2020-01-06, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PierreValdez
Alfan är Hanen som alla Honor vill ligga med och alla andra Hanar beundrar.
Nej det är definitivt inte sant, en del kvinnor vill inte ha någon som alltid måste hävda sig och stå i centrum. Är man inte den typen själv så söker man sig inte heller till den typen. Vad händer då när en alfahona och alfahane möts, uppstår det någon slags kamp om tron då?

Vet hur det kan vara när hanar möts tex på en flyttfirma rök två gubbar ihop som båda ville bestämma hur arbetet skulle utföras, villt slagsmål framför kunden.
Citera
2020-01-06, 15:30
Medlem
Citat:
Går det verkligen att hela tiden vara störst vackrast och bäst hela tiden non-stopp, oavsett i vilket sammanhang man befinner sig med och med vem/vilka?

Finns det någon gräns?

Vad är egentligen mest önskvärt? Att vara Alfa-Hane ända in i graven?

Folk som tänker i "Alfa" är oftast inte den som andra ser som "Alfa" så du behöver inte oroa dig.
Citera
2020-01-06, 15:30
Medlem
Sightnesss avatar
När man har en rejäl förkylning. Fy fan.
Citera
2020-01-06, 15:31
Medlem
Mr.Swedens avatar
En riktig Alfahanne ställer aldrig ens en sån fråga, den utgår ju ifrån att man måste anstränga sig för att vara Alfa och det är inte så det fungerar. En Alfahanne är trygg i sig själv, behöver inte fiska efter bekräftelse, inte omge sig med rövslickare eller köpta attribut. En riktigt lättsam person att umgås med, om man inte har svårt med auktoriteter.

De problematiska människorna är de som inte är Alfa men av någon anledning fått för sig att de vill vara det. Då kommer falskspelet, tjuvnypen, skrytet, långsintheten. Fy fan.
Citera
2020-01-06, 15:33
Avstängd
PierreValdezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Folk som tänker i "Alfa" är oftast inte den som andra ser som "Alfa" så du behöver inte oroa dig.

Men hur förklarar du då att vissa är mer Alfa än andra?
Citera
2020-01-06, 15:34
Avstängd
PierreValdezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
En riktig Alfahanne ställer aldrig ens en sån fråga, den utgår ju ifrån att man måste anstränga sig för att vara Alfa och det är inte så det fungerar. En Alfahanne är trygg i sig själv, behöver inte fiska efter bekräftelse, inte omge sig med rövslickare eller köpta attribut. En riktigt lättsam person att umgås med, om man inte har svårt med auktoriteter.

De problematiska människorna är de som inte är Alfa men av någon anledning fått för sig att de vill vara det. Då kommer falskspelet, tjuvnypen, skrytet, långsintheten. Fy fan.

Tack för tipset, men du svara ändå inte på min fråga.
Citera
2020-01-06, 15:34
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uberkartoffel
inte har kontrollbehov,

ehm, vadå har du satt dig i sitsar där ditt behov väcker misstankar eller ifrågasätts av tidigare män?
För övrigt känns det som att killen i din beskrivning som inte blir orolig för ditt beteende, alfa visst, player? FÖRMODLIGEN dvs bryr sig inte om du finns eller inte.

Hälsningar, En killes analys.

Nej jag har aldrig blivit ifrågasatt och inte betett mej konstigt heller.

Men ser skillnad på hur andra kvinnor/människor blir behandlade av en svag och osäker man kontra en Alfa.

Tänker att Alfan har fler intressen och gör mer saker och aktiviteter än Betan.

Mycket möjligt, framtiden får utvisa om min teori stämmer eller om du hade rätt.

Jag har inte så mycket att jämföra med när det handlar om kärleksrelationer men i andra sammanhang så ser jag när en stark man leder och då blir man själv lugn.
Citera
2020-01-06, 15:38
Medlem
Citat:
Men hur förklarar du då att vissa är mer Alfa än andra?

Jag har aldrig träffat någon som är "Alfa" så jag vet inte. De enda som titulerat sig "Alfa" och liknande har varit dryga skitstövlar som ingen utom korkade brudar tyckt om. Och det är verkligen inte min definition av en "Alfa".
Citera
2020-01-06, 15:40
Avstängd
PierreValdezs avatar
Citat:
Jag har aldrig träffat någon som är "Alfa" så jag vet inte. De enda som titulerat sig "Alfa" och liknande har varit dryga skitstövlar som ingen utom korkade brudar tyckt om. Och det är verkligen inte min definition av en "Alfa".

Ja, fast nu pratar vi inte om de som påstår sig vara Alfa, utan de som verkligen är det.
Citera
2020-01-06, 15:42
Medlem
Citat:
Ja, fast nu pratar vi inte om de som påstår sig vara Alfa, utan de som verkligen är det.

Det finns ingen som är det. Alfa i en mänsklig kontext är en myt. Så fort folk böjer sig för någon handlar det inte om respekt utan om något helt annat. Vilket man kan lista ut rätt fort genom att iakta. Oftast är personen en fullständig galning som folk inte vill reta upp.

I normala sällskap är alla lika mycket "alfa" som alla andra.
Citera
2020-01-06, 15:51
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Tack för tipset, men du svara ändå inte på min fråga.
Då får du förtydliga den. Jag har läst ditt inlägg två gånger. Man anstränger sig alltså inte för att vara Alfa, det är inte så att man antingen orkar eller inte orkar vara Alfa fram till 17.15. Man är Alfa.

Men jag kan också säga så här om det underlättar. Eftersom en Alfa person, man eller kvinna, är grundtrygg i sig själv så kan den också koppla av, tagga ner utan att uppleva hot. Måste inte stå i strålkastarljuset, även om det ofta blir så.

Det handlar om medfött temperament, begåvning, uthållighet, hormoner och gener. Utseende har ganska lite med saken att göra.
Citera
2020-01-06, 15:51
Avstängd
PierreValdezs avatar
Citat:
Det finns ingen som är det. Alfa i en mänsklig kontext är en myt. Så fort folk böjer sig för någon handlar det inte om respekt utan om något helt annat. Vilket man kan lista ut rätt fort genom att iakta. Oftast är personen en fullständig galning som folk inte vill reta upp.

I normala sällskap är alla lika mycket "alfa" som alla andra.

Haha, Nej. Sånt skulle nog bara en riktig BETA säga. Jag tror att du bara trollar nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in