2020-01-11, 16:45
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Faktiskt måste han varit skicklig.
Fattar inte riktigt hur det kunde gå till, med tanke på att de hade gemensam hobby och var grannar.
Sex år pågick det enligt några skribenter i tråden.

Men kanske var det tvärtom? Att just hobbyn var det bästa av alla kamouflage? Samtidigt tycker jag att HD borde ha blivit misstänksam.

Och det är väl där det finslipade manipulerandet kommer in.
Vet du var någonstans Stefan och Hanna gifte sig ?
Jag tror och hoppas att Hanna själv hade "lite" vid sidan om..
vilket gjorde att hon lät Stefan komma undan med 5/6 år av lögn.
Kan ju vara så att de tycker om partnerbyte.. inte helt omöjligt.
Finns ju skarpa anledningar att tro att SD och JGray har haft ihop det..
kanske därför HannaD sexstrejka för hon visste var SD har doppat.
Citera
2020-01-11, 16:49
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Okej. Men med två försvarare som kan gå igenom åtalet (om det nu är så) så borde de nog kunna läsa in sig på en v eller två.
De behöver sedan knappast ha örnkoll på varje sida, för försvaret så handlar det ju som bekant ”bara” om att bemöta det som åkl väljer att lägga fram.

Åtalet mot Johanna Möller, för att ta ett ex, var klart 28/4-17 och huf drog igång 8/5. Och den fupen var nog inte direkt tunn som folie.

Precis. Det enda som skulle dra ut på tiden är väl om försvaret begär ytterligare åtgärder. Och de verkade ”nöjda” med de redan begärda.

Annars tror faktiskt inte att åtalet dröjer särskilt länge. Antingen på torsdag 16/1 eller om ytterligare 2 v: 30/1.
Citera
2020-01-11, 17:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Okej. Men med två försvarare som kan gå igenom åtalet (om det nu är så) så borde de nog kunna läsa in sig på en v eller två.
De behöver sedan knappast ha örnkoll på varje sida, för försvaret så handlar det ju som bekant ”bara” om att bemöta det som åkl väljer att lägga fram.

Åtalet mot Johanna Möller, för att ta ett ex, var klart 28/4-17 och huf drog igång 8/5. Och den fupen var nog inte direkt tunn som folie.

Nä, kanske de inte läser varenda förhör.

Men jag funderar över om inte försvaret bara inriktar sig på bemöta åklagaren, utan också upptäcka brister, svagheter och hål i utredningen som gör att de kan rikta fokus på det också.

Eftersom jag bara har läst några FUP och följt ännu färre rättegångar, kan jag inte riktigt bedöma hur åklagaren lägger upp sin slutplädering (det heter väl så) i förhållande till FUP. Hennes indiciekedja (om det saknas bindande konklusiva bevis) kanske inte försvaret känner till i förväg?

Vet försvaret i förväg hur hon kommer lägga upp det?

Många frågor från en som inte vet.
Senast redigerad av notknapparen 2020-01-11 kl. 17:06.
Citera
2020-01-11, 17:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Precis. Det enda som skulle dra ut på tiden är väl om försvaret begär ytterligare åtgärder. Och de verkade ”nöjda” med de redan begärda.

Annars tror faktiskt inte att åtalet dröjer särskilt länge. Antingen på torsdag 16/1 eller om ytterligare 2 v: 30/1.

Ja, jag tolkade det lite så också; att försvaret hade fått svar på det de ville ha undersökt.
Men det betyder kanske inte att något nytt dyker upp.

Det vore väldigt skönt om det blev ett åtal så snart som du tror!

Undrar om anhöriga (på bägges sidor) kommer att delta vid rättegången?
Hur brukar det se ut?

Borde vara väldigt jobbigt!
Samtidigt som man vill veta, så vill man inte veta.

