2020-01-11, 19:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Har det framkommit att TR beviljat försvaret ytterligare en advokat?
Har bara fått information om att SD ansökt om en till för att hinna gå igenom allt utredningsmaterial.

Vem är den andra i så fall om de nu fått en till? Fortfarande verkar bara Backmans namn figurera som försvarare i fallet.

Det handlar väl inte om att bara läsa in sig i utredningsmaterialet? I samband med det brukar det dyka upp tilläggsåtgärder som försvaret vill få gjort och det kan också ta ytterligare veckor el månader beroende på vad det handlar om.

Ok, kan ha fel där. Minns bara att någon (ska gräva i mitt minne) plötsligt skrev ut ett namn på ytterligare en försvarsadvokat.

Tillägg:

Ganska säker på att det var letsdoit som namngav den andre advokaten.
Försöker hitta inlägget.
Senast redigerad av notknapparen 2020-01-11 kl. 19:08. Anledning: Tillägg
Citera
2020-01-11, 19:15
Medlem
notknapparens avatar
Det var det här inlägget jag tänkte på när jag skrev att SD nu hade två advokater:

Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Han har ju nu via sin advokat gått med på ytterligare fyra veckor (antar med fortsatta restriktioner). Under denna tid fortsätter åklagaren att mata SD med utredningsmaterial. - Det ska ju då inträffa något extraordinärt, typ att IB/SD (+ BI:s kollega CO eftersom SD pga det omfattande materialet har bedömts behöva två advokater) via t.ex. en detalj i förundersökningen får en snilleblixt och tror sig veta vem som dödade LW varpå han per omgående vill bli frisläppt för att bedriva en egen utredning... Så visst får han överklaga - men nu har han alltså två advokater som på det bestämdaste kommer att avråda honom från detta genidrag.

och ytterligare ett:

Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är redan två åklagare som arbetar med fallet - vilket var en av adv. IB:s bevekelsegrunder när han önskade att ytterligare en offentlig försvarare skulle utses, och detta inte minst för att rättegången ska kunna genomföras på lika villkor.
Senast redigerad av notknapparen 2020-01-11 kl. 19:23.
Citera
2020-01-11, 19:46
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det var det här inlägget jag tänkte på när jag skrev att SD nu hade två advokater:

och ytterligare ett:

Ok tack då har han redan beviljats ytterligare advokat. Har missat det inlägget.
Citera
2020-01-11, 20:00
Medlem
Snor-Johans avatar
Postat 2019-09-19, 11:14
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Nej det har jag inte heller sett att HD gjort, och det är enbart att man tänker att HD BORDE hatat LW, kanske hatade hon aldrig ens LW, men hon kan blivit påverkad och färgats av MH, och att HD då påverkat SD; ska du verkligen, tänkt dig för, hon verkar galen, tänk på barnen, MH har sagt...börjat lite smått och när det fungerat (HD litat på MH) för att sen stegras upp med ännu värre information från MH om hon såg sin chans att hämnas...och på så sätt hetsat och vänt SD mot LW?

Jag undrar verkligen vad som orsakade att SD och LW gränslösa bråk?
De hade inte ens levt ihop, inga gemensamma barn, och den ene dessutom gift...vilket borde fått dom att avsluta allt, även lägga sårade känslor på hyllan i ren skam och skuldkänslor....särskilt då de har gemensamma vänner, samma fritidsintresse, barn som börjar bli stora och påverkas..jag känner bara att det inte känns logiskt att det kunde urarta pga enbart otrohet, å så långt efter att otroheten uppdagades dessutom...känns orimligt att mordet sker utan ytterligare motiv och faktor..men det är ju jag det förstås!

Det kursiverade stycket.
Frågeställningar som alla seriösa medlemmar bör ställa sig.
Om man bortser parametern LWs personliga problem så går inte ekvationen ihop. Det gick inte att avsluta med henne. Lille mer det ville inte SD.

Vad som är svårt att förstå är varför inte SD och HD sökte kontaktförbud när hon var på som värst. Kontaktförbud är till för att skydda sig mot upprepad hotfull förföljelse.
Måhända låg ribban för högt för MGM att medge han inte klarade sätta gränser till LW?

SD/HD hade fått bryta upp helt och flyttat, lagt ner catchingen, nya jobb kanske. Kanske ville dom inte ge LW den makten.

Det går inte med trovärdighet påstå man är intresserad av mordet på LW och bortse från att LW enigt trovärdiga upgifer var en självupptagen kvinna , som tog för sig, och inte accepterade ett nej.
Citera
2020-01-11, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
HD och SD har bott ihop sedan 1997 (annan Örebroadress än Betesvägen från början). Då var de väl båda i 23-års åldern?

De gifte sig 2008-08-22.

HD och SD lämnar gemensamt in en skilsmässoansökan
2018-03-15.

HD folkbokförs där hon numera bor 2018-03-21.

HD bär ingen vigselring på bild
2018-04-15. Om hon har den på sig nu vet jag inte.

HD och SD vigdes alltså 2008.08.22. Var vigseln ägde rum verkar
dock inte ha kommit fram i tråden.

För övrigt så gifte sig UW:s bror under juni månad samma år, 2008
och LW var även då vigselförättare.
Citera
2020-01-11, 20:10
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Ett sjukt inlägg i tråden är att när Lena Wesstöm jobbade som präst , så vigde hon SD o HD när dom gifte sig i kyrkan 2011-12 , Och t.o.m sjöng för dom sången av Kent " utan dina andetag...
Vad tycker ni om det?? Sjukt eller friskt?

Jag vet att du sover
känner värmen från din hud
bara lukten gör mej svag
men jag vågar inte väcka dej nu

Jag skulle ge dej
allting du pekar på
men bara när du inte hör
vågar jag säga så

Jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor
jag kan inte ens stå
när du inte ser på
och genomskinlig grå
blir jag
utan dina andetag

Min klocka har stannat
under dina ögonlock
fladdrar drömmarna förbi
inuti är du fjäderlätt och vit

Och utan ett ljud
mitt hjärta i din hand
har jag tappat bort mitt språk
det fastnar i ditt hår

Jag kan inte ens gå
jag kan inte ens stå
när du inte ser på
och färglös som en tår
blir jag
utan dina andetag

Jag kan inte ens gå
jag kan inte ens stå
om du inte ser på
och genomskinlig grå
vad vore jag
utan dina andetag

Vad vore jag
utan dina andetag

Då LW sjöng undrar man om hon vilade blicken på HD eller SD då hon klämde i med rader som "bara lukten gör mig svag men jag vågar inte väcka dig nu"? (Vänta tills vi är ensamma)
Eller tror någon att LW förärade den vackra kärlekssången till HD?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-01-11 kl. 20:16.
Citera
2020-01-11, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

Det handlar väl inte om att bara läsa in sig i utredningsmaterialet? I samband med det brukar det dyka upp tilläggsåtgärder som försvaret vill få gjort och det kan också ta ytterligare veckor el månader beroende på vad det handlar om.

Nej, håller inte med. Anser inte att det hör till vanligheterna att försvaret efter att åtalet inkommit begär extra åtgärder/undersökningar etc.
Kanske vanligare i USA?
Citera
2020-01-11, 21:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nej, håller inte med. Anser inte att det hör till vanligheterna att försvaret efter att åtalet inkommit begär extra åtgärder/undersökningar etc.
Kanske vanligare i USA?

Nej inte efter att åtalet kommit utan före. Att det blir häktningsförlängning istället för åtal på torsdag.
Citera
2020-01-11, 21:39
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Elementärt Sjätte Hönan. Det är den presumtiva normaliteten hos den MT som väcker särskilt intresse då det indikerar hen utsatts för en onormal press.

Om vi ska prata normalitet så ser det fram till nu ut som LW var den onormala(ste) mellan de tu. Det är otvetydigt normalare att bedra sin fru än att pastorns som vigt paret bedrar makan med maken.

Vet fan om det t.o.m. inte är statistiskt normalare att mörda än att vigselförrättaren under flera års tid knullar HD psykiskt och hennes man SD fysiskt.

Den stora skillnaden ligger väl i att varken SD eller HD blev mördad av LW fast hon enligt dej knullade skiten ur både SD och HD fysiskt som psykiskt och det framställer väl LW ännu en gång som en fantastisk kvinna i mina ögon,En kvinna som har skinn på näsan och vet vad hon vill,En kvinna som har ett intellekt som får SD och HD att äga ett IQ som tillsammans inte uppnår en vanlig skostorlek,En kvinna som jag stolt skulle ha kallat min vän,LW är död men ändå en vinnare,SD och HD är tvingade att leva sina miserabla liv med tanken om att dom har med eller utan varandra tagit tagit ett liv,och dessutom till ingen nytta,Så med dessa ord lyfter jag mitt glas och säger skål Lena du var en sjuhelsikes kvinna med stort K
Citera
2020-01-11, 23:09
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Elementärt Sjätte Hönan. Det är den presumtiva normaliteten hos den MT som väcker särskilt intresse då det indikerar hen utsatts för en onormal press.

Om vi ska prata normalitet så ser det fram till nu ut som LW var den onormala(ste) mellan de tu. Det är otvetydigt normalare att bedra sin fru än att pastorns som vigt paret bedrar makan med maken.

Vet fan om det t.o.m. inte är statistiskt normalare att mörda än att vigselförrättaren under flera års tid knullar HD psykiskt och hennes man SD fysiskt.

Du försökte nyss kratta manegen lite snyggare som för att ta udden av din hållning i frågan...

Det sprack redan här.

En ratad man kan växa till en styggelse.
Citera
2020-01-11, 23:22
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Då skulle jag väl säga att min granne är ett liknade fall som Linda Chen fallet.
Malin L fallet känner jag inte till alls.

Det behöver finnas bevis för att någon ska bli fälld. Det är bra. Så ska det vara.
Läs artiklarna om fallet så ser du att det faktiskt finns bevis här. Nerikes Allehanda rapporterar om den hemliga ljudinspelningen, och Jerzy Sarnecki talar i intervjun om bevisen i plural (dvs. att det finns mer än ljudinspelningen).
Citera
2020-01-12, 01:30
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Den stora skillnaden ligger väl i att varken SD eller HD blev mördad av LW fast hon enligt dej knullade skiten ur både SD och HD fysiskt som psykiskt och det framställer väl LW ännu en gång som en fantastisk kvinna i mina ögon,En kvinna som har skinn på näsan och vet vad hon vill,En kvinna som har ett intellekt som får SD och HD att äga ett IQ som tillsammans inte uppnår en vanlig skostorlek,En kvinna som jag stolt skulle ha kallat min vän,LW är död men ändå en vinnare,SD och HD är tvingade att leva sina miserabla liv med tanken om att dom har med eller utan varandra tagit tagit ett liv,och dessutom till ingen nytta,Så med dessa ord lyfter jag mitt glas och säger skål Lena du var en sjuhelsikes kvinna med stort K

HD är avskriven från misstankar sedan 17/12 -19. Det är bara SD som är fortsatt häktad och mistänkt för mordet på Lena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in