2020-01-06, 20:29
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Man kan ju alltid skapa en ny fast i massivt rostfritt stål... så kan de hålla på med sina sågar allt de vill

Blåljuspersonal hinner ut dit många gånger om innan de kommer någon millimeter in på godset.

Möjligen kan de köra med batteridrivna maskiner och kapskivor, men de lär få det ganska jävligt ändå!
Citera
2020-01-06, 20:30
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flodur
Vi frågar inte dig!

Är detta ärende i första hand en fråga om grupperingar inom fotboll eller ett rakt hat riktat emot Zlatan?
Citera
2020-01-06, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Jag vet inte vad som är töntigast. Att göra hjälte av en snubbe som är bra på att sparka boll och hajpa sig själv, eller att vara så uppretad på honom att man sabbar en staty.

Löjligast är definitivt att som politiker godkänna spektaklet och gå ut med att "vandalerna ska inte vinna kosta vad det kosta vill" för att plocka politiska poäng i ett slukhål till kommun.
Citera
2020-01-06, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Är detta ärende i första hand en fråga om grupperingar inom fotboll eller ett rakt hat riktat emot Zlatan?
Enligt min mening är det frågan om att tillverka och sätta upp en staty över en nu levande människa. Vad jag vet har detta aldrig tidigare hänt i vårt land. Och av vilken anledning skulle man nu göra detta? Dessutom anser jag att Zlatan definitivt inte är någon förebild för kommande generationer. En mycket självisk, egotrippad och girig person. USCH!!!
Citera
2020-01-06, 20:52
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Åh fan, då har jag missat en del tydligen. När vann han VM och EM-medaljerna?

Tvärtom, zlatten gjorde landslaget sämre. Vi vann fler matcher och det mot tuffare motstånd utan honom på plan än med honom. Hans målstatistik är dopad. Allt skulle gå genom honom så han tilläts ösa in mål mot Malta, Färöarna osv. Det är nog inte bara hans fel utan en vek PK-förbundskapten och en rörelse runt honom.

En sak till, vilket år vann han allsvenska guldet?
Citera
2020-01-06, 20:56
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Helt obegripligt att somliga orkar engagera sig i och uppröra sig över en staty och sen dessutom vandalisera den. Riktigt loserbeteende om du frågar mig...

Vem frågade dig? Är du fotbollsintresserad så förstår varför.

Är du inte fotbollsintresserad så ”Hä löns int ́ förklar ́ för den som int ́ begrip”.
Citera
2020-01-06, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flodur
Vi frågar inte dig!

Dito
Citera
2020-01-06, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Och du är troligen en sån blind supporter som tycker att skadegörelse på statyn och Zlatans hem är befogad men satt tyst när MFF hade TVÅ spelare som dömdes för sexualbrott.

Som tillägg så lät MFF Miiko spela efter att han dömts.

Det är hycklande skitfolk som gör så

Är du fortfarande igång?
Fattar du inte skillnaden?
Ser du allting i svart eller vitt?

Sarfo:
Klubben MFF agerade exemplariskt när det visade sig att de hade värvat en idiot. Fanns där något mer att begära av MFF:s agerande?
Ingen satt tyst. Fansen protesterade högljutt mot Sarfo. Det var insändare i tidningar och banderoller på träningar (utan att Sarfo tränade). Supportrar gick bananas på forum för fans samtidigt som sociala medier svämmade över med kritik mot Sarfo, men du hävdar att folk satt tysta. Han fick till slut sparken. Syftet var att få bort Sarfo från klubben från både MFF:s håll och supportrarnas håll. Men du förespråkar att supportrarna skulle ha vandaliserat hans hem för annars är supportrarna hycklare!?

Miiko:
Han stängdes av från klubben, men tilläts senare att spela igen. MFF agerade, men kanske inte tillräckligt hårt (enligt mig, dig och många andra). Här håller jag helt klart med dig.
Men MFF:s och supportrarnas inställning var att få bort Miiko från klubben. Man skeppade tillslut iväg honom. Han är inte välkommen tillbaka. Inte heller hans vapendragare Hamad (som ironiskt nog hamnade i Hammarby). Men du förespråkar att supportrarna skulle ha vandaliserat hans hem för annars är supportrarna hycklare!?

