2020-01-06, 20:04
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Människor som alltid vill vara alfahannen, i alla sammanhang och sällskap kommer misslyckas.

Har ts hört uttrycket "stor fisk i liten damm"? Om du har behov av att alltid vara alfahane, så måste du hålla dig till en liten damm. Dvs begränsa ditt umgänge och din miljö så att du kan vara trygg med människor du vet att du kan dominera.
Talar du om Alfa som personliga egenskaper eller som social position?
Du är inte helt klar.
Citera
2020-01-06, 22:32
Avstängd
PierreValdezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Jaha och? Bara för att han anser att jag är en beta betyder det inte att du inte är en beta. Om du behöver tips för att veta hur du ska bli en Alfa är du garanterat inte en alfa.

Förstår inte riktigt din besatthet av att vara en beta. Inse att inte alla kan vara riktiga Alfa-Hanar hela tiden. Det är bara vissa som klarar av det tydligen.

Sedan gjorde inte Mr.Sweden någon observation kring mig, utan snarare dig. Själv håller jag mig neutral till hur man vill definiera en Alfa och Beta.
Citera
2020-01-06, 22:35
Avstängd
PierreValdezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonComplianze
Idioter som inte kan tänka köper arketyper som säljs av en viss industri.

TS är exakt lika efterbliven som alla tidigare efterblivna män som tror att manligheten ligger i att röka efter Marlboro-reklam.

Riktigt riktigt riktigt korkade dumma jävla idioter!

Fast jag röker faktiskt inte. Ser mest att det bara är gamla tanter som röker nuförtiden.

Om man är en beta så tycker jag inte att man behöver känna sig så förnärmad av själva ämnet.
Citera
2020-01-07, 01:16
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Talar du om Alfa som personliga egenskaper eller som social position?
Du är inte helt klar.

Vad är skillnaden?
Citera
2020-01-07, 05:55
Medlem
Wretch32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PierreValdez
Går det verkligen att hela tiden vara störst vackrast och bäst hela tiden non-stopp, oavsett i vilket sammanhang man befinner sig med och med vem/vilka?

Finns det någon gräns?

Vad är egentligen mest önskvärt? Att vara Alfa-Hane ända in i graven?

Din syn på att en alfa hane måste vara störst, bäst & vackrast känns väldigt beta male..

En sann alfa hane skulle inte behöva bry sig om att vara störst,bäst eller vackrast.
Han hade bara gått sin egna väg och gjort det han älskat utan att bry sig om vad andra tycker eller om att vara den "vackraste" i rummet.

March to the beat of his own drum.

Mvh
Citera
2020-01-07, 05:59
Medlem
Citat:
Går det verkligen att hela tiden vara störst vackrast och bäst hela tiden non-stopp, oavsett i vilket sammanhang man befinner sig med och med vem/vilka?

Finns det någon gräns?

Vill man ens vara alfahane i andra sammanhang än med sin fru?

Föredrar absolut jämlika relationer i övrigt där alla ges utrymme. I situationer där folk vill ge mig en ledarroll försöker jag så gott det går att avsäga mig ledarskapet, bekräfta alla i gruppen så att alla får komma till tals.

Trötsammaste individerna är de som vill ta en central plats på andras bekostnad.
Citera
2020-01-07, 07:48
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Vill man ens vara alfahane i andra sammanhang än med sin fru?

Föredrar absolut jämlika relationer i övrigt där alla ges utrymme. I situationer där folk vill ge mig en ledarroll försöker jag så gott det går att avsäga mig ledarskapet, bekräfta alla i gruppen så att alla får komma till tals.

Trötsammaste individerna är de som vill ta en central plats på andras bekostnad.

Praktiskt taget all mänsklig verksamhet förutsätter en uppdelning av arbetsuppgifterna där de flesta blir utförare och några få tilldelas rollen som ledare. Faktum är att inte ens myrorna skulle klara att driva sitt myrsamhälle framåt om alla ville sitta i ring och hålla varandra i händerna.

Du är uppenbart obekväm i ledarrollen, premierar "absolut jämlika relationer", vilket är en naiv utopi. Ledarskapet passar inte din personliga profil. Ok. Tyvärr gör det dig också avogt inställd till personer med ledaregenskaper.

Klassisk småbitter Beta.
Citera
2020-01-07, 07:57
Medlem
Citat:
Praktiskt taget all mänsklig verksamhet förutsätter en uppdelning av arbetsuppgifterna där de flesta blir utförare och några få tilldelas rollen som ledare. Faktum är att inte ens myrorna skulle klara att driva sitt myrsamhälle framåt om alla ville sitta i ring och hålla varandra i händerna.

Du är uppenbart obekväm i ledarrollen, premierar "absolut jämlika relationer", vilket är en naiv utopi. Ledarskapet passar inte din personliga profil. Ok. Tyvärr gör det dig också avogt inställd till personer med ledaregenskaper.

Klassisk småbitter Beta.

Ha ha

Bitter är jag inte. Beta eller inte bryr jag mig inte om. Jag är den jag är.

En sak om du ska utföra ett arbete, då är det bra med hierarkier men det finns redan i organisationen. Behövs inga låtsasledare.

Om du har en social sammankomst så varför ska du ha en situation där en person ska underhålla och de andra sitta passiva. Bara tröttsamt och tråkigt som sagt. Jag har högre krav på sociala sammankomster än så för att få något ut av dessa.
Senast redigerad av Mafia 2020-01-07 kl. 08:47.
Citera
2020-01-07, 07:59
Medlem
Citat:

Finns det någon gräns?

Det är inte en mask du drar på dig. Det är något man är. Vinnarinstinkt socialt, en människa som alla tycker om, som männen vill va och kvinnor vill ha.
Citera
2020-01-07, 08:08
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:

Finns det någon gräns?

Inte när du skiter.
Citera
2020-01-07, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Det är inte en mask du drar på dig. Det är något man är. Vinnarinstinkt socialt, en människa som alla tycker om, som männen vill va och kvinnor vill ha.

Förstår om man vill det om man är 20 och är ute på krogen. Men i livet i sin helhet är det inte något eftersträvansvärt. Mina vänner vill förhoppningsvis vara den de är och deras fruar ska förhoppningsvis vilja ha dem, inte mig.

Alfa är något alla män kan vara i min värld. Och det är också viktigt att de kan leda sina familjer och sträva mot ett bättre samhälle. Det är när männen inte tar detta ansvar som samhället förstörs på sikt.

Det är det vi ser nu där många män smiter från sin grundläggande och viktiga ledarroll. Mannen får gärna kalla sig alfa som har legat med 500 kvinnor under sin livstid och är stolt över det men inte gjort något annat vettigt. Han är dock en loser.
Senast redigerad av Mafia 2020-01-07 kl. 08:39.
Citera
2020-01-07, 08:41
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
En riktig Alfahanne ställer aldrig ens en sån fråga, den utgår ju ifrån att man måste anstränga sig för att vara Alfa och det är inte så det fungerar. En Alfahanne är trygg i sig själv, behöver inte fiska efter bekräftelse, inte omge sig med rövslickare eller köpta attribut. En riktigt lättsam person att umgås med, om man inte har svårt med auktoriteter.

De problematiska människorna är de som inte är Alfa men av någon anledning fått för sig att de vill vara det. Då kommer falskspelet, tjuvnypen, skrytet, långsintheten. Fy fan.

Där tycker jag du fångar upp det snyggt.

Alfa är den minst bekräftelsesökande typen, att söka bekräftelse är väldigt beta.

En alfa löser problem effektivt och med pondus, står på sig för sina följare och har en "värdig" karaktär med karisma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in