2019-08-14, 20:38
Medlem
HarryHotters avatar
Det tillkommer alltid moms och eventuell tull när man importerar saker från ett land utanför EU.
Varken Israel eller Singapore är med i EU.
Vilken tullsats som gäller beror på var varan är tillverkad, inte varifrån den köps.

Rent generellt är det kanske större risk att ett paket från Israel tas ut för granskning eftersom det ligger i en orolig del av världen. Man kan tänka sig att det skickas en del vapen och andra terroristprylar därifrån.

Å andra sidan ligger Singapore i en del av världen där det handlas mycket med narkotika.

Men är det inga skumma saker du tänker handla så är ju inte en granskning något du bör bry dig om.
Citera
2019-10-13, 10:20
Medlem
RAOVs avatar
Tjo! Någon som kan hjälpa mig få klarhet i hur mycket slutnotan(med tullavgifter) kommer hamna på om jag beställer 2st CD-skivor från Australien på ett cirka-värde på 300 kronor inklusive frakt?

Tack på förhand!
Citera
2019-10-24, 20:24
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Hur blir det nu med brexit. Tullas det när det gått igenom eller är det lugnt om man beställer innan?

Vi säger att man beställer massa prylar 31 okt och det blir brexit 1 nov. Får jag tulla då? Eftersom den i det exemplet hamnar i Sverige när brexit är.

Eller kommer det ta tid innan tullen börjar kolla upp grejer från UK?

För funderar på att beställa massa prylar därifrån imorgon men det är runt 10 dagars lev tid.
Citera
2019-11-25, 04:09
Medlem
Replikor samt replika ammo genom tullen

Ska flytta till Danmark och behöver information om vad jag ska göra med mina replikor samt ammunition till dom, vill gärna ha dom med in till Danmark. Men med tanke på att även dom höjt säkerheten vid gränserna efter handgranater inne i KPH tänker jag att det blir svårt genom att sända in en förfrågan om det. Så är det möjligt att frakta dessa utan att hundarna känner det? Dom är tränade till att lukta till sig krut så långt vet jag.
Citera
2019-11-25, 10:02
Medlem
Sobofieds avatar
Tråd infogad /mod
Citera
2020-01-05, 01:39
Medlem
Jeg tar med meg verktyg 1-2 ggr i året 100_200(200 komplette verktyg) og ALLE andre som hører tal om jeg kommer. Och borte.

0ch JEG FIKK 11000 I BØTER. Når jeg kommer til Sverige for å se til ni inte BLIR SJUKA / Smittar varandra

DET ER HELT FEL.
HUR kan jeg fortsette med dette. Det er nesten staffsom om jag skulle smuggla in Narkotika!

Er ikke missbrukare og ER Det Virkelig pris snittet for 1 komplett verktyg. NYTT. 100 KR RUNDT i landet. Skriv gjerne hva verktyg koster. Fra olika platser i Sverige

Dette er for jevligt att høre.

Skriv svar på tråden El privat melding..

Var redd om varandra
Citera
2020-01-08, 10:46
Bannlyst
Batong fast i tullen?

Tjena, beställde en batong från ett land utanför EU och nu står det så här på spår informationen "
Overseas Import Customs Retained For Inspection, None".
Jag vet att det är olagligt att importera osv.
Vad händer egentligen?
Citera
2020-01-08, 10:50
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Sista utvägen: för ämnen som saknar eget forum --> Juridik
/Moderator
Citera
2020-01-08, 10:56
Medlem
miikoss avatar
Den spårningen brukar betyda att de postoperatören håller på att beräkna moms och ev. tullavgift.

Det har inget med Tullverket eller Polismyndigheten att göra. Troligen så syns det inte alls i spårningen om den är tagen i beslag, utan det får du meddelande om ifrån berörd myndighet.
Citera
2020-01-08, 10:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PsykosSebbe
Jag vet att det är olagligt att importera osv.
Vad händer egentligen?

Hur då eller varför olagligt ?
Citera
2020-01-08, 11:08
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Hur då eller varför olagligt ?

Vapenlicens/tillstånd krävs.
Citera
2020-01-08, 11:11