Citat:
Vad M har som tema får stå för dem. De fick 20% i senaste riksdagsvalet och blev andra största parti, om det är definitionen av att ”sakna trovärdighet” så utgår jag från att du klassar SD:s 17,5% som negativ trovärdighet. När Dousa et al pratar om trovärdighetsproblem menar de att lyftet till den komfortabla 25+-nivån inte vill infinna sig, inget annat. Tilltron bland invandringskritiska väljare som valt att stanna hos M (de har alltid haft största andelen sådana efter SD) lär rimligen inte ha minskat nu när M äntligen driver den politik de efterfrågat. Tilltron bland övriga kan man bara återuppbygga i regeringsställning.
Citat:
Under Reinfeldts fyra första år utfärdades 365.372 uppehållstillstånd. Under hans fyra sista och värsta år utfärdades ytterligare 451.769. Under Löfvens fyra första år utfärdades 533.759. Efter bluffen ”helomvändningen” har Löfven med stor marginal slagit Reinfeldts årshögsta varje år (2016, 2017, 2018). Han håller en 30% högre takt än Reinfeldt och kommer att ha passerat dennes 8-årstotal redan i början av 2021 med nära 2 år kvar. Därmed blir Löfven första partiledaren någonsin att spränga miljongränsen för uppehållstillstånd under sin tid som statsminister. Reinfeldt grejade ”bara” 817K.
M har inget track record av ansvarsfull politik att falla tillbaka på, vilket S faktiskt har. Även om det förstås inte är tillräckligt, är det mer än M har att uppvisa. Löfven ärvde en härdsmälta av Reinfeldt. Och Kristersson var lojal moderat partigängare under Reinfeldt.
Detta kallar du för ”ansvarsfull politik” och att Löfven ”förtvivlat försöker städa upp efter Reinfeldt”. Jesus Christ. Jag trodde att vänsterns mest hutlösa spinndoktorer såsom Anders Lindberg var oslagbara i grenen sila mygg och svälja kameler, men du spelar i en helt egen division ovanför deras. Löfven kan i princip släppa in samtliga av Annie Lööfs 30 miljoner invandrare och din kognitiva dissonans kommer att omsluta samtliga 30 miljoner i en gigantisk blind fläck, varpå du sekunden senare fortsätter mala på om Reinfeldts förbrytelser.
Citat:
Med tanke på hur usla du påstår att M är tänker man att det skulle vara enkelt att formulera saklig kritik kopplad direkt till t ex deras partiprogram, men uppenbarligen hittar du inga öppna mål där.
Öppna era hjärtan, bygg en moské, baby, bygg gärna tre. Stående ovation 2019.
Nån annan slutsats kan jag inte dra av ditt ändlösa ältande av en textfras ur en 10 år gammal raplåt av Mange Schmidt/Wille Crafoord som att den var M:s valmanifest. Den innehöll även rader som ”Det här är en låt / Låt den klinga sitt plong utan tvingande tvång” och ”Men det är kitteln i mitten som man hittar hitten med titeln”, ifall man tror den ska läsas Aspie-bokstavligt utan minsta spår av tongue-in-cheek.
Om det är på den skräpnivån du vill att argumenten ska ligga så håll till godo med Socialdemokraternas kampsång för en generös flyktingpolitik med text signerad Mattias Irving – dessvärre är den från valrörelsen 2018 och i motsats till den gamla M-låten fullständigt gravallvarlig:
Välkommen hem
Dom sa systemet står i brand, och Europas hjärtan fryser
Men jag ser bara rökridåer, och glöd som ännu lyser
Så ge mig inga löften som ställer mig mot dem
som barfota burit sina barn till vårt hem
Och säg mig inga hotelser som ställer ”dem” mot ”oss”
Vi som aldrig tvingats fly och aldrig tvingats bort
Kom värme! Kom tillit! Välkomna dem!
Kom människor som längtar till vårt växande hem!
Kom värme! Kom tillit! Välkomna dem!
Kom människor som längtar till vårt växande hem!
Dom sa systemet står i brand, och Europas hjärtan fryser
Men jag ser bara rökridåer, och glöd som ännu lyser
Så ge mig inga löften som ställer mig mot dem
som barfota burit sina barn till vårt hem
Och säg mig inga hotelser som ställer ”dem” mot ”oss”
Vi som aldrig tvingats fly och aldrig tvingats bort
Kom värme! Kom tillit! Välkomna dem!
