2020-01-13, 11:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Är det tag eller kodlås så är det så dygnet runt.
Låsta postfack dessutom eftersom brevinkast i lägenhetsdörrar slutat att användas pga tidsbrist.

Det där med bränd ytterdörr har polisen säkert koll på och misstänker de hot mot någon och ser koppling kollar de upp det.

Jag och flera till bad er sluta hänga ut och länka random folk men ni fortsatte ändå, även de andra du skrev om där din tanke var extrem ologisk.

Jag har ingen personlig koppling till någon av berörda utan det handlar om empati och respekt.

Jag uppfattade det av media som att Wilmas pappa knackade på Tishkos dörr, men inte blev insläppt, och att han såg att det var tänt i lägenheten. Och då är frågan hur pappan kom in i huset så att han kunde knacka på dörren, om den nu är låst dygnet runt?
Men han hade kanske koden till porten, eller blev insläppt av någon granne.

Det är hur som helst vanligen ganska lätt att komma in i låsta portar till hyreshus om man verkligen vill det, tex genom att kika när någon slår in koden, eller genom att låtsas känna någon i huset och gå in när någon är på väg ut.

Och jag undrar om man fortfarande kan kasta in saker genom brevinkastet i Tishkos ytterdörr?
Det är ju i så fall nämligen möjligt att plantera bevis i lägenheten, tex blod och Wilmas tillhörigheter mm.
Jag tänker dock inte gå in vidare i nån diskussion om det just nu i den här tråden.
Citera
2020-01-13, 11:27
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Jag uppfattade det av media som att Wilmas pappa knackade på Tishkos dörr, men inte blev insläppt, och att han såg att det var tänt i lägenheten. Och då är frågan hur pappan kom in i huset så att han kunde knacka på dörren, om den nu är låst dygnet runt?
Men han hade kanske koden till porten, eller blev insläppt av någon granne.

Det är hur som helst vanligen ganska lätt att komma in i låsta portar till hyreshus om man verkligen vill det, tex genom att kika när någon slår in koden, eller genom att låtsas känna någon i huset och gå in när någon är på väg ut.

Och jag undrar om man fortfarande kan kasta in saker genom brevinkastet i Tishkos ytterdörr?
Det är ju i så fall nämligen möjligt att plantera bevis i lägenheten, tex blod och Wilmas tillhörigheter mm.
Jag tänker dock inte gå in vidare i nån diskussion om det just nu i den här tråden.
Jomen det är ju jättelogiskt att någon kastat in blod eller något genom brevinkast 😬🤦🏼‍♀️
Så han hade brevinkast? 🤷🏼‍♀️
Oftast brukar de täckas över när de byts ut mot låsta ”boxar”
Citera
2020-01-13, 12:32
Medlem
Okej, måndag! Ny häktningsförhandling väntas ske på fredag, väl? Vad kan tänkas hända fram till dess?
Citera
2020-01-13, 12:47
Bannlyst
Citat:
Jomen det är ju jättelogiskt att någon kastat in blod eller något genom brevinkast 😬🤦🏼‍♀️
Så han hade brevinkast? 🤷🏼‍♀️
Oftast brukar de täckas över när de byts ut mot låsta ”boxar”

Ja det är jättelogiskt, om någon ville sätta dit honom, vilket jag har anledning att misstänka, pga Twitter-mysteriet, vilket jag återkommer till längre ner.
Och också ganska enkelt, eftersom troligen ingen misstänker en bara för att man kommer in med tex keps på sig och lägger något i någons brevinkast.
Och återigen är det du som säger "oftast brukar brevinkasten täckas över när de byts ut mot låsta 'boxar' ". Varför skulle man göra det oftast?
Det är ju inte därför som man byter till låsta 'boxar', för att kunna täcka över brevinkasten, utan för att brevbärarna ska slippa springa i trappor. Och brevinkast brukar användas även till andra saker, tex att ropa på den som bor i lägenheten, så det finns nog många som väljer att ha brevinkasten öppna ändå.

Sen när det gäller Twitter-mysteriet, så har jag hittat en Badoo-profil som iallafall utger sig för att vara Tishko:

https://badoo.com/sv/profile/0607793011

Och om man tittar på intressena där så ser man bla "Donald J. Trump" och "The making of Tupac", vilket tyder på att Tishko kan ha styrt kontona @tishkoshabaz och @tishkoahmed . Lägg därtill frågor om dataspel som har gjorts med det äldsta kontot redan år 2013, när kontot hette @2pacacveli .
Men det innebär samtidigt att Tishko sannolikt har varit allvarligt psykiskt störd (juridiskt sett) tiden innan Wilmas försvinnande, med tanke på hur han har skrivit med dessa konton.
Att det är botar som styrt kontona är ganska osannolikt som jag ser det.

Men kontona @wilmanouvelle och @96yoseff är fortfarande ett mysterium, och pga detaljerna rörande dessa konton, så finns det helt klart anledning att misstänka att de har skapats för att göra Tishko svartsjuk. Och det i sin tur kan misstänkas vara ett sätt för "den egentlige GM", att skapa ett motiv för Tishko att döda Wilma. Och Tishko-kontona kan misstänkas vara ett sätt att få Tishko att verka ond och galen nog att kunna mörda, eller kanske ett sätt att få Wilma att lämna Tishko.

Men sen är det viktigt att komma ihåg att Wilma kan ha dött på annat sätt än genom mord, tex överdos, speciellt om det nu är så vanligt med droger i Uddevalla. Och sen har någon, som själv kanske var drogpåverkad, blivit paranoid och styckat henne och gömt henne.

Men vi får väl se. Är det inte dags för häktningsbegäran snart igen?

Edit: Någon annan i tråden har frågat ang. häktningsbegäran, så ta det med dem istället.
Senast redigerad av vemsa 2020-01-13 kl. 13:04.
Citera
2020-01-13, 12:58
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ja det är jättelogiskt, om någon ville sätta dit honom, vilket jag har anledning att misstänka, pga Twitter-mysteriet, vilket jag återkommer till längre ner.
Och också ganska enkelt, eftersom troligen ingen misstänker en bara för att man kommer in med tex keps på sig och lägger något i någons brevinkast.
Och återigen är det du som säger "oftast brukar brevinkasten täckas över när de byts ut mot låsta 'boxar' ". Varför skulle man göra det oftast?
Det är ju inte därför som man byter till låsta 'boxar', för att kunna täcka över brevinkasten, utan för att brevbärarna ska slippa springa i trappor. Och brevinkast brukar användas även till andra saker, tex att ropa på den som bor i lägenheten, så det finns nog många som väljer att ha brevinkasten öppna ändå.

Sen när det gäller Twitter-mysteriet, så har jag hittat en Badoo-profil som iallafall utger sig för att vara Tishko:

Och om man tittar på intressena där så ser man bla "Donald J. Trump" och "The making of Tupac", vilket tyder på att Tishko kan ha styrt kontona @tishkoshabaz och @tishkoahmed . Lägg därtill frågor om dataspel som har gjorts med det äldsta kontot redan år 2013, när kontot hette @2pacacveli .
Men det innebär samtidigt att Tishko sannolikt har varit allvarligt psykiskt störd (juridiskt sett) tiden innan Wilmas försvinnande, med tanke på hur han har skrivit med dessa konton.

Men kontona @wilmanouvelle och @96yoseff är fortfarande ett mysterium, och pga detaljerna rörande dessa konton, så finns det helt klart anledning att misstänka att de har skapats för att göra Tishko svartsjuk. Och det i sin tur kan misstänkas vara ett sätt för "den egentlige GM", att skapa ett motiv för Tishko att döda Wilma. Och Tishko-kontona kan misstänkas vara ett sätt att få Tishko att verka ond och galen nog att kunna mörda, eller kanske ett sätt att få Wilma att lämna Tishko.

Men sen är det viktigt att komma ihåg att Wilma kan ha dött på annat sätt än genom mord, tex överdos, speciellt om det nu är så vanligt med droger i Uddevalla. Och sen har någon, som själv kanske var drogpåverkad, blivit paranoid och styckat henne och gömt henne.
Du får det att låta som världens konspiration mot honom.. och
Tur att poliserna är smartare än så 🙈🤦🏼‍♀️
Om något ligger precis vid dörren är det väl uppenbart att det slängts in..
Tom ett barn hade nog förstått det..
Du försöker och försöker få misstankarna bort från T men han är fortfarande inlåst.
Du kommer med dina konspirations teorier hela tiden utan logik.

När det gäller badoo kontot så är det verifierat med Facebook så att han själv inte gjort det är knappast troligt 🤦🏼‍♀️
Senast redigerad av Bambambi 2020-01-13 kl. 13:09. Anledning: Tillägg
Citera
2020-01-13, 13:02
Medlem
Citat:

Att någon skulle plantera bevis via brevinkast för att sätta dit T ser jag som rena fiktioner. Sorry.

