Citat:
Ursprungligen postat av
hasseochtage
Jag menar att Harry bara slappar på skattebetalarnas bekostnad, och att han har fått lära sig av sin familj att han kan göra det utan att bli tillsagd eftersom kungafamiljens attityd har varit att det är så synd om stackars Harry att man helt enkelt måste låta honom bete sig som en bortskämd idiot i resten av sitt liv. Det finns ju liksom inget värre öde än att ha en storebror som är viktigare än en själv, och Harry är ju som bekant den enda människan i hela världen som har förlorat sin mamma i förtid, så Harry måste tillåtas glassa runt för sina oförtjänta miljoner - bärandes sina oförtjänta medaljer - medan han pikar allt som hans hårt arbetande familj gör för att det är "omodernt".
Harry bara tjatar och tjatar om hur han vill ha ett normalt liv och slippa vara känd, men pengarna vill han minsann behålla.
Alltså, jag kan förstå att han vill ha ett normalt liv och slippa vara känd. Bland annat för att han är en av de mest kända personerna i den brittiska kungafamiljen, och för att hans mamma ständigt jagades av paparazzi. Men det är liksom omöjligt för honom. Det blev inte bättre av att han valde att gifta sig med en hollywood-skådespelerska. Även om hon aldrig var någon A-kändis (inte då, i alla fall).
Tidigare har Harry för övrigt varit en av de mest älskade och populäraste kungligheterna, så allmänheten har ju liksom "accepterat och förlåtit" honom för alla hans dumheter genom årens lopp. Då har det liksom kvittat att han har varit en bortskämd idiot. Men saker och ting förändras. Speciellt sedan han gifte sig med Meghan.
Numera får han väldigt mycket kritik av både brittisk media och det brittiska folket. Bland annat för att han försöker värna om miljön och vara någon slags miljökämpe, och uppmanar folk att flyga mindre och blah blah blah. Han och Meghan vill också ha max två barn med tanke på klimatet. Osv. Men han har fått väldigt mycket kritik för att han reste med privatjet till Ibiza och Nice förra månaden, och sådana saker. Så har han mage att skylla det på att han måste resa med flyg för att hålla familjen säker. Det gick tydligen bra att Meghan reste med "vanligt" flyg som alla vanliga människor nu i helgen. Till New York. Sedan klarar Prins William med familj av att flyga reguljärflyg. Kan tänka mig att hans familj borde ha högre säkerhet etc än lillebrorsan Harry. Så jag köper inte riktigt säkerhetsaspekten.
Så vill han leva ett normalt liv, i den mån det går, så får han tänka på hur han lever och lär. För om han ska fortsätta vara en hycklande, bortskämd idiot så kommer han fortsätta bli uppmärksammad och granskad av media och folk i allmänhet.