Nej i den här gruppen kommer vi ALDRIG lita på M. Även om vissa stödjer SD i att samarbeta med M och KD i brist på bättre betyder det inte att vi litar på M. -Aldrig glömma. -Aldrig förlåta. KE.
Egentligen speglar SD i OU hur mycket/lite svenskarna litar på M
Man kan tycka vad man vill om vänsteranhängare och globalister men de förstår vikten av att ta över och förändra partier. Makten i Sverige tas inte genom att SD får 51 procent utan genom att de konservativa tar makten i M, KD och på sikt även L, C och S. De två sistnämnda var ursprungligen klart nationalistiska partier och konservativa i värdegrundsfrågor även om det är svårt att tänka sig nu.
Att ge upp dessa partier är bland det dummaste man kan göra då gratisrösterna (de som röstar samma) då kommer att tillfalla vänstern. I Sverige har vi under flera årtionden haft den bisarra situationen att multikulti och invandringsförespråkarna vunnit oavsett valresultat då de infiltrerat samtliga partier utom SD.
Senast redigerad av Mafia 2020-01-07 kl. 05:27.
Sverigedemokraternas FB-sida har nu 310k gilla-markeringar.
Minns de som igår när de hade 300k, det ökar explosionsartat den senaste tiden just här. Antagligen för att fler och fler vågar gilla när de är störst i opinionen.
Vad M har som tema får stå för dem. De fick 20% i senaste riksdagsvalet och blev andra största parti, om det är definitionen av att ”sakna trovärdighet” så utgår jag från att du klassar SD:s 17,5% som negativ trovärdighet. När Dousa et al pratar om trovärdighetsproblem menar de att lyftet till den komfortabla 25+-nivån inte vill infinna sig, inget annat. Tilltron bland invandringskritiska väljare som valt att stanna hos M (de har alltid haft största andelen sådana efter SD) lär rimligen inte ha minskat nu när M äntligen driver den politik de efterfrågat. Tilltron bland övriga kan man bara återuppbygga i regeringsställning.
Under Reinfeldts fyra första år utfärdades 365.372 uppehållstillstånd. Under hans fyra sista och värsta år utfärdades ytterligare 451.769. Under Löfvens fyra första år utfärdades 533.759. Efter bluffen ”helomvändningen” har Löfven med stor marginal slagit Reinfeldts årshögsta varje år (2016, 2017, 2018). Han håller en 30% högre takt än Reinfeldt och kommer att ha passerat dennes 8-årstotal redan i början av 2021 med nära 2 år kvar. Därmed blir Löfven första partiledaren någonsin att spränga miljongränsen för uppehållstillstånd under sin tid som statsminister. Reinfeldt grejade ”bara” 817K.
Detta kallar du för ”ansvarsfull politik” och att Löfven ”förtvivlat försöker städa upp efter Reinfeldt”. Jesus Christ. Jag trodde att vänsterns mest hutlösa spinndoktorer såsom Anders Lindberg var oslagbara i grenen sila mygg och svälja kameler, men du spelar i en helt egen division ovanför deras. Löfven kan i princip släppa in samtliga av Annie Lööfs 30 miljoner invandrare och din kognitiva dissonans kommer att omsluta samtliga 30 miljoner i en gigantisk blind fläck, varpå du sekunden senare fortsätter mala på om Reinfeldts förbrytelser.
Med tanke på hur usla du påstår att M är tänker man att det skulle vara enkelt att formulera saklig kritik kopplad direkt till t ex deras partiprogram, men uppenbarligen hittar du inga öppna mål där.
Nån annan slutsats kan jag inte dra av ditt ändlösa ältande av en textfras ur en 10 år gammal raplåt av Mange Schmidt/Wille Crafoord som att den var M:s valmanifest. Den innehöll även rader som ”Det här är en låt / Låt den klinga sitt plong utan tvingande tvång” och ”Men det är kitteln i mitten som man hittar hitten med titeln”, ifall man tror den ska läsas Aspie-bokstavligt utan minsta spår av tongue-in-cheek.