Kontona pekar ju i bästa fall på det polisen redan misstänker, att vi har att göra med en störd individ. Dessvärre är de i så fall svaga incidier eller indikationer (de bevisar inget), jämfört med de rättspsykiatriska undersökningar som definitivt kan utreda den saken. Jag hoppas verkligen vi hamnar i ett läge där en sådan utredning kan göras relativt snart.

Angående att W skulle dött av andra skäl. Ptja, advokaten skulle säkert argumentera för det. Ett jävla yrke det där. Men nej, jag vill inte öppna upp de spekulationerna, det finns sannolika skäl för att någon bragt henne om livet och att denna någon är T.

Och ja, häktningsförhandling bör ske framåt veckoslutet. Fredag skulle jag tro utan att vara helt hundra.
Senast redigerad av Olbars 2020-01-13 kl. 13:08.
Citera
2020-01-13, 13:21
Medlem
Citat:
Om det är en varningssignal så får man undvika att vistas/umgås med någon över huvud taget.
Så mycket skit som florerar, droger av alla slag och Uddevalla med omnejd har väldigt mycket droganvändning/missbruk.

Det har varit varningssignaler, men att sluta vistas/umgås med någon öht. är överdrift av dig här.
Och droger av alla slag i U-valla med omnejd är (i hela landet) orsak till mycket våld av alla slag.
Jag i mina spekulationer har velat komma till Tishkos narkotikabruk som han nu även erkänt, då måste han rimligen känna någon som säljer, spekulerar igen att han själv varit langare?
(En till ev. orssak till W's och T's ofta förekommande bråk?

Vidare spekulationer
Detta med tanke på mgm3 efternamn! och deras numera bortflyttade hyresgäster var en av dem flyttad från Märsta utanför Sthlm, där samma efternamn förekommer i ett fall där en ung kvinna hittades mördad. Hör och häpna - denna släkt A... försvarade händelsen med att det var självmord, där kvinnan mitt i stort bostadsområde misshandlar sig sjäv grovt sedan satte eld på sig själv!!! (Finns inte på kartan! - men bara enl. mig) Finns tråd här på fb, har länkat tidigare, intressant här, nix.

Därtill i fallet Salibabröder! varför hände det, var det inte narkotikarelaterad? Så har jag uppfattat att det var! Där är 5 personer borta. 3 döda 2 i fängelse. Tror någon att ingen har tagit vid affärerna efter de??? Eller att det öht bara var 5 st på ett eller annat sätt inblandade?

Något mystiskt är det runt T, (indirekt med W då).
Citera
2020-01-13, 13:22
Bannlyst
Citat:
Tur att poliserna är smartare än så 🙈🤦🏼‍♀️
Om något ligger precis vid dörren är det väl uppenbart att det slängts in..
Tom ett barn hade nog förstått det..
Du försöker och försöker få misstankarna bort från T men han är fortfarande inlåst.
Du kommer med dina konspirations teorier hela tiden utan logik.

Genom många brevinkast går det att kasta saker ganska långt in i lägenheten, om man bara vill. Och blod kan sprutas in.
Och Tishko var väl borta från lägenheten nån gång efter att Wilma försvann, och jobbade bla?
Annars kan det ha skett nattetid. Och jag pratar om mindre saker och/eller mindre mängder blod. Eller stora mängder utsorterade blodpartiklar, alltså sådana som kan bli kvar efter normal rengöring och som kan upptäckas med hjälp av Luminol.
Jag kan tänka mig att professionella kriminella sysslar med sånt.

Och du försöker och försöker få bort misstankarna från alla andra än Tishko.
Och du hävdar om och om igen att du minsann vet vad som är logiskt och ologiskt.
Citera
2020-01-13, 13:34
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Genom många brevinkast går det att kasta saker ganska långt in i lägenheten, om man bara vill. Och blod kan sprutas in.
Och Tishko var väl borta från lägenheten nån gång efter att Wilma försvann, och jobbade bla?
Annars kan det ha skett nattetid. Och jag pratar om mindre saker och/eller mindre mängder blod. Eller stora mängder utsorterade blodpartiklar, alltså sådana som kan bli kvar efter normal rengöring och som kan upptäckas med hjälp av Luminol.
Jag kan tänka mig att professionella kriminella sysslar med sånt.

