Köping hade ett rätt stort Och högljutt följe med till Södertälje också. Kul! (och Sheriff Drammeh var under skinnet på dem allihopa.
)
Södertäljes förstafemma gör det otroligt starkt nu när rotationen är så tunn. På de tre senaste matcherna, som alla slutat med tighta segrar, så har man fått ~30p från fyra olika spelare vid något tillfälle. Adams mot Djurgården (som dessutom blockade Ingram i slutsekunden, varför är inte en sådan matchavgörande sekvens med i higlights-filmen?), Person och Gaddefors mot Köping och nu senast Pahlmblad mot Umeå. Det är dock såklart ohållbart i längden.
Men med Callison tillbaka och de två nyförvärven Deshawn Freeman och Simas Butenlevicius spelklara så finns det all anledning till optimism. Lägg därtill Dino Pita så finns det ju hur många som helst som kan avgöra det här i vår.
Nyheten om Deshawn Freeman släpptes förresten under matchen mot Köping, min sista dag på julledigheten. I pausen satt jag och bänkgrannen och kollade klipp på nyförvärvet och grannen tyckte Freeman påminde om den gamle franske handbollsindianen Jackson Richardson i utseende och spelstil.
Natten efter drömde jag att det var så ont om spelare i Södertälje att man hade tvingats ta in handbollsspelare i laget. Det var sista anfallet och vi behövde en tvåa för seger. Då kommer bollen ut till Staffan Olsson, långt utanför trepoängslinjen, som istället för att sätta in den på en fri Adams under korgen drar ett stenhårt underhandsskott strax över plankan. Slutsignalen, tillika väckarklockan, ljöd och det var dags att gå upp och börja jobba igen. Från den ena mardrömmen till den andra. Ur askan i elden.
)Södertäljes förstafemma gör det otroligt starkt nu när rotationen är så tunn. På de tre senaste matcherna, som alla slutat med tighta segrar, så har man fått ~30p från fyra olika spelare vid något tillfälle. Adams mot Djurgården (som dessutom blockade Ingram i slutsekunden, varför är inte en sådan matchavgörande sekvens med i higlights-filmen?), Person och Gaddefors mot Köping och nu senast Pahlmblad mot Umeå. Det är dock såklart ohållbart i längden.
Men med Callison tillbaka och de två nyförvärven Deshawn Freeman och Simas Butenlevicius spelklara så finns det all anledning till optimism. Lägg därtill Dino Pita så finns det ju hur många som helst som kan avgöra det här i vår.
Nyheten om Deshawn Freeman släpptes förresten under matchen mot Köping, min sista dag på julledigheten. I pausen satt jag och bänkgrannen och kollade klipp på nyförvärvet och grannen tyckte Freeman påminde om den gamle franske handbollsindianen Jackson Richardson i utseende och spelstil.
Natten efter drömde jag att det var så ont om spelare i Södertälje att man hade tvingats ta in handbollsspelare i laget. Det var sista anfallet och vi behövde en tvåa för seger. Då kommer bollen ut till Staffan Olsson, långt utanför trepoängslinjen, som istället för att sätta in den på en fri Adams under korgen drar ett stenhårt underhandsskott strax över plankan. Slutsignalen, tillika väckarklockan, ljöd och det var dags att gå upp och börja jobba igen. Från den ena mardrömmen till den andra. Ur askan i elden.