Om det är på den skräpnivån du vill att argumenten ska ligga så håll till godo med Socialdemokraternas kampsång för en generös flyktingpolitik med text signerad Mattias Irving – dessvärre är den från valrörelsen 2018 och i motsats till den gamla M-låten fullständigt gravallvarlig:
Välkommen hem
Dom sa systemet står i brand, och Europas hjärtan fryser
Men jag ser bara rökridåer, och glöd som ännu lyser
Så ge mig inga löften som ställer mig mot dem
som barfota burit sina barn till vårt hem
Och säg mig inga hotelser som ställer ”dem” mot ”oss”
Vi som aldrig tvingats fly och aldrig tvingats bort
Kom värme! Kom tillit! Välkomna dem!
Kom människor som längtar till vårt växande hem!
Kom värme! Kom tillit! Välkomna dem!
Kom människor som längtar till vårt växande hem!
Ehh... EBT rusade upp i förtroendetoppen i november 2018 då hon knep 33% i Novus (delad 1:a med Löfven). UK låg strax efter med 32%. Åkesson låg på fjärde plats med 27%. Följaktligen skaffade EBT+UK förtroende på egen hand oberoende av JÅ. I november 2018 hade nämligen ingen av dem närmat sig SD. I EBT:s fall skedde det i mars 2019, i UK:s fall lät det vänta på sig till december.
I Novus senaste förtroendemätning hade EBT sjunkit från 35% till 31% och UK från 29% till 25%. Samtidigt ökade JÅ från 29% till 31%. Hur 35>31 och 29>25 är ett ”lyft” är högst oklart. Vidare skulle jag inte påstå att någon har förtroendekapital värt namnet. När ingen skrapar ihop ens 33,3% snackar vi paralympics.
För all del, du kan få tre exempel från relativ närtid.
1) Du vill att SD ska plundra identitetsvänsterns playbook så till den fasansfulla grad att du på fullt allvar vill att de ska tala om ”svenska kroppar”. Jag har aldrig hört något mer åt helvete utrerat från det invandringskritiska lägret, och mitt löfte ligger fast: Om någon ledande person från SD uttalar orden ”svenska kroppar” lämnar jag inte bara SD bakom mig för gott, jag kommer att lägga en stor del av min vakna fritid att aktivt motarbeta dem.
2) Du tror det är ett superfräscht grepp att tala om ”svennehoran”, dvs temat för Åkessons valturné 2010. Dammigare idé går inte att hitta, eller har du kanske tänkt att det ska ingå i en komplett retro-kampanj där man återgår till loggan med facklan, klistrar ”ikväll våldtas din dotter” på lyktstolpar samt delar ut flygblad med texten ”Varning till svenska flickor! Undvik samlag med negrer som bär dödligt AIDS. Skända inte din ras”?
3) Det allra mest toxiska du sprider kring dig är din sjukliga besatthet av skuldbeläggande. Alla (SD, sjuklövern, SD-väljare, trådskribenter, kort sagt allt som rör sig) beslås ständigt med femtielva synonymer till ”underlåtelse”, ”liknöjdhet”, ”pliktförgätenhet”, ”svekfullhet”, ”trolöshet”... ur PR-hänseende kan jag inte komma på ett sämre sätt att förhålla sig till omvärlden. Manipulation by guilt tripping är typ kapitel 1 i psykopathandboken, ett tillgrepp som de flesta intuitivt reagerar på med avsmak även om de har nollkoll på psykologi. SD:s USP är att de till skillnad från alla andra riksdagspartier är fria från skuld (än så länge), men du har gjort det till ditt raison d’être att göra SD till ett skuldtyngt dussinparti genom att begrava dem under ett berg av skuld för varje ny ”pliktförgätelse” som du konstruerar var och varannan dag. Vänligen fuck off med den vidriga skiten.
Du har nog fått nånting om bakfoten här. Ingen bryr sig om huruvida stammisar i nån Flashbacktråd litar på moderaterna eller ej, en mer lost cause går knappast att hitta.
Det trådläsarna har att ta ställning till är huruvida de ska lita på SD eller inte. Det är trots allt SD som tog initiativet till ett SD+M+KD-samarbete, och detta har M+KD sent omsider svarat positivt på. SD-väljarna tycks supernöjda med det upplägget att döma av opinionen där SD har slagit all time high fyra månader i rad. Litar man inte på SD ska man givetvis byta parti. Varför inte något av JÖK-partierna, jag har hört att de erbjuder jättebra invandringspolitik.
Vad var det jag sa om att släppa varmluft?
