2020-01-13, 05:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Googletranslate

"Min man är ett av två offer för hans brott och att hålla sig vid liv var en straff för honom, inte en belöning, inte tur. Så jag måste erkänna med djup sorg att samhället utanför fängelseväggarna är mycket mer grymt och potentiellt farligt för sig själv än hjälten i dagens blygsamma firande."

Så det är så han framställer det för sina damer. Om det nu var ett sådant straff att överleva kunde han väl gjort något åt det för länge sedan. Dränkt sig med ubåten eller hängt sig i skosnörena.
Den här kvinnan måste ju vara bakom. Det faktum att han lever och ingår äktenskap tom talar ju emot allt vad han säger.
Och så kallar hon honom för "hjälte"??? För vilken prestation då? Att han lyckades stycka och undanröja mordoffret precis innan han nåddes av räddningen?

Jag tror nog att det blir annat ljud i skällan på den här kvinnan inom ett år eller två.
Då blir det nog klagovisor istället.
Ja, haha. Offer och hjälte.
Det är intressant för det återspeglar hur han manipulerar henne.
Han körde iofs melodramat i rätten också, att han ville begå självmord. Det är väl bara en fortsättning. Psykopater brukar vara rätt enformiga.
Senast redigerad av develi 2020-01-13 kl. 05:51.
Citera
2020-01-13, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Om edit. Ja, han berättar det själv i filmen, att regelverket i Finland kräver vigsel.
Jag minns inte hur det var men Lundin gifte sig väl också. Det underlättar väl att komma till den där dygns lägenheten antar jag.
Fotot på henne som huvudbild såg hon helt rabiat ut men de andra var mer normala.

Som du skrev innan, han ratar dem på löpande band och har dem även parallellt. Hon hade nåt foto på en lapp med texten Herstedvester redan i juni.
Frågan är väl om kriminalvårdaren kom till sans och insåg hur oseriös han är emotionellt.
Den yngre verkade tro de var ett par. Ja jösses.

Tror nog att umgänget baseras på väldigt primitiva orsaker iom att personer ses som objekt och det rör sig om protoemotioner.
DK var naiv, lättlurad och praktisk. Kokade pasta i hab och var ett bra k*ull.
Frugan var söt och bra att visa upp familjärt. Bohemisk och följsam. Stabil.

Ja, det är beklämmande som du säger. Stjärnögt. Naivt.

Ja, nu när jag läst nya frugans brev så kom jag att tänka på sektledare. De är ju ofta minst NPD-personer om inte psykopater. Det är som att Madsen hjärntvättar sina damer med sin övertalningsförmåga. Och det är inte svårt att se honom i den rollen som sektledare. Jag bryr mig inte om att han skadar fullt vuxna kvinnor även om det är tragiskt naturligtvis. Bara han låter bli unga tjejer. Kanske Camilla fått sig en tankeställare nu. Hoppas det.
Citera
2020-01-13, 05:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, nu när jag läst nya frugans brev så kom jag att tänka på sektledare. De är ju ofta minst NPD-personer om inte psykopater. Det är som att Madsen hjärntvättar sina damer med sin övertalningsförmåga. Och det är inte svårt att se honom i den rollen som sektledare. Jag bryr mig inte om att han skadar fullt vuxna kvinnor även om det är tragiskt naturligtvis. Bara han låter bli unga tjejer. Kanske Camilla fått sig en tankeställare nu. Hoppas det.
Ja, Charles Manson nr 2 och hans harem. Han kan lura dem till månen. Flummigt är det också.
Nej jag håller med, det är tragiskt men de är vuxna och borde fatta bättre via det han gjort och den han är. De verkar tro att psykopat är nån slags titel bara.
Psykopat Madsen. Vad kan jag hjälpa till med?

