Citat:
Ursprungligen postat av
Beaver14
Full omgång igen (1 match imorgon dock). Rätt lättippat.
Wetterbygden-Borås
WBs form är usel och man har dessutom flera spelare som dras med sjukdom och osäkra på spel. Det blir storseger för Borås.
Nässjö-Norrköping
Den match som känns svårast att tippa. Norrköping såg ut som ett mästarlag mot WB, men det berodde nog på WBs uselhet. Nässjö är svårspelade på hemmaplan sägs det, men i år har man ändå bara vunnit 3 av 10 hemmamatcher. Norrköping är dock ett rätt uselt bortalag. Jag tror Nässjö tar det.
DIF-Köping
Köping åkte på en smäll mot SBBK sist. Mot ett Djurgården som troligen inte har med Barton Jr ska det dock bara kunna sluta på ett sätt. Köping vinner.
Luleå-Jämtland
Jämtlands nya amerikan är spelklar. Men mot Luleå spelar det ingen roll. Luleå har bra form och 9 raka hemmasegrar. Det blir en 10:e.
Umeå-SBBK (lördag)
SBBK är skadedrabbat. Umeås nya amerikan (var kom han ifrån helt plötsligt?!) verkar vara ett lyft. Men SBBK har kvalitet som ska räcka till seger.
Wetterbygden vs Borås pågår och där ser jag att WB biter ifrån väldigt bra. Ledning med en poäng i paus. Anledningen till den tidigare starttiden?
BC Luleå vs Jämtland - bör bli hemmaseger men kanske kan Jämtland överraska ändå med nya jänkaren, eller?
Nässjö vs Norrköping - En lurig match helt klart. Skitsnack att Nässjö sporthall skulle vara mer svårspelad än någon annan hall. De har nästan bara idel förluster där och jag tror Dolphins segrar även ikväll.
Djurgården vs Köping - Här bör bortalaget vinna hyfsat enkelt efter att Barton lämnat för utlandet. Eller kan DIF jobba tillsammans och skrälla? Lirar Barton så kan de skrälla, i alla fall en bit in i matchen.
Umeå vs Södertälje (lördag) - skrällvarning utfärdad. Här kan Umeå ta hem det.