Om SD börjar bedriva identitetspolitik för svenskar med den moderna, akademiska terminologin - så lämnar du. Om hatbrott mot etniska svenskar tas upp på samma villkor som andra grupper, sjappar du. Ordet "svennehora" är tabu.
Men du stannade ju trots återvandringssnacket du tidigare sa att det bara var att "glömma"? Jaja, vi får väl se.
Och du av alla människor på planeten ska tala om att tona ned kritik och hårda ord?
Sedan vill jag påpeka att jag faktiskt berömmer det som är bra, förutom att kritisera det jag ser som dåligt. Samtidigt som jag varit kritisk mot mycket av Karlssons tankegods, har jag hyllat hans framtoning. Samma sak med Jomshof och Åkesson. För att inte tala om det nya power-paret Jimouise i Sölvesborg.
Det stående temat har ju varit att dagens roll i svensk politik skulle projiceras tidigare som något helt naturligt. DU ser SD som något katten släpat in i riksdagen, inte jag. Jag har hela tiden sett dem som ett statsbärande parti i vardande, som varken måste eller bör vara anpassliga till ett grundligt komprometterat etablissemang.
Sverigedemokraternas FB-sida har nu 310k gilla-markeringar.
Minns de som igår när de hade 300k, det ökar explosionsartat den senaste tiden just här. Antagligen för att fler och fler vågar gilla när de är störst i opinionen.
Trenden är således tydligt även på Facebook
Facebook är förvisso konfirmeringsbias:ens moder så svårt att korrelera till framtida resultat i riksdagsval. Den senaste tidens resultat i opionsmätningar har ändå förvånat mig. Nu har dock SD fått oväntat mycket hjälp av inkompetenta S och mediokra M. Fortsätter det i den här takten och Löfven helt tappar sugen och Kris-tersson fortsätter gå på tomgång så kan det mycket väl bli så att SD når 30% i nästa val.
Jag tror att den viktigaste aspekten av alla kommer att bli (är redan?) då vanliga människor vid fikapausen på jobbet öppet vågar tillstå att det nu får lov att bli SD vid nästa val.
Den pågående "normaliseringen" är SD's starkaste trumfkort och sossarnas största problem.
I arbetaryrken tror jag folk säger det öppet. När sjuksyrrorna och de lägre tjänstemännen börjar säga det så är paria-stämpeln borta, normaliseringen ett faktum.
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Man kan tycka vad man vill om vänsteranhängare och globalister men de förstår vikten av att ta över och förändra partier. Makten i Sverige tas inte genom att SD får 51 procent utan genom att de konservativa tar makten i M, KD och på sikt även L, C och S. De två sistnämnda var ursprungligen klart nationalistiska partier och konservativa i värdegrundsfrågor även om det är svårt att tänka sig nu.
Att ge upp dessa partier är bland det dummaste man kan göra då gratisrösterna (de som röstar samma) då kommer att tillfalla vänstern. I Sverige har vi under flera årtionden haft den bisarra situationen att multikulti och invandringsförespråkarna vunnit oavsett valresultat då de infiltrerat samtliga partier utom SD.
C kan man nog ge upp (På samma vis som de vänsterliberala inte kunnat infiltrera SD). Nyliberalerna har helt tagit över det partiet och deras stora partikassa. De skrev själva i sin valanalys att de bytt väljarkår. Även ute i landsortskommuner så hyllar deras kommunala representanter asylinvandring och mångkultur. S blir svårt men där finns nog en kärna av gammaldags sossar som man kan bearbeta.
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Facebook är förvisso konfirmeringsbias:ens moder så svårt att korrelera till framtida resultat i riksdagsval. Den senaste tidens resultat i opionsmätningar har ändå förvånat mig. Nu har dock SD fått oväntat mycket hjälp av inkompetenta S och mediokra M. Fortsätter det i den här takten och Löfven helt tappar sugen och Kris-tersson fortsätter gå på tomgång så kan det mycket väl bli så att SD når 30% i nästa val.
Men det säger något att S har 242 000 gilla. Det är socialt riskfritt att gilla S och de har flest partimedlemmar och har alltid varit största parti. D.v.s. SD är störst på sociala medier trots att alla inte vill vara öppna med SD-stöd.
