Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-07, 14:26
  #25465
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Hur tuff kan en skola vara?

- Vi vill att vår dotter skall vara ledig 20% av tiden för att sitta på gatan och hålla upp en skylt. Det är hon som bestämmer i familjen så vi måste be om det.

- OK, n.p.

Privat skola som tillåter allt för att tjäna pengar?

Men fram med betyget från åttan nu.

Slutbetygen från årskurs nio kommer att bli offentliga och har ju redan publicerats i många olika sammanhang. Däremot är jag osäker på om icke slutbetyg någonsin blir offentliga! Om de inte blir offentliga, är det helt Gretas ensak om hon vill gå ut med dem eller inte.

Tänk på att Greta tidigare mest låg i sin säng och grät, och åt extremt lite. Då lär föga ha blivit pluggat!

Därför är hennes verkligt fina slutbetyg än mera anmärkningsvärda. Greta slet uppenbarligen för två, samt fick tydligen även verkligt bra stödundervisning!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-01-07 kl. 14:33.
2020-01-07, 14:52
  #25466
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Slutbetygen från årskurs nio kommer att bli offentligt och har ju redan publicerats i olika sammanhang. Däremot är jag osäker på om icke slutbetyg någonsin blir offentliga! Om de inte blir offentliga, är det helt Gretas ensak om hon vill gå ut med dem eller inte.

Tänk på att Greta tidigare mest låg i sin säng och grät, och åt extremt lite. Då lär föga ha blivit pluggat!

Därför är hennes verkligt fina slutbetyg än mera anmärkningsvärda. Greta slet uppenbarligen för två, samt fick tydligen även verkligt bra stödundervisning!
Men hon hade alltså förmodligen dåliga betyg tidigare och bytte till ett privatplugg där hon fick bra betyg. Dessutom tillåter privatplugget att hon får ledigt 20% av tiden bara för att hon vill sitta på gatan med en skylt.

Detaljerna är inte kända. Man kan inte heller lita på mammans bok. Men nog kan man misstänka att privatplugget tillåter sådant som inte borde tillåtas för att tjäna pengar på eleverna och dessutom ger dem bra betyg, av samma orsak.

Internationella nätverk kontrollerar idag press, politiker, domstolar, polis. Jag tror säkert de även kan ordna bra betyg åt Greta.

Men inget av det där har någon större betydelse. Det är bara så fånigt hur man upprepat publicerar ett grundskolebetyg och försöker göra det till att hon skulle kunna veta allt om klimatet.

Det är en helt sjuk situation. En 16-åring hyllas oavbrutet i pressen under ett år. Allt hon säger tas som absolut sanning och ifrågasätts aldrig i media.

Om hon däremot har 3 eller 4.5 i verkligt snittbetyg (1-5) har ingen betydelse alls. Hon verkar vara en normal trevlig unge. Artistföräldrarna lyckades fixa en roll åt henne som de själva bara kunnat drömma om. Hennes jobb var att läsa tal med inlevelse. Och ha rätt personlighet och utseende. Bara att gratulera henne.

Men mediasituautionen är helt sjuk. Om man går ut på Twitter och skriver att Greta backas av de som vill så splittring i samhället och attackera politiker, då hoppas man på av troll som skriver att man är avundsjuk på Greta för att man själv skulle vara misslyckad och bitter. Dom har ingen aning om andra postare och även om de hade det så har det ingen relevans.

Det är ungefär lika dumt som att svara:
Zlatan var dålig i comebacken.
- Du är bara avundsjuk för du kom inte längre än till div. 6.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-01-07 kl. 14:58.
2020-01-07, 15:43
  #25467
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren

Därför är hennes verkligt fina slutbetyg än mera anmärkningsvärda. Greta slet uppenbarligen för två, samt fick tydligen även verkligt bra stödundervisning!
Bra om hon kunde äta för två också. Inte smart att neka kroppen vad den vill ha
2020-01-07, 17:01
  #25468
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Nej, jag är för yttrandefrihet. Jag tycker att man både får tycka att (1) Greta är dålig och att (2) Greta är bra och att man får (3) diskutera varför man tycker så.

Där skiljer vi oss åt. Du anser att man bara får diskutera en av de tre sakerna "(1) Greta är dålig".
Det är självaste definitionen på att försöka begränsa yttrandefriheten.

Vad du tror om vad andra anser om vad som får diskuteras eller inte i denna tråden är helt off topic. Du kommer inte att hitta ett enda ställe där jag säger att man inte får diskutera följande. 2.Greta är bra och att man får 3. diskutera varför man tycker så. Fortsätter du med det så kommer jag att rapportera varenda jävla inlägg som du gör om det. Håll dig till topic i fortsättningen klarar du inte av det så lämna tråden.

Du har fortfarande inte svart på min fråga om varför man inte får kritisera greta?
Citat:
Erika Bjerström, 57, konstaterade att Greta Thunberg börjar låta allt mer som en vänsterpopulist – och anklagades därefter på Twitter för att vara "klimat*förnekare" och "nazist".
https://www.friatider.se/svt-profil-...lamnar-twitter
https://www.friatider.se/svt-greta-l...nsterpolitiker
https://www.friatider.se/svt-invandr...-stor-bankomat


Varför kan inte Erika Bjerström kritisera greta utan att bemötas med dessa ord? Du verkar vara väldigt insatt i att man inte får kritisera greta så då kan du också berätta varför.