Och tror man att SD är skyldig borde det vara enormt jobbigt att se mördaren sitta där så nära.
Ännu värre har det säkert varit att se SD gå hemma förbi ens hem, var och varannan dag.

Fy sjutton.
Senast redigerad av notknapparen 2020-01-11 kl. 17:08.
Citera
2020-01-11, 17:15
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Citat från dig:
"Mitt intresse för speciellt LW kommer av att hon hade var intressanta problem som övertygat mig sänkte ribban ordentligt för (den mer normala) mördaren. "

Jag tycker inte det särskilt normalt att tycka en mördare är "normal".

--------------
Elementärt Sjätte Hönan. Det är den presumtiva normaliteten hos den MT som väcker särskilt intresse då det indikerar hen utsatts för en onormal press.

Om vi ska prata normalitet så ser det fram till nu ut som LW var den onormala(ste) mellan de tu. Det är otvetydigt normalare att bedra sin fru än att pastorns som vigt paret bedrar makan med maken.

Vet fan om det t.o.m. inte är statistiskt normalare att mörda än att vigselförrättaren under flera års tid knullar HD psykiskt och hennes man SD fysiskt.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-01-11 kl. 17:19.
Citera
2020-01-11, 17:24
Medlem
Citat:
Ja, jag tolkade det lite så också; att försvaret hade fått svar på det de ville ha undersökt.
Men det betyder kanske inte att något nytt dyker upp.

Det vore väldigt skönt om det blev ett åtal så snart som du tror!

Undrar om anhöriga (på bägges sidor) kommer att delta vid rättegången?
Hur brukar det se ut?

Borde vara väldigt jobbigt!
Samtidigt som man vill veta, så vill man inte veta.

Och tror man att SD är skyldig borde det vara enormt jobbigt att se mördaren sitta där så nära.
Ännu värre har det säkert varit att se SD gå hemma förbi ens hem, var och varannan dag.

Fy sjutton.

I detta fall kommer i vart fall barnens (LWs) målsägarbiträde att närvara. Förmodligen också barnens vårdnadshavare+anhöriga. SDs sida mera oklart.
Citera
2020-01-11, 17:30
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds

Hemma hos LW kanske?
Där trodde säkert paret dom på sexualneutral mark.
Citera
2020-01-11, 17:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
I detta fall kommer i vart fall barnens (LWs) målsägarbiträde att närvara. Förmodligen också barnens vårdnadshavare+anhöriga. SDs sida mera oklart.

Ja, just det.
Minns att Tovas familjs måslägarbiträde var väldigt skicklig.
Mamman var vittne i rättegången, med jag vet inte om hon deltog annars.

Måste vara fruktansvärt.
Citera
2020-01-11, 17:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Har det framkommit att TR beviljat försvaret ytterligare en advokat?
Har bara fått information om att SD ansökt om en till för att hinna gå igenom allt utredningsmaterial.

Vem är den andra i så fall om de nu fått en till? Fortfarande verkar bara Backmans namn figurera som försvarare i fallet.

Det handlar väl inte om att bara läsa in sig i utredningsmaterialet? I samband med det brukar det dyka upp tilläggsåtgärder som försvaret vill få gjort och det kan också ta ytterligare veckor el månader beroende på vad det handlar om.
Senast redigerad av Rosamund 2020-01-11 kl. 18:01.
Citera
2020-01-11, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

Ja, håller med. Tror att åtalet väcks ur sitt ide nu på tors.

Citat:
Nä, kanske de inte läser varenda förhör.

Men jag funderar över om inte försvaret bara inriktar sig på bemöta åklagaren, utan också upptäcka brister, svagheter och hål i utredningen som gör att de kan rikta fokus på det också.

Eftersom jag bara har läst några FUP och följt ännu färre rättegångar, kan jag inte riktigt bedöma hur åklagaren lägger upp sin slutplädering (det heter väl så) i förhållande till FUP. Hennes indiciekedja (om det saknas bindande konklusiva bevis) kanske inte försvaret känner till i förväg?

