2020-01-24, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Jag undrar hur många utav dessa som snackar om "Malmö vs Zlatan" som någonsin har satt sin fot i Malmö eller bättre, någonsin satt sin fot vid Stadion?

Detta handlar inte om "Malmö vs Zlatan" det handlar om en profil för fotbollen inom Malmö som har tagit ett felbeslut och bitit handen som födde honom.

Zlatan kom till Malmö FFs ungdomsakademi som en tanig liten 13-åring, han var långt ifrån färdigutvecklad som fotbollspelare då. Nu har han valt att konkurerra ut och försöka förminska klubben som födde honom och gav honom ett namn. Utan Malmö FFs vägledning och fotbollsgymnasium så hade Zlatan varit en luffare idag.

Om något så handlar det om att ingen spelare är större än klubben, det har blivit bevisat vara så återigen i detta fall då den statyn har blivit nedfälld.

Dessutom så sa Zlatan för 3 år sedan vid en landskamp på Stadion i Malmö direkt i halvtidspaus till MFF-fansen, "Jag älskar Malmö, men ni ska veta en sak. Jag kommer, vänta på mig bara" sedan valde han att investera i en liga rival till just MFF.

Om något så vann Malmö-fansen, statyn är borta och MFF-fansen fick bevisat att Zlatan är inte större än klubben.
Tro fan om den ställs tillbaka på samma plats igen att den kommer rivas ner igen.

Och till alla er batikhäxor som aldrig satt er fot på Stadion i Malmö, om det är för vad Zlatan har gjort för svensk fotboll. Varför står den inte utanför SvFFs huvudkontor i Stockholm där den var tänkt att stå från början och som beställde statyn? "Den skulle stå på ostadig mark" bara pinsamt dålig ursäkt för att man agera med sned instinkt istället för sunt förnuft när man beslöt sig för att beställa statyn.

Att Zlatan trodde att Malmö-fansen skulle vara ok med att han försöker utkonkurrera och förminska deras klubb var snarare naivt än vältänkt.

Väldigt märkligt att alla suger av Zlatan nu för vad han har åstadkommit på en fotbollsplan, för 20 år sedan blev han alltid utbuad och stämplad som "Zigenare" så fort han rörde sig utanför Malmös gränser? Hycklare.

Jag undrar vad Stefan Löfven skulle tycka om det stod en 3 meter lång staty i brons utav Jimmie Åkesson utanför hans huvudkontor? Eller Stalin när han levde skulle haft en 3 meter hög staty utav Adolf Hitler i hans trädgård? Tror inte det skulle vara särskilt uppskattat va?

Ställ dit en staty över Ilmar Reepalu. Det kunde ju passa skräpstaden.
Citera
2020-01-24, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
För mig framstår det som helt naturligt, och bra, att en fotbollsstjärna investerar i ett fotbollslag, som kanske var undervärderat och som han ser utvecklingspotential i att bidra till ledningen av. Han kommer ju inte att vara fotbollsstjärna för alltid, han måste hitta sätt att dela med sig av det han vet om fotboll utanför spelplan.

Det är Zlatan som propagandagestalt som har sågats ned. Redan de gamla grekerna insåg faran i att föreviga en ännu levande hjälte, som Alsebajadjev ("Greklands vackraste man") för 2440 år sedan. Och alla nedsågade och evakuerade sovjetiska statyer över regimens konstruerade idoler. Malmös destruktiva politiska och mediala klass är idioter allihop och misslyckas katastrofalt. Det handlar mindre om Zlatan än om deras propagandabild av Zlatan, som han själv inte verkar ställa upp på. Åsså fansens obegripliga känslomässiga sekterism.

Klockrent det jag fetade
Citera
2020-01-24, 23:18
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Med andra ord, så är du ingen fotbolls-fan? Jag har ju redan konstaterat att det var helt OK att han köpte en dussinklubb, även om han gjorde det av egoistiska skäl. Det finns så många egoister i en penningstark fotbollsvärld. Dessutom ser jag personligen Zlatan som den bäste spelare någonsin, i det här landet, och hade han varit en lagspelare så hade han tillhört de bästa i historien internationellt. Det vi alla retar oss på, och då inkluderar jag alla äkta fans, oavsett klubb, är det förakt han uttryckte för sin moderklubb. Du ingår tydligen inte i den kategorin.

