2019-10-09, 00:10
Medlem
Azciis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Hej söker tips på skomodeller till höst/vinter. Har ett par chelsea boots så ett komplement till det är de ja söker. Funderar på chukkas/desert boots. Har oftast jeans, men ibland vanlig byxa så det är bra om skorna funkar till båda underdelarna

Chukkas, typ Loake Pimlico, är stört sköna. Passar som handen i handsken med både jeans, chinos, flanell eller vad man nu föredrar.
Citera
2019-10-13, 19:48
Medlem
Rippless avatar
Vilken skokräm av Saphir är att föredra till ett par grövre svarta kängor? Tänk Red Wing Iron Ranger, Wolverine 1000 Mile och liknande. Är alltså ute efter att vårda lädret, inte ge glans. Har kollat på Medaille d'Or i svart, borde den fungera?
Citera
2019-10-17, 21:50
Medlem
fuzzpedals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Ute efter handsydda skor.

Köpte ett par på Myrqvist för några veckor sedan. Riktigt lyckat! Gillar att deras modeller är lite långsmala i sin design.

Gällande lågskor så vill jag gärna att de är lite långsmala. Tittar lite på Loake men tycker mest deras Chelsea-boots är snygga. Lågskorna är för runda för min smak.

Någon som har något tips på andra handsydda skor i stil med Myrqvist? Så slipper man ha alla sina skor från ett ställe.
Carmina, Yanko samt Meermin har alla minst ett par läster med (lång)smal (pass)form. Annars passar 348 från Crockett & Jones, TG73 eller Deco (square eller rounded) från Gaziano & Girling samt många vanliga läster från Carlos Santos hyfsat väl in på dina kriterier.
Citat:
Ursprungligen postat av Hollenrik
Kommer skoblock att hjälpa till att släta ut skinnskor som redan har fått veck eller är de bara till för att förebygga veck?
I huvudsak förebygger, men med rätt vård och verktyg kan du till viss del "rädda" ett par skor som använts utan skoblock. Det ska mycket till för att totalförstöra ett par ordentliga dojor beyond repair.
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Vilken skokräm av Saphir är att föredra till ett par grövre svarta kängor? Tänk Red Wing Iron Ranger, Wolverine 1000 Mile och liknande. Är alltså ute efter att vårda lädret, inte ge glans. Har kollat på Medaille d'Or i svart, borde den fungera?
Den funkar bra för ändamålet.
Citera
2019-10-18, 00:44
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuzzpedal
Carmina, Yanko samt Meermin har alla minst ett par läster med (lång)smal (pass)form. Annars passar 348 från Crockett & Jones, TG73 eller Deco (square eller rounded) från Gaziano & Girling samt många vanliga läster från Carlos Santos hyfsat väl in på dina kriterier.

I huvudsak förebygger, men med rätt vård och verktyg kan du till viss del "rädda" ett par skor som använts utan skoblock. Det ska mycket till för att totalförstöra ett par ordentliga dojor beyond repair.

Den funkar bra för ändamålet.

Stort tack!

Crocket and Jones så riktigt bra ut bla!
Citera
2020-01-12, 11:08
Medlem
Hej. Jag har en fråga, jag var inne hos min lokala klädbutik och de hade skor från R.M Williams, jag hittade en sko vid namn westworth som jag gillade, jag beslutade att jag skulle hem och sova på saken och försöka intala min fru att ett par nya boots är något jag behöver. Jag sökte på Reddit i ett forum för skor men fann inte dessa vid namnet. De talade enbart om craftman skon. Så min fråga är, vad är denna westwroth för sko? Finns den ej utanför EU eller har jag missat något?
Citera
2020-01-12, 18:11
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andigo
Hej. Jag har en fråga, jag var inne hos min lokala klädbutik och de hade skor från R.M Williams, jag hittade en sko vid namn westworth som jag gillade, jag beslutade att jag skulle hem och sova på saken och försöka intala min fru att ett par nya boots är något jag behöver. Jag sökte på Reddit i ett forum för skor men fann inte dessa vid namnet. De talade enbart om craftman skon. Så min fråga är, vad är denna westwroth för sko? Finns den ej utanför EU eller har jag missat något?

Båda finns i Sverige. Craftsman har lädersula, den andra gummi.
Citera
2020-01-15, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Båda finns i Sverige. Craftsman har lädersula, den andra gummi.

Ja tack! Men hittade inte någon information om Wentworth skon på någon annan sida än de svenska. Tänkte om de var något speciell här eller om den inte heter lika dant i usa?

Mest nyfiken om vad folk tyckte om den jämnt emot den vanliga craftsman skon.
Citera
2020-01-15, 10:50
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ja tack! Men hittade inte någon information om Wentworth skon på någon annan sida än de svenska. Tänkte om de var något speciell här eller om den inte heter lika dant i usa?

Mest nyfiken om vad folk tyckte om den jämnt emot den vanliga craftsman skon.

Tror dom är rätt lika, förutom gummi vs lädersula, och det är ju egentligen bara fråga om vad du skall ha den till, och vad du gillar.
Citera
2020-01-15, 20:32
Medlem
Citat:
Tror dom är rätt lika, förutom gummi vs lädersula, och det är ju egentligen bara fråga om vad du skall ha den till, och vad du gillar.

Jag tänkte växla mellan rm Williams och 1000 mile boots.vilken sko kan passa bäst då tycker du?
Citera
2020-01-17, 09:55
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Jag tänkte växla mellan rm Williams och 1000 mile boots.vilken sko kan passa bäst då tycker du?

hehe. Det är ju svårt för mig att säga. Vill du ha gummisula, kör på det, vill du ha läder kör på det.
Frun kör bara gummi, jag kör i stort sett bara läder. Smaksak.
Citera
2020-01-19, 11:45
Medlem
Citat:
hehe. Det är ju svårt för mig att säga. Vill du ha gummisula, kör på det, vill du ha läder kör på det.
Frun kör bara gummi, jag kör i stort sett bara läder. Smaksak.

Det blev ett par med gummisula, jag får testa och se, det är ju inte värre än att man får sko om dom till läder när man slitit ner sulan. Tack för hjälpen.
Citera
2020-01-31, 17:36
Medlem
Vad anser forumet om ett par fina skin stövlar med brogue FAST med kedja på insidan av skon för enkel på/avtag av skon.

Anses detta som okej eller ska de brännas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in