ritningar.

Ja, det finns ju massor med material om just raketer och rymdfart på ryska. Hon kan översätta för honom, det är en stor tillgång.
Citera
2020-01-13, 16:18
Medlem
kugutts avatar
Från Jennys Flickr: https://www.flickr.com/photos/59024439@N04/5411597381/

Diagnos: komplett idiot...
Citera
2020-01-13, 16:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
För alla människor är paradoxer. Även psykopater. Tex Trump med 80 miljoner anhängare.

Tråkigt att du måste kapa tråden med ditt löjiga inlägg om Trump. Trump har inte mördat någon. Trump bryr sig djupt om sitt folk vilket han visar om och om igen med sin politik. Att jämföra honom med Madsen visar ju hur långt bak i Platos grotta du befinner dig med resten av svenska fåren som får sin verklighetsuppfattning från Aftonbladet.
Citera
2020-01-13, 18:11
Medlem
(Lägger länken här också.)

Här är en lång, läskig artikel Jenny skrev till Peter Madsens - och hans beundrares - försvar 2018 och översatte från ryska förra året:

https://knife.media/club/madsen-eng/

Har bara skummat igenom den själv, läser den kanske noggrannare sen. Skriva kan hon ju....
Citera
2020-01-13, 18:51
Medlem
Lika barn leka bäst.
Citera
2020-01-13, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, jag håller med. En person med NPD är betydligt lättare att se än en psykopat.
Det är mer drama. Jag är inte förvånad alls att Trump får anhängare, även om övervägande genomskådar honom. Han kör populism, drama och säger det vissa vill höra. Surfar på vågen. Jag är mer förvånad att han inte startat världskrig än i all sin grandiositet.

Jag nämnde särintressen. Där finns en passion och hängivenhet. Den är säkert äkta. Men de är fullblodsegoister oavsett via empatistörningen och har flacka känslor.
Den dagen man förstår det sistnämnda minskar väl risken att manipuleras - vi vill inte tro att människor ska vara så extremt självcentrerande och vår egen empati kan driva oss till positioner av godtrohet även om det är en fin egenskap och en förutsättning för (god) äkthet.
Sen finns det givetvis grader i helvetet. Men det känslokalla är det centrala.

Problemet är inte att umgås i medvind, de kan vara entusiasmerande, roliga och passionerade.
Problemet är när "smekmånaden" är över - och den ständiga närheten till aggression, lättkränkthet och hämnd i värsta fall. Nyckfullheten. Se på Madsen som har grav psykopati (om man bortser från det perversa). Bjursing var nog nära sanningen när han beskrev att han låg i ständig krigsföring med omgivningen. Livet är en jakt eller kamp.
.
Det fetade. Det är intressant de du säger.
Och det har kommit en ny bok av två svenska forskare,- Psykopaten : verkligheten bortom myten
av Karolina Sörman, Marianne Kristiansson.
Jag har än så länge bara läst recensionerna.
(Ur mitt minne här för jag finner inte recensionen.)
Typ om psykopater får rätt uppfostran och uppväxt skulle så de kunna bli en tillgång som vuxna.

Det är väl just passionen samt hängivenheten som kunde tas till vara på ett positivt sätt.
Kan inte låta bli att tänka på Gryningspyromanen här. Det får man ju kalla för hängivenhet att han svor på att hämnas på samhället i tio år och sedan brann det i tio år.
Kan inte låta bli att tänka på vad det skulle kunnat bli av den här intelligenta och begåvade mannen om han inte destruktivt gjort skit för sig själv och andra för att hämnas en upplevd orättvisa med passion och oerhörd hängivenhet samtidigt som han förlorade allting själv på kuppen. Det var säkerligen en hämnd för hans barndom och uppväxt också som lär ha varit för jävlig.

saxat ur läkartidningen om denna boken https://www.lakartidningen.se/Aktuellt/Kultur/recensioner/2019/11/Pedagogisk-beskrivning-av-psykopati/

" Den patologiskt narcissistiska personen har inte förmått i utvecklingen genomleva den smärtsamma övergången från narcissistisk självkärlek till kärlek till objekt i yttervärlden. Denna övergång är förknippad med ångest och depression som av narcissisten avvärjs..... Många patienter flyr ur behandlingen och hänger sig till ett ännu starkare självförhärligande. »För mig gäller särskilda lagar!« Denna onda cirkel kan ses hos många beryktade ledare som Hitler, Mussolini eller Franco, alla med ödesdigra psykopatiska drag."
Vi kan nog snart lägga till Trump på den listan. Och det var inte särskilt långt från ett tredje världskrig heller ganska nyligen.