Jag har verkligen älskat Sverige, och älskar fortfarande landet men föraktar regimen. Jag skulle offrat en fot för att Danmark skulle ta över oss, med tanke på deras politik. Tyvärr blir det inte så.

Jag håller med dig i allt utom att Z är den bäste spelare någon sin.

Den mest komplette spelare någonsin i Sverige är Bo Larsson (MFF).
Citera
2020-01-26, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag håller med dig i allt utom att Z är den bäste spelare någon sin.

Den mest komplette spelare någonsin i Sverige är Bo Larsson (MFF).
Jag avslutar (?) tråden med att nästan hålla med dig. Jag är ingen Malmöbo, men jag inser BLs styrka. Som lagspelare, så absolut, men som individualist är Zlatan före. Dessutom var BL litet hemmasjuk, Jag tvingas nog ändå erkänna att i mina ögon är Zlatan före. Möjligen är Bo Larsson tvåa i historien.

Som människa betraktad, är Zlatan inte med i top-1000, av fotbollsspelare. Han förtjänar absolut ingen staty!
Citera
2020-01-28, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Jag avslutar (?) tråden med att nästan hålla med dig. Jag är ingen Malmöbo, men jag inser BLs styrka. Som lagspelare, så absolut, men som individualist är Zlatan före. Dessutom var BL litet hemmasjuk, Jag tvingas nog ändå erkänna att i mina ögon är Zlatan före. Möjligen är Bo Larsson tvåa i historien.

Som människa betraktad, är Zlatan inte med i top-1000, av fotbollsspelare. Han förtjänar absolut ingen staty!

Instämmer!
Helt rätt att ta bort statyn. Zlatan symboliserar maktbegäret framför lagandan. Egot före allt annat. Vill någon verkligen tvinga detta på oss?
Citera
2020-01-30, 06:36
Avstängd
https://www.expressen.se/gt/noje/janne-josefsson-gor-nytt-program-om-zlatan-statyn/

Citat:
Janne Josefsson gör nytt program om Zlatan-statyn
Citera
2020-02-02, 14:45
Medlem
https://www.dn.se/sport/darfor-har-zlatans-staty-forstorts-av-fansen-som-alskat-honom/
Lång artikel. Betalvägg. Men läst den i papperstidningen. Tillför en del man kanske inte
visste. Och skulle mot förmodan Zlatan ha uttalat sig om vandaliseringen skulle det nog
ha framgått ...
Citera
2020-02-03, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
https://www.dn.se/sport/darfor-har-zlatans-staty-forstorts-av-fansen-som-alskat-honom/
Lång artikel. Betalvägg. Men läst den i papperstidningen. Tillför en del man kanske inte
visste. Och skulle mot förmodan Zlatan ha uttalat sig om vandaliseringen skulle det nog
ha framgått ...

Du får nog återgå något som stod och bringa diskussionen framåt. Skicka en länk räcker inte.
Citera
2020-02-04, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElegantElefant
Du får nog återgå något som stod och bringa diskussionen framåt. Skicka en länk räcker inte.

Köp tidningen om du har råd. Det var som sagt var ett antal sidor och det nya var
kanske att man fick läsa lite mera om "gärningsmännen" och deras världsbild ...
Citera
2020-02-04, 16:37
Medlem
Det var jävligt naivt av dem som kom på tanken på en staty av honom. Z har inte bara beundrare. Han själv och de som kom på spektaklet hade nog inte tänkt på det. Att statyn sågades ner kunde man faktiskt befarat att den skulle göra. Nu kommer det bli som med julbocken i Gävle. Reparera Z och ställ tillbaka honom så saboteras han igen. Ställ honom någon annans stans och samma sak kommer att hända. Skönt att han är väck tycker jag.
Citera
2020-02-18, 11:21
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
https://www.expressen.se/gt/noje/janne-josefsson-gor-nytt-program-om-zlatan-statyn/
Hmm🤔blir det ett separat inslag
om näsan?..jag menar den sitter inte
på statyn längre,och ingen verkar trots storleken på den ha sett till den😔
Citera
2020-02-20, 22:18
Medlem
https://www.aftonbladet.se/a/AdmQox

35 år gammal

Det måste ju vara en riktigt svagsint idiotiskt som springer och har sönder saker för något som inte ens angår han på riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in