2020-01-08, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AinaGris
Har inte fup kommit?
Har hört att dom bytte utredare mitt i utredning pga "personliga skäl" av utredaren.
Vad menas?

Finns väl inte så många i länet som utreder sexualbrott mot barn?

Ringer man och frågar vem som utreder sexualbrott är det en Mati*n* Li*

Vad vet ni?

Vad jag vet så har det inte hänt något nytt. Var ju inte längesedan de omhäktades. Jag skulle tippa på att fup kommer i slutet av januari eventuellt början av februari.

Någon som vet något annat? Mer om själva anklagelserna, hur de blev påkomna? Försök undvika trådsanningar.
Citera
2020-01-08, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teabag-d
Hon har även gillat Sverigedemokraterna, Jimmie Åkesson, ’Nej till Asylboende’ etc på sin FB sida. Ifall någon undrar om det är en sådan vänsterextremist brud eller invandrarlover.
Antifeministisla SD patrullen gör nu syntax error.
Citera
2020-01-08, 22:05
Medlem
Dom två huvudmisstänkta är väl häktade till och med i övermorgon, därefter skall dom väl antingen omhäktas eller släppas, som jag förstått det?
Citera
2020-01-09, 06:45
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1
Dom två huvudmisstänkta är väl häktade till och med i övermorgon, därefter skall dom väl antingen omhäktas eller släppas, som jag förstått det?
Ja precis, eller åtalas men med största sannolikhet omhäktas de. Brukar vara var 14e dag men kan även bli 4 veckor i stöten.
Citera
2020-01-09, 11:34
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1

Meh, hur många gånger kan hon häktas? Har hon inte suttit tillräckligt länge? Hon är ju liksom inte dömd så varför ska hon sitta inlåst? Är det för att dom inte kan bevisa och att hon kan bli fri?
Citera
2020-01-09, 12:16
Medlem
AstridErikssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Meh, hur många gånger kan hon häktas? Har hon inte suttit tillräckligt länge? Hon är ju liksom inte dömd så varför ska hon sitta inlåst? Är det för att dom inte kan bevisa och att hon kan bli fri?
1. För att hon förmodligen är misstänkt på sannolika skäl för ett allvarligt sexualbrott där det finns risk för att hon kanske "försvinner".

2. Bevis finns nog gott om annars hade hon varit släppt efter högst 14 dagar.

Det kommer bli mycket intressant att läsa hennes förhör senare. Det är väldigt fascinernade med så här någorlunda ovanliga gärningsmän(kvinnor).
Citera
2020-01-09, 12:19
Medlem
Alla som efterfrågar FUPen i detta fall kanske blir besvikna eftersom det gäller sexualbrott mot barn och de brukar väl vara sekretessbelagda?

Stämningsansökan kommer man ju få. Även domen.

Tror ni man kan beställa en FUP med sekretessmarkering i detta fall?
Citera
2020-01-09, 12:22
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Alla som efterfrågar FUPen i detta fall kanske blir besvikna eftersom det gäller sexualbrott mot barn och de brukar väl vara sekretessbelagda?

Stämningsansökan kommer man ju få. Även domen.

Tror ni man kan beställa en FUP med sekretessmarkering i detta fall?

Det kommer nog gå men min erfarenhet säger att man kommer då ta betalt för Fuppen, i vissa fall har den kostat flera tusen.
Citera
2020-01-09, 17:34
Medlem
Stämmer ryktet som sägs i Sävsjö att Er*ka walt*r är häktad igen pga stärkt bevisning mot henne? Sagt av hennes egna vänner.

Vilka jävla äckel, hoppas dom åker dit allihopa.

Fortfarande ingen som vet varför utredaren valde att byta mitt i?
Citera
2020-01-10, 11:25
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AinaGris
Stämmer ryktet som sägs i Sävsjö att Er*ka walt*r är häktad igen pga stärkt bevisning mot henne? Sagt av hennes egna vänner.

Vilka jävla äckel, hoppas dom åker dit allihopa.

Fortfarande ingen som vet varför utredaren valde att byta mitt i?

Menar du att det byttes utredare?
Citera
2020-01-10, 14:48
Medlem
Någon som hört nåt nytt? Kollat smt men står inget om omhäktning eller om dom blir släppta
Citera
2020-01-10, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Menar du att det byttes utredare?

Ja. Skrev tidigare i tråden att det byttes pga personliga skäl.
Kan innebära vad som helst.
Utredaren är kvinna så kanske svårt att utreda kvinnor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in