Just det,"-livet är en kamp eller jakt." Det är väl så de får sina kickar. De blir ju så lätt uttråkade annars. Medans vanliga människor söker lugn och ro söker Psykopaten sig hela tiden till hetluften.
Det får kosta vad det kosta vill. Deras konsekvenstänkande är väl inte så utvecklat eller så bortser de från konsekvenserna pga av sin äventyrlighet eller impulsivitet.
Citera
2020-01-13, 23:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Det fetade. Det är intressant de du säger.
Och det har kommit en ny bok av två svenska forskare,- Psykopaten : verkligheten bortom myten
av Karolina Sörman, Marianne Kristiansson.
Jag har än så länge bara läst recensionerna.
(Ur mitt minne här för jag finner inte recensionen.)
Typ om psykopater får rätt uppfostran och uppväxt skulle så de kunna bli en tillgång som vuxna.

Det är väl just passionen samt hängivenheten som kunde tas till vara på ett positivt sätt.
Kan inte låta bli att tänka på Gryningspyromanen här. Det får man ju kalla för hängivenhet att han svor på att hämnas på samhället i tio år och sedan brann det i tio år.
Kan inte låta bli att tänka på vad det skulle kunnat bli av den här intelligenta och begåvade mannen om han inte destruktivt gjort skit för sig själv och andra för att hämnas en upplevd orättvisa med passion och oerhörd hängivenhet samtidigt som han förlorade allting själv på kuppen. Det var säkerligen en hämnd för hans barndom och uppväxt också som lär ha varit för jävlig.

saxat ur läkartidningen om denna boken https://www.lakartidningen.se/Aktuellt/Kultur/recensioner/2019/11/Pedagogisk-beskrivning-av-psykopati/

" Den patologiskt narcissistiska personen har inte förmått i utvecklingen genomleva den smärtsamma övergången från narcissistisk självkärlek till kärlek till objekt i yttervärlden. Denna övergång är förknippad med ångest och depression som av narcissisten avvärjs..... Många patienter flyr ur behandlingen och hänger sig till ett ännu starkare självförhärligande. »För mig gäller särskilda lagar!« Denna onda cirkel kan ses hos många beryktade ledare som Hitler, Mussolini eller Franco, alla med ödesdigra psykopatiska drag."
Vi kan nog snart lägga till Trump på den listan. Och det var inte särskilt långt från ett tredje världskrig heller ganska nyligen.

Just det,"-livet är en kamp eller jakt." Det är väl så de får sina kickar. De blir ju så lätt uttråkade annars. Medans vanliga människor söker lugn och ro söker Psykopaten sig hela tiden till hetluften.
Det får kosta vad det kosta vill. Deras konsekvenstänkande är väl inte så utvecklat eller så bortser de från konsekvenserna pga av sin äventyrlighet eller impulsivitet.
Tack, det var nytt för min del om boken och citat (förklaringsmodell) ser jag som relevant (håller ångest i schack som en mur, bejakar det självgoda, ett flyktbeteende). Att nåt gått utvecklingsmässigt galet i barndomen gällande diagnos NPD.

Skrattade förut för i förbifarten hörde jag en reporter/fd utrikeskorrespondent säga på tvn att det var svårt med Trump och journalistik. Ett tal (hann tyvärr inte höra vad) innehöll 67% lögner och enligt nån studie fram till dags datum har han levererat 15 000 lögner.
Herregud.

Ser i tråden att den nya frun är mer galen än vid första anblicken, kritiken var befogad således ang hennes text. Hur fan an hon lägga bilder på styckade skyltdockor och ha hashtag #) dismembered (Styckad, stympad)???!

Ska läsa hennes text nu som nån la i tråden. Återkommer.
Citera
2020-01-14, 00:06
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tack, det var nytt för min del om boken och citat (förklaringsmodell) ser jag som relevant (håller ångest i schack som en mur, bejakar det självgoda, ett flyktbeteende). Att nåt gått utvecklingsmässigt galet i barndomen gällande diagnos NPD.

Skrattade förut för i förbifarten hörde jag en reporter/fd utrikeskorrespondent säga på tvn att det var svårt med Trump och journalistik. Ett tal (hann tyvärr inte höra vad) innehöll 67% lögner och enligt nån studie fram till dags datum har han levererat 15 000 lögner.
Herregud.

Ser i tråden att den nya frun är mer galen än vid första anblicken, kritiken var befogad således ang hennes text. Hur fan an hon lägga bilder på styckade skyltdockor och ha hashtag #) dismembered (Styckad, stympad)???!

Ska läsa hennes text nu som nån la i tråden. Återkommer.

Hon verkar ju onekligen minst sagt förvirrad. Att hon uttalade sig att mainstream feminister inte tillerkänner den egna viljan (det är väl mer extremfeminister i så fall? Dessutom tror jag inte att KW ville bli mördad, hon hade bett om en intervju).
Citera
2020-01-14, 01:26
Medlem
SoZRandoms avatar
Går det att få reda på vilka snuff filmer Peter hade på sin hårddisk? Vill gärna se dem
Citera
2020-01-14, 01:36
Medlem
SoZRandoms avatar
Citat:
Det är inte belagt att Madsen lider av något autismspektrumtillstånd. Även om många av hans vänner och kollegor har misstänkt det. Och även vi här i tråden har trott det och diskuterat det mycket.

Enligt hans sex veckor långa RPU lider han av narcissistiska/psykopatiska drag.
RPUn är sekretessbelagd och åklagaren tog väl bara upp det i rättegången ur RPUn som han tyckte var relevant för fallet dvs Madsens narcissism och psykopati.

Tittar man på Madsens beteende vid föreläsningar (youtube) och hans monomana intressen så är det nära till hands att tro att han har sådana problem.
Men det är alltså inte belagt. Men det finns kanske i hans RPU (?)

Delar av det Madsen beskriver av händelseförloppet ombord på ubåten efter KWs död låter som ett dissociativt tillstånd tycker jag. Som Madsen själv överdrivet kallade för "psykose". Det kan det ju omöjligen varit men han hade väl inte rätta orden för att beskriva det på något bättre sätt.

EDIT. Obs! Madsens trovärdighet är ej hög men jag tror att han blandar verkliga händelser ur händelseförloppet med lögner för att få det att låta som en sammanhängande, trovärdig historia.

Var kan jag läsa om händelseförloppet i hans egna ord?
Citera
2020-01-14, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hon verkar ju onekligen minst sagt förvirrad. Att hon uttalade sig att mainstream feminister inte tillerkänner den egna viljan (det är väl mer extremfeminister i så fall? Dessutom tror jag inte att KW ville bli mördad, hon hade bett om en intervju).

Instämmer. Det var ett mycket förvirrat brev. Genom brevet löper en dikt där Gud talar med kosmonauten Guri i rymden.
Vad hade det med saken att göra? Någon som förstod?

Jenny kallar det Madsen hade på sin hårddisk för "hårdporr"???? Kan man kalla, när kvinnor i dödsångest får halsen avskuren och dör för "hårdporr"?

Jag tycker att hon på ett förvirrat sätt försöker att försvara Madsen som drömmare och konstnär.
Menar hon att hans sexuella, mordiska lustar var något slags konstprojekt? Något slags utforskande av döden? Döden som utandas äppeldoft eller vad 17 hon skrev. Jag förstod inte alls vad hon försökte att förklara eller åstadkomma med detta brev. Hon har ju rätt i att Madsen är en drömmare. Men undviker att tala om en av hans livsdrömmar. Att få begå ett lustmord.
Och så förvirrat svammel om feminism.....?
Citera
2020-01-14, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoZRandom
Var kan jag läsa om händelseförloppet i hans egna ord?
Enklast är väl att läsa förundersökningsprotokollet. Det finns ett längre som man kan skicka efter från Köpenhamn.
Fråga användaren som kallar sig *Merwinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in