2020-01-12, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Inget konstigt. Jag väntar på bussen och killen börjar veva kniv. Han får bruten näsa, bruten arm, brutet nyckelben, tre revben av och blåslagen

Jag har själv tävlat i flera kampsporter och låter med tanke på det stors antalet skador som övervåld för att freda dig. Misstänker du såg din chans att bruka det du lärt dig inom MMA eller annan kampsport. Förstår du behövde en bra advokat då.

Med tanke på hur stolt du verkar vara av det stärker mina misstankar. Polisen såg nog igenom dig också, men det är en sak att veta och en annan att bevisa.
Citera
2020-01-12, 13:40
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borgir82
Det finns otaliga exempel i Sverige på våld,grov misshandel(och även mord) i anslutning till trafikincidenter.
Dumheter! Det är absolut inget exklusivt för Sverige eller Malmö, hänvisa gärna till någon statistik i så fall.
Citera
2020-01-12, 13:51
Medlem
borgir82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Dumheter! Det är absolut inget exklusivt för Sverige eller Malmö, hänvisa gärna till någon statistik i så fall.

Men din dumma jävel,lär dig att läsa för fan.Han undrade när vi får se trafikvåld i Sverige och jag skrev att det redan finns här,massor av det.
Citera
2020-01-12, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDenStore78
Blatteradarn blinkar rött, gruppkommande ankar än kanske...

Undra vilken restaurang? Finns få, de flesta på lilla torg.
Lättkränkta inavlade babbeluringar
Citera
2020-01-12, 14:40
Medlem
fekknoos avatar
Citat:
Det finns otaliga exempel i Sverige på våld,grov misshandel(och även mord) i anslutning till trafikincidenter.

Otaliga exempel, okej? Inte hört talats om folk som har ihjäl varandra pga trafikincidenter, enbart vid trafikolyckor. Länka gärna några exempel av ditt påstående tack.

Kan tänka mig att det förekommer endel fall av misshandel, mestadels av babbeluringar inblandat såklart då dom oftast helt saknar konsekvenstänk samt impulskontroll.
Citera
2020-01-12, 15:02
Medlem
borgir82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fekknoo
Otaliga exempel, okej? Inte hört talats om folk som har ihjäl varandra pga trafikincidenter, enbart vid trafikolyckor. Länka gärna några exempel av ditt påstående tack.

Kan tänka mig att det förekommer endel fall av misshandel, mestadels av babbeluringar inblandat såklart då dom oftast helt saknar konsekvenstänk samt impulskontroll.

Nu hamnar vi OT men här har du ett fall av dödligt våld som är trafikrelaterat:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4drwMV/brakade-i-trafiken--21-arig-man-knivhoggs-till-dods

Sen finns det åtminstone ett fall till med dödlig utgång efter trafikbråk,jag har för mig att det var i Gbg på 90-talet nån gång..
Citera
2020-01-12, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det finns ju små puckar som lyser o surrar när ens mat är klar.
Standard i ett högteknologiskt samhälle där man vill hålla personalkostnaderna nere o med det service o priserna.

Nej, restaurangen har noll ansvar i detta. Restauranger ska inte behöva skaffa "puckar" för att slippa få personalen misshandlad.

Sluta försvara dessa satans idioter och försöka lägga ansvaret på någon annan. Det är svartskallarna som är problemet från början till slut, inte restaurangen rutiner.
Citera
2020-01-12, 15:26
Medlem
S.Jorgens avatar
Har själv råkat ut för detta med att beställa maten, betala och sen gå och sätta sig vid ett bord och vänta.
Detta var på ett café som även hade varmrätter typ pasta.
Varken puck eller muntlig/skriftlig info om att gästen själv skulle ombesörja bordsserveringen.
Efter en stund går jag och mitt sällskap och frågar tjejen bakom kassan efter maten. Hon pekar på ett bord och berättar att den stått där hela tiden.

Maten var oätlig och varken ursäkt eller kompensation nämndes.

Givetvis spreds vår upplevelse vidare till vänner och arbetskompisar och förhoppningsvis spred även de det vidare...

Känner därför igen mig i denna händelse med undantaget misshandeln.
Citera
2020-01-12, 15:30
Medlem
fekknoos avatar
Citat:
Nu hamnar vi OT men här har du ett fall av dödligt våld som är trafikrelaterat:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4drwMV/brakade-i-trafiken--21-arig-man-knivhoggs-till-dods

Sen finns det åtminstone ett fall till med dödlig utgång efter trafikbråk,jag har för mig att det var i Gbg på 90-talet nån gång..

Du sa att det finns otaliga exempel, alltså massor/obegränsat antal och kommer med en länk, och sen har du för att det finns ett till fall på 90talet. I mina öron är det inte otaliga exempel utom endast något enstaka.
Ja nu hamnade vi lite OT.

OnT Vad kan man förvänta sig för straff för dessa individer? Dagsböter?
Citera
2020-01-12, 15:32
Medlem
Låter som en Monty Python sketch, minus den brutala misshandeln.
Citera
2020-01-12, 16:39
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fekknoo
Du sa att det finns otaliga exempel, alltså massor/obegränsat antal och kommer med en länk, och sen har du för att det finns ett till fall på 90talet. I mina öron är det inte otaliga exempel utom endast något enstaka.
Ja nu hamnade vi lite OT.

OnT Vad kan man förvänta sig för straff för dessa individer? Dagsböter?
Otaliga=2?
Och statistik från Ryssland eller USA?

Misshandel av kebabpersonal tillhör inte heller vanligheterna ens i Malmö, finns ganska lite att vinna på detta.

Märkligt att extremisterna alltid måste överdriva så när det kommer till Malmö och Kebab, har det hänt en gång så säger man att "det brukar" för att detta ska passa in i någon personlig agenda.
Citera
2020-01-12, 16:40
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Men din dumma jävel,lär dig att läsa för fan.Han undrade när vi får se trafikvåld i Sverige och jag skrev att det redan finns här,massor av det.
Det finns i en massa andra länder också, du borde skaffa ett pass och vidga vyerna lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in