Skillnad är som sagt innan mord, rättegången och RPU. De som blev grundlurade.
Att fortsatt beundra honom är dårskap.
Citera
2020-01-13, 06:34
Medlem
Citat:
Ja, Charles Manson nr 2 och hans harem. Han kan lura dem till månen. Flummigt är det också.
Nej jag håller med, det är tragiskt men de är vuxna och borde fatta bättre via det han gjort och den han är. De verkar tro att psykopat är nån slags titel bara.
Psykopat Madsen. Vad kan jag hjälpa till med?

Skillnad är som sagt innan mord, rättegången och RPU. De som blev grundlurade.
Att fortsatt beundra honom är dårskap.

"En paradox är en oöverenstämmelse mellan vad en teori utsäger och vad sunda förnuftet förväntar."
Jag förstår vad du menar och jag håller med i sak. Men det är inte så enkelt.

För alla människor är paradoxer. Även psykopater. Tex Trump med 80 miljoner anhängare. Man frågar sig hur är det möjligt??? Grandios NPD så det skriker om det samt lögnaktig, oempatisk sociopat. Men ibland kan jag förstå det.
Trump kan vara rolig. På ett omedelbart och charmigt sätt. Och det är nog därför hans anhängare gillar honom. Och så ljuger han helt skamlöst och obesvärat (samvetslöst) naturligtvis. Så att hans anhängare tror honom.

Manson vurmade för miljörörelsen på 70-talet och från fängelset grundade han miljöorganisationen ATVA och lät som Greta Thunberg redan 2011. Uppriktigt oroad för mänsklighetens framtid vad det gäller växthuseffekten. Och väldigt bekymrad för djuren.
Nu fick Manson aldrig någon diagnos men han hamnade långt upp på psykopatchecklistan.
Och NPDn märker man ju även utan diagnos.
Eftersom hans miljöengagemang varade så länge så tror jag faktiskt att det var äkta och inte bara ngt egennyttigt för att få beundran.

Så de här paradoxerna komplicerar bilden av psykopater.
Madsens pysslande med humlor och förtjusningen i sina barn, katterna.
Men jag förstår ändå inte att fullvuxna kvinnor kan vara så blinda för Madsens manipulationer.
Som du skrev "objekt". En morsa och ett bra knull. Sorgligt.
Citera
2020-01-13, 07:43
Medlem
develis avatar
Citat:
"En paradox är en oöverenstämmelse mellan vad en teori utsäger och vad sunda förnuftet förväntar."
Jag förstår vad du menar och jag håller med i sak. Men det är inte så enkelt.

För alla människor är paradoxer. Även psykopater. Tex Trump med 80 miljoner anhängare. Man frågar sig hur är det möjligt??? Grandios NPD så det skriker om det samt lögnaktig, oempatisk sociopat. Men ibland kan jag förstå det.
Trump kan vara rolig. På ett omedelbart och charmigt sätt. Och det är nog därför hans anhängare gillar honom. Och så ljuger han helt skamlöst och obesvärat (samvetslöst) naturligtvis. Så att hans anhängare tror honom.

Manson vurmade för miljörörelsen på 70-talet och från fängelset grundade han miljöorganisationen ATVA och lät som Greta Thunberg redan 2011. Uppriktigt oroad för mänsklighetens framtid vad det gäller växthuseffekten. Och väldigt bekymrad för djuren.
Nu fick Manson aldrig någon diagnos men han hamnade långt upp på psykopatchecklistan.
Och NPDn märker man ju även utan diagnos.
Eftersom hans miljöengagemang varade så länge så tror jag faktiskt att det var äkta och inte bara ngt egennyttigt för att få beundran.

Så de här paradoxerna komplicerar bilden av psykopater.
Madsens pysslande med humlor och förtjusningen i sina barn, katterna.
Men jag förstår ändå inte att fullvuxna kvinnor kan vara så blinda för Madsens manipulationer.
Som du skrev "objekt". En morsa och ett bra knull. Sorgligt.
Ja, jag håller med. En person med NPD är betydligt lättare att se än en psykopat.
Det är mer drama. Jag är inte förvånad alls att Trump får anhängare, även om övervägande genomskådar honom. Han kör populism, drama och säger det vissa vill höra. Surfar på vågen. Jag är mer förvånad att han inte startat världskrig än i all sin grandiositet.