Förvisso. Men samtidigt måste man tänka på att SD i Demoskop redan ökat 8 PE sedan valet. I december fick SD 25,4 procent. Och att helgfirande får folk att tänka på annat än elände.
I vilket fall så blir det intressant när undersökningen väl dimper ner.
Saken är ju också att saker som ekonomin, arbetslöshet, kriminalitet kommer fortsätta förvärras. Det innebär att Sverige inte är statistiskt, utan vi är mitt i ett förfall som inte kommer stoppas. Vilket kommer leda till att SD kan fortsätta växa organiskt. Hade sossarna haft lösningar på några problem hade SDs tillväxt enkelt kunnat stoppas, men nu har de ju inga lösningarna och därför är framtiden rätt enkel att räkna ut.
Men det säger något att S har 242 000 gilla. Det är socialt riskfritt att gilla S och de har flest partimedlemmar och har alltid varit största parti. D.v.s. SD är störst på sociala medier trots att alla inte vill vara öppna med SD-stöd.
Det visar också att SD har väldigt samhällsengagerade medlemmar och väljare. Det tror jag och MP och V har, medans S har de mest apatiska, vaneröstande, loja, oföretagsamma väljarna. Se på 1a-Majtågen, bara några pensionärer och partiaktiva.
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Saken är ju också att saker som ekonomin, arbetslöshet, kriminalitet kommer fortsätta förvärras. Det innebär att Sverige inte är statistiskt, utan vi är mitt i ett förfall som inte kommer stoppas. Vilket kommer leda till att SD kan fortsätta växa organiskt. Hade sossarna haft lösningar på några problem hade SDs tillväxt enkelt kunnat stoppas, men nu har de ju inga lösningarna och därför är framtiden rätt enkel att räkna ut.
Nej S tycker ju bara att de måste kommunicera bättre. D.v.s. ljuga och lura väljarna mer.
SD är till en början nazister, pack och helt osmakliga. (Jag har varit med ett tag, och det ursprungliga BSS-packet var inga politiska höjdare).
Därefter arbetar man (från SD:s ledning) med att minska skämsfaktorn, sortera bort de totalt osmakliga direkt och rensa efter indikation i nästa nivå.
Allteftersom minskar "nazistfaktorn" och grundfrågan (SD:s USP) omfattas av allt fler, även inom andra partier.
När sakfrågan (dvs "Hur skall vi hantera invandringen, maximera utbytet och minska skadeeffekterna" inte längre är ett tecken på rå nazism, utan på något som alltfler väljare vill OCH politiker därmed behöver hantera kommer SD att förlora problemformuleringsföreträdet och kommer att avkrävas konstruktiva lösningar på problemet, typ "Vad vill ni göra för att förbättra situationen" - en fråga som uppstår först när problemformuleringen delas av flera - innan dess ser ju ingen annan ett problem.
Är det så att S, M, KD och SD ser ungefär samma problem kommer det att erbjudas lösningar från alla de partierna. Då går kritiken efterhand från "J-la SD-razze" till "Vi tror detta är en bättre lösning", vilket på alla sätt är en bättre situation än den låsning som manifesterades i till exempel Januariöverenskommelsen (som grundades i att isolera SD).
Sossarna kan aldrig utmana SD om den typen av väljare, eftersom större delen av sosse väljarna är invandringsfanatiker samt alla sossarnas samarbetspartier är i stort sett för fri invandring. Sossarnas nya invandringspolitik luckras ständigt upp till att bli mer och mer liberal och hela tiden göra det lite enklare att invandra till Sverige. Sossarna är även garanten för noll krav på arbete, lära sig språket och göra rätt för sig för invandrare, plus garanterar sossarna fortsatt enorma mängder bidrag till extremistiska islamistiska organisationer vars tal innehåller saker som legitimering av dödsstraff för homosexualitet.
Kort sagt; Sossarna har sedan länge valt sida i kulturkriget, de är på massinvandringsfanatikernas sida. De kommer aldrig vara på den sida av debatten som vill ha realistisk politik.
Bra nyårskrönika inom svensk politik med Mats Knutson mfl. Så uppenbart vilket förfall Sverige blivit, som de flesta på här på FB redan visste, när man ser detta. Bra att de går ut till allmänheten.
SVT har nu när SD är störst äntligen börjat leverera någorlunda bra och icke vinklade reportage.