Vet försvaret i förväg hur hon kommer lägga upp det?

Många frågor från en som inte vet.

Är med på din tanke, har själv i tidigare inlägg tagit upp att försvaret kanske kommer att behöva ägna sig åt en närläsning av fup:

”Ja främst lär nog givetvis försvaret fokusera på de sidor i fup:et som tätast kan knytas till åkl:s gärningsbeskrivning.
Men om Backman tänker sig en mer offensiv än defensiv hållning i rätten så blir det kanske till att plöja alla sidorna: kanhända ämnar han och SD inte bara försöka mota och parera åkl:s påståenden utan tex också mer aktivt mer eller mindre direkt peka på andra möjliga GM för att på så vis lägga en grund för rimliga tvivel.”

Men nu blir det upprepningar. Vi lär få avvakta tors tills ngt nytt kommer.
Citera
2020-01-11, 18:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds

Minns inte om vi har hört det. Möjligen skrevs det om det i samband med att deras bröllopsdatum diskuterades med anledning av något som stod på HDs (var det väl?) facebook (ror att det var Strof som upptäckte något?)

Och jag hittar inte ursprungsinlägget om att L*ena sjöng på deras bröllop (Kent), men hittade det här:

Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Ett sjukt inlägg i tråden är att när Lena Wesstöm jobbade som präst , så vigde hon SD o HD när dom gifte sig i kyrkan 2011-12 , Och t.o.m sjöng för dom sången av Kent " utan dina andetag...
Vad tycker ni om det?? Sjukt eller friskt?

Det är hemskt att en människa bedrar den andre under en så lång tid utan att ta "tag" i saken.

Det finns nog hur många skäl som helst till otrohet, och ibland kan man förlåta, förstå varför det gick snett.

Men i SDs fall, tror jag att det handlar om ren och skär egoism. Han utnyttjade två människor för sina egna syften. Jag tror inte att han hade för avsikt att lämna HD och inte heller att binda sig med LW.

HD verkar ha haft problem med sitt mående efter andra barnet (?) och därför ätit medicin som gjort att hon tappade sexlusten. Som jag minns det. Det var väl ett skäl som SD använde för att få det som han ville (minns ej längre varifrån jag har denna uppgift, kan minnas fel). Men även MV har skrivit om det.

Så jag tvivlar på att HD skulle ha varit ute på egna äventyr, eller att de skulle ha haft partnerbyte. Jag vet förstås inte hur länge HD ätit mediciner.

JG tror jag bara är ytterligare ett "offer" för SD och hans användande av människor, inte för sexuellt syfte. Att JG verkar "kär" i SD tror jag bara beror på att JG är manipulerad och tror att SD är en hyvens kille. Hans bästa vän. Det är min tro.

Jag tycker synd om alla som har blivit använda av SD. Han har förstört många människors liv. Jag tror väldigt mycket på att det är rätt man som åklagaren har som misstänkt.
Citera
2020-01-11, 18:43
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Faktiskt måste han varit skicklig.
Fattar inte riktigt hur det kunde gå till, med tanke på att de hade gemensam hobby och var grannar.
Sex år pågick det enligt några skribenter i tråden.

Men kanske var det tvärtom? Att just hobbyn var det bästa av alla kamouflage? Samtidigt tycker jag att HD borde ha blivit misstänksam.

Och det är väl där det finslipade manipulerandet kommer in.

HD må ha varit misstänksam att SD var otrogen ibland men tänkte nog "han är ju alltid antingen på jobbet, med oss familjen eller med vännen Lena så hur skulle han hinna vara med en älskarinna".

Ingen normal fru misstänker att hennes man är otrogen med vigselförrättaren. Lena var nog den sista kvinnan på jorden som HD kunde ana att SD skulle vara otrogen med. Även om HD inte litade på sin man så litade hon troligtvis på Lena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in