Jag nämnde särintressen. Där finns en passion och hängivenhet. Den är säkert äkta. Men de är fullblodsegoister oavsett via empatistörningen och har flacka känslor.
Den dagen man förstår det sistnämnda minskar väl risken att manipuleras - vi vill inte tro att människor ska vara så extremt självcentrerande och vår egen empati kan driva oss till positioner av godtrohet även om det är en fin egenskap och en förutsättning för (god) äkthet.
Sen finns det givetvis grader i helvetet. Men det känslokalla är det centrala.

Problemet är inte att umgås i medvind, de kan vara entusiasmerande, roliga och passionerade.
Problemet är när "smekmånaden" är över - och den ständiga närheten till aggression, lättkränkthet och hämnd i värsta fall. Nyckfullheten. Se på Madsen som har grav psykopati (om man bortser från det perversa). Bjursing var nog nära sanningen när han beskrev att han låg i ständig krigsföring med omgivningen. Livet är en jakt eller kamp.
.
Senast redigerad av develi 2020-01-13 kl. 07:46.
Citera
2020-01-13, 14:25
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Nu kan ju du presentera vad som är så väldigt bra med hennes text, du som är Madsen i ett annat sken.

Antar att du menar "ser" Madsen i ett annat sken..?

Jag menade förmågan att uttrycka sig i skrift, speciellt som engelska inte är JC:s modersmål. Vad hon än är, så ointelligent är hon inte (även om du säkert vill tro det). Hon får fram sin bild, även om den är falsk rent objektivt, med ett mycket stilfullt och omväxlande språk - man skulle kunna tro att det var en infödd engelsman som hade skrivit texten. Jag respekterar sådant, sorry!

Sedan finns det annat jag inte gillar när jag ser JC:s Facebook: hon röker tydligen mycket, och ser inte det olämpliga i det utan publicerar även massor av bilder med cigaretten i munnen eller handen. Hon ser sjuklig ut. Hon verkar vilja ha publicitet för den här saken, eftersom hon lämnar sin Facebook öppen för kommentarer efter att hon gått ut i media med nyheten, och hon poserar på bilder med nyckeln till besöksrummet och brev till Madsen i fängelset. Hon har två små barn som hon borde prioritera i första hand hur kär hon än är. Inte så att jag tror att Madsen skulle bli fysiskt farlig för barnen - han tänder inte på barn, och förutom mordet har han ingen historia av aggressivitet och misshandel. Men åren går fort, och snart är barnen stora nog att förstå vem deras officielle styvfar är - och deras kamrater och kamraternas föräldrar också... Det blir inte lätt för dem.

...annars har du ju rätt i din analys. JC är manipulerad. Men kanske får hon ut något ur den här relationen, som de flesta människor aldrig får uppleva ändå. Om hon älskar honom och TROR att han älskar henne på ett speciellt och exklusivt vis. Medan det varar. Carpe Diem, and all that.

För Madsen har ju den här förmågan att väcka starka känslor hos kvinnor. Jag tror att det är en kombination av att han sysslar med ovanliga, spännande och intressanta saker yrkesmässigt, energin och entusiasmen (som är speciellt lockande om man mest har tröga och tunga män/niskor/ omkring sig annars, gissar jag), och den där pojkaktiga charmen som han kan anlägga när han vill. Samt naturligtvis att han kan läsa människor blixtsnabbt, och alltid säga det som var och en vill höra ("cold reading").