Och du försöker och försöker få bort misstankarna från alla andra än Tishko.
Och du hävdar om och om igen att du minsann vet vad som är logiskt och ologiskt.
Som jag skrev, poliserna är inte dumma.
Teknikerna kan se om blodet sprutats in genom brevinkastet 🤦🏼‍♀️
De kan se på blodet om det var färskt eller inte, de kan se om det stänkts och vilken position blodet kom ifrån..
Få bort misstankarna från de som inte alls verkar ha någon koppling ja.
Man får inte ens in handen i ett brevinkast
Citera
2020-01-13, 13:41
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Det har varit varningssignaler, men att sluta vistas/umgås med någon öht. är överdrift av dig här.
Och droger av alla slag i U-valla med omnejd är (i hela landet) orsak till mycket våld av alla slag.
Jag i mina spekulationer har velat komma till Tishkos narkotikabruk som han nu även erkänt, då måste han rimligen känna någon som säljer, spekulerar igen att han själv varit langare?
(En till ev. orssak till W's och T's ofta förekommande bråk?

Vidare spekulationer
Detta med tanke på mgm3 efternamn! och deras numera bortflyttade hyresgäster var en av dem flyttad från Märsta utanför Sthlm, där samma efternamn förekommer i ett fall där en ung kvinna hittades mördad. Hör och häpna - denna släkt A... försvarade händelsen med att det var självmord, där kvinnan mitt i stort bostadsområde misshandlar sig sjäv grovt sedan satte eld på sig själv!!! (Finns inte på kartan! - men bara enl. mig) Finns tråd här på fb, har länkat tidigare, intressant här, nix.

Därtill i fallet Salibabröder! varför hände det, var det inte narkotikarelaterad? Så har jag uppfattat att det var! Där är 5 personer borta. 3 döda 2 i fängelse. Tror någon att ingen har tagit vid affärerna efter de??? Eller att det öht bara var 5 st på ett eller annat sätt inblandade?

Något mystiskt är det runt T, (indirekt med W då).
Jag menar att det finns folk runt oss som använder droger och ska man tolka deras beteende som varningssignal finns det ju många att undvika alltså.
Ja absolut kan droger spela in, det är ett fördärv, Langarna behöver inte ens väcka uppmärksamhet för oss utomstående, det kan va en vanlig ”Svensson” 😕
Många känner inte till tecknen/symtomen på droganvändare heller.
Senast redigerad av Bambambi 2020-01-13 kl. 13:44. Anledning: Tillägg
Citera
2020-01-13, 13:45
Bannlyst
Citat:
Som jag skrev, poliserna är inte dumma.
Teknikerna kan se om blodet sprutats in genom brevinkastet 🤦🏼‍♀️
De kan se på blodet om det var färskt eller inte, de kan se om det stänkts och vilken position blodet kom ifrån..
Få bort misstankarna från de som inte alls verkar ha någon koppling ja.
Man får inte ens in handen i ett brevinkast

I ditt brevinkast går det inte att få in handen möjligen. Men det finns olika slags brevinkast, och det går att använda hjälpmedel för att skjuta in saker.

Teknikerna kan inte se var blod har kommit ifrån med sån exakthet som du tror.
Och hur ska de kunna skilja mellan att någon har sprutat blod in genom brevinkastet, och att W står vid dörren på väg att fly ut när Tishko sticker en kniv i henne så blodet sprutar?
Nu vill jag inte diskutera detta längre.
Citera
2020-01-13, 14:19
Medlem
Citat:
I ditt brevinkast går det inte att få in handen möjligen. Men det finns olika slags brevinkast, och det går att använda hjälpmedel för att skjuta in saker.

Teknikerna kan inte se var blod har kommit ifrån med sån exakthet som du tror.
Och hur ska de kunna skilja mellan att någon har sprutat blod in genom brevinkastet, och att W står vid dörren på väg att fly ut när Tishko sticker en kniv i henne så blodet sprutar?
Nu vill jag inte diskutera detta längre.
Var i all världen har du fått för dig att det ligger blod i hallen vid brevinkasten? Har du för vana att sitta hemma och fantisera och sen slänga ur dig saker och ting utan minsta eftertanke? Rent teoretiskt kan det vara Wilmas pappa som faktiskt dödade Wilma, eller hur? I samarbete med Wilmas systers ex kanske? Han som förekommer i Lexbase. Troligen har Wilmas mamma också ett finger med i spelet. Hon styckade nog Wilma. Men DEN teorin har inte ens du lyckats komma med. Än.

Ingen vet var man hittat något alls i den här röran. Åklagaren vägrar släppa minsta lilla och kommer inte göra det förrän åtal väcks och han är illa tvungen att enligt lag släppa på all sekretess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in