Ingen här är intresserad av vad du anser att andra tycker i tråden. för att citera moderator
Citat:
Tänk på att tråden handlar om Greta, inte om miljöproblemen primärt.
Diskussion som svävar iväg för långt från Greta kommer att tas bort, och i vissa fall även varnas.
Topic är GRETA, inte andra medlemmar i tråden
__________________
Senast redigerad av Lawline 2020-01-07 kl. 17:14.
2020-01-07, 17:16
  #25469
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Vad du tror om vad andra anser om vad som får diskuteras eller inte i denna tråden är helt off topic. Du kommer inte att hitta ett enda ställe där jag säger att man inte får diskutera följande. 2.Greta är bra och att man får 3. diskutera varför man tycker så. Fortsätter du med det så kommer jag att rapportera varenda jävla inlägg som du gör om det. Håll dig till topic i fortsättningen klarar du inte av det så lämna tråden.

Du har fortfarande inte svart på min fråga om varför man inte får kritisera greta?

https://www.friatider.se/svt-profil-...lamnar-twitter
https://www.friatider.se/svt-greta-l...nsterpolitiker
https://www.friatider.se/svt-invandr...-stor-bankomat


Varför kan inte kritisera greta utan att bemötas med dessa ord? Du verkar vara väldigt insatt i att man inte får kritisera greta så då kan du också berätta varför.

Ingen här är intresserad av vad du anser om andra i tråden. för att citera moderator

Att Greta får somliga människor att go bananas och kritisera henne urskiljningslöst är intressant och säger något viktigt om Gretas person, nämligen att hon är smart, vältalig och klurig nog att krypa under skinnet på människor med så stora tillkortakommanden att de inte klarar av att sticka huvudet i sanden längre. Deras argument tryter och byts ut mot okvädningsord om en 16-årig autistisk flicka. Inser man inte att detta säger något om viktigt om Gretas förmågor har man huvudet uppe i individualpsykologi och har helt missat extrapsykiska, socialpsykologiska och sociologiska krafter.

Om du undrar varför Erika Bjerström blev kritiserad får du fråga hennes kritiker. Jag har inga behov eller lust av att stå upp för vad någon annan har sagt.
2020-01-07, 17:20
  #25470
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Att Greta får somliga människor att go bananas och kritisera henne urskiljningslöst är intressant och säger något viktigt om Gretas person, nämligen att hon är smart, vältalig och klurig nog att krypa under skinnet på människor med så stora tillkortakommanden att de inte klarar av att sticka huvudet i sanden längre. Deras argument tryter och byts ut mot okvädningsord om en 16-årig autistisk flicka. Inser man inte att detta säger något om viktigt om Gretas förmågor har man huvudet uppe i individualpsykologi och har helt missat extrapsykiska, socialpsykologiska och sociologiska krafter.

Om du undrar varför Erika Bjerström blev kritiserad får du fråga hennes kritiker. Jag har inga behov eller lust av att stå upp för vad någon annan har sagt.

Fortfarande har du inte svarat på frågan varför greta inte får kritiseras? Vad är din åsikt till att greta inte får kritiseras?
2020-01-07, 17:24
  #25471
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Fortfarande har du inte svarat på frågan varför greta inte får kritiseras? Vad är din åsikt till att greta inte får kritiseras?

Det där får du ta med nån som anser det som du påstår. För mig är det en icke-fråga. Självfallet får Greta kritiseras. Precis som kritikerna får kritiseras för de som tycker att kritiken är fel eller ovidkommande.
2020-01-07, 17:28
  #25472
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Det där får du ta med nån som anser det som du påstår. För mig är det en icke-fråga. Självfallet får Greta kritiseras. Precis som kritikerna får kritiseras för de som tycker att kritiken är fel eller ovidkommande.

Se där, det var väl inte så svårt att svara på min enkla fråga . Tack.
2020-01-07, 17:29
  #25473
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Bra om hon kunde äta för två också. Inte smart att neka kroppen vad den vill ha
Sant!
2020-01-07, 17:29
  #25474
Medlem
Tråden om Greta Thunberg (klimataktivist) ligger under ämne Kultur & Media / Kändisskvaller

Synonym på "skvaller": sladder, förtal, löst prat, prat, rykte, malis, baktal, bakdanteri, struntprat, snicksnack, tissel, djungeltelegraf
2020-01-07, 18:14
  #25475
Medlem
Picamagpies avatar
Greta ser likadan ut nu som för 18 månader sen. Märkligt må jag säga.
2020-01-07, 18:20
  #25476
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Greta ser likadan ut nu som för 18 månader sen. Märkligt må jag säga.
Det är nog så hon kommer att se ut framgent också. Stannat i växten och puberteten kommer aldrig att infinna sig. Sorgligt att soc. inte törs omhänderta vanskötta barn när föräldrarna är kändisar. Fångad i en barnkropp för evigt. Vem skulle vara intresserad av henne för ett sexuellt förhållande, mer än pedofiler?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback