Citat:
Ursprungligen postat av
karlsoon
Jag vet inte vad du har skrivit.
Jag skrev att jag inte finner det rimligt att Piloterna agerat oaktsamt av olika anledningar.
Aha, du bara skriver, läser du inte vad andra skriver?
Det började nog här #4784
Detta låter som om militären ej gett OK för att flyga!! Varför flög dom då?
"Commander of Aerospace Force of the Islamic Revolutionary Guard Corps (IRGC), Amir Ali Hajizadeh said the UIA had requested a no-fly zone in the war-torn territory before the crash. “The IRGC commander said that they had asked to create a no-fly zone in view of the war. But this has not been approved for some reason”."
https://igtds.org/2020/01/ps752-flig...fy-the-target/
Kan det vara så att för varje flight fick dom fråga militären, det låter logiskt eftersom enbart dom vet situationen så I UIA fallet så struntande man i OK från militären och då sköt dom eftersom ingen fått tillstånd att flyga just då, kanske var därför den var en timmes lucka då militären meddelat att det var osäker
Måste rimligen vara en felskrivning/övesättningsfel och syfta på att han vill han "safe-zone" eller omvänt veta vart han INTE skulle flyga men mest troligt att han vill veta en säker väg ut och ha fick inget sådant svar me lyfte ändå! Om är fallet så var det inget bra beslut, lite Teneriffa över det.
För även om flygplatsen säger "clear" så ska inte kaptenen flyga om inte han tror på att det är "clear", jämför Ukranias som väntade på att en olycka skulle ske innan dom stängde luftrummet samt MH-17 valde en den enligt Ukraina säkra flygleden medans andra mer noggräknande kaptener och bolag valda att inte lita på Ukraina.