Du kanske också skulle ha fallit för honom, om du hade träffat honom ensam som hans terapeut eller något..? (Du har ju aldrig velat berätta exakt vad du arbetar med.)
Senast redigerad av Merwinna 2020-01-13 kl. 14:32.
Citera
2020-01-13, 14:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sachos_legs
Alltså hennes instagram är helt sjukt,
hon kallar sig "Mrs Madness", "Madness family", har döpt sin yngsta son till Peter och hon lägger upp såna här bilder och taggar dem med saker som #dismembered. Jag hittar inte orden... herrejävlar vilken tokfan.

https://www.instagram.com/p/B3sF_bjHKhx/

Och nu såg jag ovanstående inlägg i den andra tråden (jag tycker att det är synd att närliggande diskussioner måste delas upp på flera trådar här på Flashback, för det här händer hela tiden - man missar saker).

OK, JC är sjukare än jag trodde. Jag hade inte kollat hennes instagram när jag skrev mitt förra inlägg. (På Facebook verkade hon vettigare.) Och må Gud förlåta mig, men nu tycker jag nästan synd om Madsen! Måste vara hemskt att behöva nöja sig med de tokor som kan tänka sig att ta kontakt med honom, nu när han sitter i fängelse... när han tidigare har kunnat välja och vraka bland kvinnor. (Säger inte att det inte är hans eget fel att han sitter i den situationen - det är det förstås. Men man kan ha två tankar i huvudet samtidigt.)
Citera
2020-01-13, 14:50
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.instagram.com/jennycurpen/

Hon hänger visst efter Copenhagen Suborbitals också. Vill DE ha HENNE där..? Knappast! Eller så är de bilderna från ett studiebesök med den där gruppen av kvinnor, som träffas för att dyrka Madsen och göra studiebesök på ställen som är associerade med honom. De har bland annat varit på museet och tittat på Kraka...

Såg på hennes FB nu att hon "tycker om kvinnor och män". Det blir värre och värre, ju mer man gräver! Men just DET (bisexualiteten) kanske inte är något problem för Madsen... Han hade ju också homosexuella episoder, som det där med norrmannen när de lekte polisrazzia en lägenhet... (Gud bevare oss )
Citera
2020-01-13, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Och nu såg jag ovanstående inlägg i den andra tråden (jag tycker att det är synd att närliggande diskussioner måste delas upp på flera trådar här på Flashback, för det här händer hela tiden - man missar saker).

OK, JC är sjukare än jag trodde. Jag hade inte kollat hennes instagram när jag skrev mitt förra inlägg. (På Facebook verkade hon vettigare.) Och må Gud förlåta mig, men nu tycker jag nästan synd om Madsen! Måste vara hemskt att behöva nöja sig med de tokor som kan tänka sig att ta kontakt med honom, nu när han sitter i fängelse... när han tidigare har kunnat välja och vraka bland kvinnor. (Säger inte att det inte är hans eget fel att han sitter i den situationen - det är det förstås. Men man kan ha två tankar i huvudet samtidigt.)
Ta och gå igenom hennes instagram så hittar du hennes bilder på sönderdelade skyltdockor utspridda på ett golv..
Citera
2020-01-13, 15:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Ta och gå igenom hennes instagram så hittar du hennes bilder på sönderdelade skyltdockor utspridda på ett golv..

Jo, den bilden var ju länkad i det inlägg som jag flyttade hit och svarade på. Det är hur galet som helst.

Jag hoppas att de inte kommer att skaffa ett gemensamt barn..! JC kan vara ung nog för det. Man får hoppas att det är sant att M låtit sterilisera sig!
Citera
2020-01-13, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo, den bilden var ju länkad i det inlägg som jag flyttade hit och svarade på. Det är hur galet som helst.

Jag hoppas att de inte kommer att skaffa ett gemensamt barn..! JC kan vara ung nog för det. Man får hoppas att det är sant att M låtit sterilisera sig!
Såvida inte det yngsta barnet som heter Peter är ett gemensamt barn...det barnet verkar vara års gammalt
Citera
2020-01-13, 15:42
Avstängd
dacks avatar
Då får Rocket Madsen chans att studera ryska raketmotorer om bruden kan fixa ritningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in