2020-01-11, 23:13
Moderator
Chantres avatar
Är ju en skandal att man har övervakningskameror runt Stortorget, men att dessa bara är påslagna på kvällstid.
Citera
2020-01-11, 23:38
Medlem
Sam.Boyds avatar
Det finns ju små puckar som lyser o surrar när ens mat är klar.
Standard i ett högteknologiskt samhälle där man vill hålla personalkostnaderna nere o med det service o priserna.
Citera
2020-01-11, 23:39
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Är ju en skandal att man har övervakningskameror runt Stortorget, men att dessa bara är påslagna på kvällstid.

Kommunen/staden sparar pengar? 😂
Citera
2020-01-12, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Jag blev attackerad med kniv och det var bara pga bra advokat som jag klarade mig

Jag gissar på att du antingen är känd av polisen eller har en allmänt kriminell stil. Vanliga hederliga människor hamnar myckey sällan i situationer som kräver våld. Det gäller även krogslagsmål, det är mer regel än undantag att den som anser sig blivit misshandlad har uppträtt provokativt och sökt bråk.
Citera
2020-01-12, 00:18
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det finns ju små puckar som lyser o surrar när ens mat är klar.
Standard i ett högteknologiskt samhälle där man vill hålla personalkostnaderna nere o med det service o priserna.

Det verkar som det var ett gatukök, de har kanske inga sådana puckar. Men hur misslyckas man med att inse att maten är klar i ett gatukök? Och hur kan man börja misshandla folk över lite kall mat?
Citera
2020-01-12, 01:05
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det verkar som det var ett gatukök, de har kanske inga sådana puckar. Men hur misslyckas man med att inse att maten är klar i ett gatukök? Och hur kan man börja misshandla folk över lite kall mat?

Bristande impulskontroll.

Det kan bero på alkohol, droger, hormoner. Men också uppfostran o kultur.

Dagisfröknarna på 60-talet o 70-talet lade ned mycket tid på att fostra barn att inte slå varandra eller slå sönder saker när de blev arga.

Jag undrar om det fortfarande praktiseras. Det ser inte alltid så ut på alla ställen.

Hursom så är det som hände i Malmö o tråden handlar om en tragisk händelse. Men vi ser hur sverige förändras o blir allt mer våldsamt.
Vi får se när vi får motorvägs mord, situationer där någon utan impulskontroll lackar ur på någon medtrafikant.
Citera
2020-01-12, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Tveksamt om man skulle få bomba denna i nyllet. Visa mig istället när det är okej att bryta näsa, ben, ögonbryn, käke, slå ut tänder bara för någon vrålar. Krävs väl i princip att det är fara för livet vilket vrål inte är
Jag blev attackerad med kniv och det var bara pga bra advokat som jag klarade mig

Om du enbart klara dig på grund av en bra advokat måste du gjort något konstigt. Typ pucklat på din antagonist efter faran var över eller själv inlett atacken (kanske genom att ha gått fram och skrikit aggressivt mot någon vilket du tror man kan görra riskfritt).
Citera
2020-01-12, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borgir82
Stämningsansökan:

https://minfil.com/DeHcRfL9n1/Malm_TR_9820-18_Aktbil_10_pdf

En marockan, en afghan och en latinamerikan. Härlig mångkulturell blandning.

Båda servitörerna är irakier.
Citera
2020-01-12, 02:30
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christianbadass
Om du enbart klara dig på grund av en bra advokat måste du gjort något konstigt. Typ pucklat på din antagonist efter faran var över eller själv inlett atacken (kanske genom att ha gått fram och skrikit aggressivt mot någon vilket du tror man kan görra riskfritt).

Inget konstigt. Jag väntar på bussen och killen börjar veva kniv. Han får bruten näsa, bruten arm, brutet nyckelben, tre revben av och blåslagen
Citera
2020-01-12, 02:35
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
En marockan, en afghan och en latinamerikan. Härlig mångkulturell blandning.

Båda servitörerna är irakier.
Så BO är de facto servitörer? Men serverar inte? Och jobbar på Sharwarma King? Mycket märkligt..
Citera
2020-01-12, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Så BO är de facto servitörer? Men serverar inte? Och jobbar på Sharwarma King? Mycket märkligt..
Det var ju så att de två som inte fick maten, hade gått iväg vill sin bil för att kolla.
Servitören hade gjort iordning deras mat, men när han noterade att de inte fanns kvar
så slängde han deras mat.
När de kom tillbaka så började de skrika efter maten, och kompisen som skulle ha hämtat
de två tallrikarna med mat, hade inte gjort detta.
Så skyllde de fyra ohyfsade kompisarna på servitören/pipmannen.
Citera
2020-01-12, 12:41
Medlem
borgir82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Bristande impulskontroll.

Det kan bero på alkohol, droger, hormoner. Men också uppfostran o kultur.

Dagisfröknarna på 60-talet o 70-talet lade ned mycket tid på att fostra barn att inte slå varandra eller slå sönder saker när de blev arga.

Jag undrar om det fortfarande praktiseras. Det ser inte alltid så ut på alla ställen.

Hursom så är det som hände i Malmö o tråden handlar om en tragisk händelse. Men vi ser hur sverige förändras o blir allt mer våldsamt.
Vi får se när vi får motorvägs mord, situationer där någon utan impulskontroll lackar ur på någon medtrafikant.

Det finns otaliga exempel i Sverige på våld,grov misshandel(och även mord) i anslutning till trafikincidenter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in