2020-01-11, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Fradgan! Vet att du inte har det lätt så ska förklara: Jag menar en artikel från brå eller något annat med vetenskaplig tyngd i. Gärna heller ingen bullshitartikel från 2002, gjord i Irland där de inte ens har grundläggande rättigheter för kvinnor.

Det heter "från brå eller något med vetenskaplig tyngd". När du skriver med "annat", så ser det ut som att du menar att något från Brå har vetenskaplig tyngd. Jo, jag vet, lite petigt att anmärka på exakt formulering, men när det gör att meningen får så tokig innebörd, så...
Citera
2020-01-11, 17:55
Medlem
Man kan ge en så kallad "gentlemannalavett" i självförsvar mot neurotiska fruntimmer som tar till fysiskt våld. Annars är det rätt lågt att bruka våld mot någon som är fysiskt svagare.
Citera
2020-01-11, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inte-nog-PK
Det heter "från brå eller något med vetenskaplig tyngd". När du skriver med "annat", så ser det ut som att du menar att något från Brå har vetenskaplig tyngd. Jo, jag vet, lite petigt att anmärka på exakt formulering, men när det gör att meningen får så tokig innebörd, så...
Menar du att brå som hämtar sin information från faktisk statistik inte är vetenskaplig?
Citera
2020-01-11, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Män:
Varför slår ni flashbackmän kvinnor?
Slår ni även män dvs använder våld som universallösning?
Är det någon gång befogat att slå sin partner?
Känner du någon som har utsatt/utsätter sin partner för våld tex vän, släkting - hur hanterar du det?

Kvinnor:
Har ni kvinnor någon gång blivit slagna, varför?
Slår ni era partners, varför?
Är det någon gång befogat att slå sin partner?
Känner du någon som har utsatt/utsätter sin partner för våld tex vän, släkting - hur hanterar du det?

Denne svenske manliga forskare ger sin bild, läs gärna artikeln innan ni svarar.
https://www.allas.se/samhalle/maskulinitetsforskaren-darfor-slar-man-kvinnor/146110

TIPS:
https://www.nck.uu.se/

Har aldrig slagit någon.
men har haft ett förhållande med en femenisttjej som försökte trigga mig ganska rejält. jag ångrar fan att jag inte satte upp dold kamera och spelade in alla försök... Ena gången fick jag inte gå ut från köket hon ställde sig i vägen... Så då tog jag vägen ut genom köksfönstret. Dumpade henne så kvickt jag kunde.

Hon har en rad med anmälda män efter det och jag är helt och hållet övertygad om att hon bara ljuger.
Citera
2020-01-11, 18:03
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Menar du att brå som hämtar sin information från faktisk statistik inte är vetenskaplig?

BRÅ saknar trovärdighet. Den vetenskapliga rapport som visade deras politiska vinkling behövdes inte egentligen men det belägger detta.
Citera
2020-01-11, 18:04
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Varför inbillar du dig det?
Det står ju ingenting i det inlägg du svarar på som ens antyder något sådant.

https://www.youtube.com/watch?v=k-rE03PGQfA
Citera
2020-01-11, 18:04
Medlem
Däremot är det svårbegripligt med dessa så kallade "män" som blir utsatta för våld i nära relationer. Om man tillåter sig att bli utsatt för våld av en kvinna så är det fan i mig självförvållat och något man bör skämmas över.
Citera
2020-01-11, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Varför inbillar du dig det?
Det står ju ingenting i det inlägg du svarar på som ens antyder något sådant.

https://www.youtube.com/watch?v=k-rE03PGQfA
Omg... kan inte läsa statistik och länkar sen till youtube. Snälla kan någon HJÄLPA gossen. Han har problem när han tänker.
Senast redigerad av -modestyblaise- 2020-01-11 kl. 18:18.
Citera
2020-01-11, 18:14
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Är det en grej att vi slår kvinnor nu? Inget fenomen jag direkt uppfattat. I vilket fall så visst har jag fått skydda mig från några psykfall till kvinnor genom åren och slog tex en stol i sidan på mitt ex när hon drog kniv mot mig och hade en av sina härliga pms kvinnostunder. Fast det gjorde jag för min makt? Nä hon dumpades redan samma dag så gulliga små kvinnoförklaringar kommer man inte så långt med, blir väldigt grunt om kvinnan alltid är offret.

Ja har säkert spöat på syrran någon gång också på skoj men annars så tror jag kvinnor kanske bör förstå att vi är absurt fysiskt överlägsna, jag har i alla fall alltid varit det i mina relationer så skulle jag slå henne på riktigt, som jag slår en man så skulle hon garanterat dött. Så varje gång det är frågan om bråk och kvinnan överlever så är det logiskt att tänka att hon är den som skapat allt drama och han bara skyddar sig. Så du verkar tramsigare än vanligt än ts.
Citera
2020-01-11, 18:17
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Tack för ditt bidrag!
Om vi inte hade haft droger/alkohol hade samhället sett bättre ut och många relationer mindre destruktiva.
Har du fått ordning på ditt liv nu? Många kvinnor och män tenderar att byta ut en destruktiv relation till en annan, har du lyckats bryta mönstret?

Jag är både drogfri och singel idag. Tror dock inte att det måste vara relaterat till egentligt missbruk i sådana relationer som jag beskriver, utan även en riskkonsumtion av alkohol varje fredag t.ex.

Eftersom jag haft andra relationer som inte sett ut såhär tidigare, så antar jag att det var kombinationen oss två som fungerade dåligt. Jag ska inte bara skylla på honom, men med två ganska problematiska och omedicinerade diagnoser som han har varav en tillhör kluster b, så tror jag att det inte skulle bli så i en eventuell framtida relation för mig.

För säkerhets skull går jag även själv i terapi just nu för egna trauman utöver vår relation.
Citera
2020-01-11, 18:17
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Har aldrig slagit någon.
men har haft ett förhållande med en femenisttjej som försökte trigga mig ganska rejält. jag ångrar fan att jag inte satte upp dold kamera och spelade in alla försök... Ena gången fick jag inte gå ut från köket hon ställde sig i vägen... Så då tog jag vägen ut genom köksfönstret. Dumpade henne så kvickt jag kunde.

Hon har en rad med anmälda män efter det och jag är helt och hållet övertygad om att hon bara ljuger.

Hur försökte hon trigga dig?
Citera
2020-01-11, 18:18
Medlem
Folk som är för total jämställdhet mellan könen och som inte anser att det finns några biologiska skillnader borde väl vara OK med att män slår kvinnor? Eftersom män haft kraftmätningar och slagits med varandra genom alla tider så torde det vara diskriminerade att utesluta kvinnor från denna fina gemenskap?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in