Statyn:
Klubben MFF är livegna här. De äger arenan, men stadiontorget utanför arenan tillhör kommunen
1) Kommunen tillkännager att de skall placera en staty på "MFF-mark".
2) Fansen protesterar.
3) Kommunen lyssnar inte på protesterna
4) Zlatan får lite aktieinnehav i Hammarby.
5) Fansen går bananas och protesterar ännu mer.
6) Kommunen skiter fullständigt i protesterna
7) Vissa "handlingskraftiga" supportrar/konsthuliganer lackar ur och hänger toasitsar och plastpåsar på statyn.
8) Kommunen säger att de inte skall ge efter för vandaler
9) Protestlistor skapas för att ärendet skall tas upp i kommunfullmäktige.
10) Kommunens företrädare säger att det kan de glömma
11) Förstörelsen eskalerar.

Kommunen har inte lyssnat. Kommunen har inte agerat. Av den anledningen har de högljudda gått över till handling.

Klubben MFF har till skillnad från kommunen agerat. Både utifrån sina värdegrunder och utifrån vad supportrarna har haft att säga. De berörda spelarna har fått lämna klubben. Målet är uppnått och fansen har inte behövt gå över till handling.

Du kommer in med lögner om att supportrarna har suttit tysta. Du ljuger om att MFF inte har agerat. Du påstår felaktigt att MFF har tillåtit Sarfo spela i MFF. Detta gör MFF och alla supportrar till hycklare.

Det är helt OK att du hatar MFF. Det finns det många som gör och för många tillhör det supporterkulturen. Gott så. Men fortsätt inte sprida dina lögner.
Senast redigerad av MujaffaMalmoe 2020-01-06 kl. 21:08.
Citera
2020-01-06, 21:02
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Komigen med det landslaget vi har haft så har det varit omöjligt att vinna VM eller EM.
Som sagt han har spelat för de bästa lagen i världen i alla top ligor och vunnit allt som går att vinna förutom CL.

Zlatan kräver ett bra lag för att kunna skina som mest och därför har det varit svårt i landslaget men han har endå lyckats bära hela landslaget på sina axlar flertal gånger samt levererat ett flertal sjuka mål.

Tja, vi har OS-guld, VM-silver och ett par VM-brons i bagaget. Vi är tionde-tolfte bästa fotbollsnationen i världen sett till resultat. Se Maratontabell och Medaljtabell
https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4rldsm%C3%A4sterskapet_i_fotboll_f%C3%B6r_he rrar

Vi har slagit Italien över två matcher, vi har slagit Frankrike och Spanien utan zlatten. 2018 mötte vi England i kvarten, ett lag vi slagit flera gånger tidigare, fler än de slagit oss om jag inte missminner mig. Vi kunde lika gärna slagit dem 2018 men det kändes som truppen tog slut den matchen. Kanske var det allt jävla surr om lipandet om rasism från Durmaz och PK-Sverige som knäckte truppen, vem vet? Kroatien är starka så jag vill inte ta något från dem. Hade hellre sett dem vinna guldet än afrikanska Frankrike faktiskt. Allra helst dock Japan, för de spelade hederligt. Island likaså. Jag är trött på alla välkammade fotbollsdivor med miljoninkomster som faller för minst lilla. Trött på maskandet på plan när man leder. De är en skam för sin idrott, även flera svenskar! Zlatten hade flest frisparkar dömda emot sig av alla under hela EM 2016 och det utan att prestera ett enda skott på mål. Han missade mål på 50 cm avstånd. Han kallar svenska folket rasister, men är oförmögen att ta till sig kritiken med hans insats i landslaget.

Det är dock inte vad tråden handlar om utan om statyn av zlatan. Kanske borde man fråga sig varför just zlatan väcker sådana känslor när spelare som, återigen, Henke inte gör det. Vi återkommer till attityd. Attityden i landslaget speglar lite grann hans attityd visavi MFF. Jag förstår MFF-fansen.
Citera
2020-01-06, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vem frågade dig? Är du fotbollsintresserad så förstår varför.

Är du inte fotbollsintresserad så ”Hä löns int ́ förklar ́ för den som int ́ begrip”.

Enligt min åsikt kan det rimligtvis inte vara diskvalificerande oavsett vilket intresse man har av fotboll om man talar om skadegörelse av en staty, en bostad samt hotet mot familjen det innebär. Jag tror du har missuppfattat något.

Med din logik så kan vi vända på resonemanget och mena att man måste vara MFFare för att uppskatta sexualbrott. Är det så vi andra som skiter i era olika lag ska uppfatta din inställning?
Citera
2020-01-06, 21:06
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras

Det är en fråga att stå upp för sin klubb. Att han har aktier i Zammarby är ointressant för mig men när han tvittrar med en grönvitt tröja med sitt namn på ryggen och basunerar ut att han ska göra de till Skandinaviens största klubb. Då går han över gränsen.
Citera
2020-01-06, 21:07
Medlem
hippilis avatar
Då skrotas statyn nu då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in