Kom människor som längtar till vårt växande hem!
Kom värme! Kom tillit! Välkomna dem!
Kom människor som längtar till vårt växande hem!
Citat:
Ehh... EBT rusade upp i förtroendetoppen i november 2018 då hon knep 33% i Novus (delad 1:a med Löfven). UK låg strax efter med 32%. Åkesson låg på fjärde plats med 27%. Följaktligen skaffade EBT+UK förtroende på egen hand oberoende av JÅ. I november 2018 hade nämligen ingen av dem närmat sig SD. I EBT:s fall skedde det i mars 2019, i UK:s fall lät det vänta på sig till december.
Det är Jimmies förtroendesiffror som lyft Ebbas och Ulfs, inte tvärtom. M och KD har fått sitt förtroendekapital från SD.
I Novus senaste förtroendemätning hade EBT sjunkit från 35% till 31% och UK från 29% till 25%. Samtidigt ökade JÅ från 29% till 31%. Hur 35>31 och 29>25 är ett ”lyft” är högst oklart. Vidare skulle jag inte påstå att någon har förtroendekapital värt namnet. När ingen skrapar ihop ens 33,3% snackar vi paralympics.
Citat:
För all del, du kan få tre exempel från relativ närtid.
Och du kan ju ge exempel på en toxisk idé från mig som inte i själva verket är projicerande varmluft du släpper ur dig.
1) Du vill att SD ska plundra identitetsvänsterns playbook så till den fasansfulla grad att du på fullt allvar vill att de ska tala om ”svenska kroppar”. Jag har aldrig hört något mer åt helvete utrerat från det invandringskritiska lägret, och mitt löfte ligger fast: Om någon ledande person från SD uttalar orden ”svenska kroppar” lämnar jag inte bara SD bakom mig för gott, jag kommer att lägga en stor del av min vakna fritid att aktivt motarbeta dem.
2) Du tror det är ett superfräscht grepp att tala om ”svennehoran”, dvs temat för Åkessons valturné 2010. Dammigare idé går inte att hitta, eller har du kanske tänkt att det ska ingå i en komplett retro-kampanj där man återgår till loggan med facklan, klistrar ”ikväll våldtas din dotter” på lyktstolpar samt delar ut flygblad med texten ”Varning till svenska flickor! Undvik samlag med negrer som bär dödligt AIDS. Skända inte din ras”?
3) Det allra mest toxiska du sprider kring dig är din sjukliga besatthet av skuldbeläggande. Alla (SD, sjuklövern, SD-väljare, trådskribenter, kort sagt allt som rör sig) beslås ständigt med femtielva synonymer till ”underlåtelse”, ”liknöjdhet”, ”pliktförgätenhet”, ”svekfullhet”, ”trolöshet”... ur PR-hänseende kan jag inte komma på ett sämre sätt att förhålla sig till omvärlden. Manipulation by guilt tripping är typ kapitel 1 i psykopathandboken, ett tillgrepp som de flesta intuitivt reagerar på med avsmak även om de har nollkoll på psykologi. SD:s USP är att de till skillnad från alla andra riksdagspartier är fria från skuld (än så länge), men du har gjort det till ditt raison d’être att göra SD till ett skuldtyngt dussinparti genom att begrava dem under ett berg av skuld för varje ny ”pliktförgätelse” som du konstruerar var och varannan dag. Vänligen fuck off med den vidriga skiten.
Citat:
Du har nog fått nånting om bakfoten här. Ingen bryr sig om huruvida stammisar i nån Flashbacktråd litar på moderaterna eller ej, en mer lost cause går knappast att hitta.
Precis. Att få trådläsarna att trotsa Enoch.Thulins stående dekret att aldrig lita på en moderat, blir en uppförsbacke för CrispKreem.
Det trådläsarna har att ta ställning till är huruvida de ska lita på SD eller inte. Det är trots allt SD som tog initiativet till ett SD+M+KD-samarbete, och detta har M+KD sent omsider svarat positivt på. SD-väljarna tycks supernöjda med det upplägget att döma av opinionen där SD har slagit all time high fyra månader i rad. Litar man inte på SD ska man givetvis byta parti. Varför inte något av JÖK-partierna, jag har hört att de erbjuder jättebra invandringspolitik.
__________________
Senast redigerad av CrispyKreem 2020-01-06 kl. 22:41.
Senast redigerad av CrispyKreem 2020-01-06 kl. 22:41.
