2020-01-10, 09:21
Medlem
BorisBalkans avatar
Fanns säkert en skylt med info. Sverige är ju tydlighetens mecca. Men dessa gäster var nog från riktiga Mecca och kunde nog inte läsa och senare inte ta kritik vilket är ett utmärkande drag för stammisar (stam-folk)
Citera
2020-01-10, 09:23
Medlem
Govas avatar
De satt antagligen också högljudda och skrek som territoriella babianer medan de satt och väntade på maten, som riktiga "alfamän".
Citera
2020-01-10, 09:26
Medlem
antoneriks avatar
Det måste finnas någon i Malmö som ätit på stället och vet hur det funkar där. Skulle bli chockad om det inte var unga babbar i grupp. Dom erbjöds ny mat gratis. Tydligen så många styrelsemöten att man inte kan vänta 10 minuter till.
Citera
2020-01-10, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redivivus
Grejen är den att det finns en massa mr och fröken nobody som är bittra och trötta på sina lågbetalda yrken och oftast gör ett uselt jobb. Lite mindre illa med babbarna vanligtvis faktiskt. De är i a f lite alerta och serverar oftare i tid.

Ofta är väl servitriser osv. timanställda med dåliga avtal som fan också, så förstår helt och hållet varför man inte pallar ta skiten från slafsiga äckliga kunder jämt!
Beror så klart på var man äter med, jag upplever nog att dom flesta ställen har väldigt bra service i Sverige.

Svenskar kräver så jävla mycket service hela tiden, du betalar för maten och produkten, servicen behöver du ju egentligen inte så länge du får din mat i tid. Vem bryr sig egentligen om du får ett extra leende och en servitris som ska passa upp hela tiden.
Betalar jag 500 spänn för en varmrätt så förväntar jag mig så klart toppservice - men beställer jag en trött pytt på ett lunch-hak för 80 spänn så är det ju inte direkt något krav på direkt service utan att maten kommer och går att äta.

Testa sätt foten utomlands i t.ex sydeuropa (och inte på turistrestauranger...) så får du känna av lite hur servicementaliteten ser ut
Jag bor i södra europa och trivs enormt bra med att många i butiker etc. är ganska nonchalanta. Jag är där för att köpa varor eller äta mat, kräver inte att en lågbetald jävel ska behöva slicka mig upp i brygga för att bli nöjd.
Lite skönt att ha en kort "Hej, ett paket cigg tack - hejdå" utan massa larv.
Citera
2020-01-10, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vossibop
Ofta är väl servitriser osv. timanställda med dåliga avtal som fan också, så förstår helt och hållet varför man inte pallar ta skiten från slafsiga äckliga kunder jämt!
Beror så klart på var man äter med, jag upplever nog att dom flesta ställen har väldigt bra service i Sverige.

Svenskar kräver så jävla mycket service hela tiden, du betalar för maten och produkten, servicen behöver du ju egentligen inte så länge du får din mat i tid. Vem bryr sig egentligen om du får ett extra leende och en servitris som ska passa upp hela tiden.
Betalar jag 500 spänn för en varmrätt så förväntar jag mig så klart toppservice - men beställer jag en trött pytt på ett lunch-hak för 80 spänn så är det ju inte direkt något krav på direkt service utan att maten kommer och går att äta.

Testa sätt foten utomlands i t.ex sydeuropa (och inte på turistrestauranger...) så får du känna av lite hur servicementaliteten ser ut
Jag bor i södra europa och trivs enormt bra med att många i butiker etc. är ganska nonchalanta. Jag är där för att köpa varor eller äta mat, kräver inte att en lågbetald jävel ska behöva slicka mig upp i brygga för att bli nöjd.

Kan du ge exempel?
Citera
2020-01-10, 09:40
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vossibop

Själv begär jag inga leeden eller extra upphaussningar alls. Varm mat vill jag dock ha. Vilket i huvudsak tråden handlar om. Det tycks även du gilla. Här snackar vi alltså inte Max eller budgetslafshak, utan restauranger som borde vara värda sina namn. För övrigt har jag bott utomlands i omgångar i många år och har även besökt ett 30-tal länder. Lägg därtill att jag säkert kunde vara farfar åt många som skriver här. Det är på vissa restauranger i Sverige, med ffa svensk personal, som problemen uppstått.
Citera
2020-01-10, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Kan du ge exempel?

På dåliga avtal menar du?
Restaurang och café har några av de sämsta avtalen som du kan ha i Sverige. Både dom som driver restauranger har ofta svårt att få det att gå runt, även personalen jobbar obekväma tider, stressigt och får inte ut hälften av en som sitter i kassan på ICA och har handelsavtal.

Inom restaurangbranschen får du ofta bara timanställning dessutom.

Har du jobbat inom restaurang och café?
Citera
2020-01-10, 09:48
Medlem
Redivivuss avatar
Den här gamla tråden är ett bra exempel på hur ett i Sverige svensktägt ställe med svensk personal presterar uselt:

(FB) 7500 kr för notan och få höra "bäst ni pinnar på"!?!
Citera
2020-01-10, 09:49
Medlem
De blev ju erbjudna att få ny mat, men då var det försent.

Unga impulsiva män.
Citera
2020-01-10, 09:53
Medlem
mobeltasss avatar
Många tycker personalen skulle ha ropat ut att beställningen var klar. Inte bara låta maten stå. Lite service helt enkelt.

Det kan väl funka så på ett trångt café t.ex, då man hämtar mat på disk.
Kan se framför mig hur man ropar ut ”Ceasarsallad färdig”.

Men inte fan på ett stressigt Max eller liknande. Där skiter personal i det, speciellt om det är smockad med folk. De har väl ingen aning om vems maten är då.
Citera
2020-01-10, 09:54
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorisBalkan
Fanns säkert en skylt med info. Sverige är ju tydlighetens mecca. Men dessa gäster var nog från riktiga Mecca och kunde nog inte läsa och senare inte ta kritik vilket är ett utmärkande drag för stammisar (stam-folk)
Skylten kanske bara var skriven på fem språk. Här har vi i så fall ett tydligt bevis på vad sådan diskriminering kan leda till.
Citera
2020-01-10, 09:56
Medlem
borgir82s avatar
Stämningsansökan:

https://minfil.com/DeHcRfL9n1/Malm_TR_9820-18_Aktbil_10_pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem