2020-01-12, 13:22
Medlem
Hur kan denna diskussion handla så mycket om dagens läge i Sverige, invandrare och SD? Detta har med en enda sak att göra och det är ett (upplevt?) svek. Oavsett klubb, stad eller land så hade reaktionen blivit likadan om detta hände. Det har ingenting med etnicitet eller politik att göra och om man inte inser det så är man inte det minsta insatt i hur supporterkultur fungerar.
Citera
2020-01-12, 20:33
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Det handlar ju om beteende och attityd, Messi och Ronaldo är inte totalt osympatiska som Zlatan.
Det handlar o så mycket mer än bara investeringen i Hammarby det är ju sättet också instagrambild med Hammarbybild och han säger att Hammarby ska bli bäst, gör det samtidigt som Rosenberg ska avtackas. Det är på något vis så utstuderat för att jävlas, lägg sen till rasistattacken på Janne och alla andra dumheter han ha gjort så klarnar vilden. Det är inte ett dugg konstigt att Zlatan får enormt med skit nu. Det är däremot konstigt när människor dyker upp med åsikten varför är man arg på Zlatan han kan väl göra vad han vill.
En oerhört girig, egoist och narcissist med en massa korkade utspel och anklagelser kommer aldrig undan kritik och om man samtidigt är en symbol för en samhällsförändring som många avskyr nämligen blattefieringen av Sverige ja då blir man hatad.

Håller du fortfarande på och tjatar om detta? Ni är 3 man som står för merparten av Zlata hatar inläggen här.

Inget svek...kompis... det är 18år sedan han slutade spela för MFF (läs vara anställd av MFF).

Men hey... vad vet vi ”plast och latte supportrar”? Det viktiga är att ni ”riktiga” tuffa, hard core suportrar förstår.

Så går det när man inte har annat i livet
Citera
2020-01-12, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
"Det kanske är det sista vi ser av Zlatanstatyn..?"

Nej, lappa ihop honom! Låt folket såga ner honom igen!

Det kanske blir en "tradition" i stil med bocken i Gävle?
Citera
2020-01-13, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Håller du fortfarande på och tjatar om detta? Ni är 3 man som står för merparten av Zlata hatar inläggen här.

Inget svek...kompis... det är 18år sedan han slutade spela för MFF (läs vara anställd av MFF).

Men hey... vad vet vi ”plast och latte supportrar”? Det viktiga är att ni ”riktiga” tuffa, hard core suportrar förstår.

Det är många som avskyr Zlatan idag, Sveriges mest hatade idrottsstjärna.

Jag är inte hardcore-supporter men jag förstår ilskan över Zlatans beteende, du däremot är rakt igenom falsk och pengakåt så du tycker att Zlatan agerar rätt och riktigt.

Vad vet du om mitt liv, ingenting. Jag lever inte för att följa ett lag även om jag älskar sport men även mycket annat.

Håller fortfarande på varför går du in och skriver igen då?

Dock så kan jag ju bli förbannad på idioti som denna staty utan att passa in i din nidbild utav visa fotbollsfans men det begriper väl inte du.
Citera
2020-01-13, 08:26
Medlem
EndOfDays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDog
Säger den som aldrig kör för fort, eller laddat ner något olagligt från internet.
Du tänker väl själv? Lagar kan vara felaktiga och det finns undantag från regeln, Zlatan Ibrahimoslisk.
De som sabbar Zlatan statyn är verkligen hjältar i mina ögon. Riktiga MFF-are inga plastsupportrar.
Och åker de fast bidrar jag gärna till böterna. Tror säkert att det i sådant fall kommer att startas en insamling.

Tänkte inte svara, men du är ett uppenbart exempel på ett samhällsproblem, typ Malmö, såna som du som inte kan anpassa sig till samhället för egen övertygelse av ett lag.
Så korkat att man trillar baklänges, glad du bjöd på dig själv :-)

Ja, jag har kört för fort, ja, kanske laddat ner nåt, ja, kanske tom nåt annat som inte skall skrivas här.
Men skillnaden mellan mig och dig är att jag inte aldrig förstört något som bekostar andra.
Du är ju lika korkad som de "kalifat nötter" som vill döda konstnären i Danmark för att han ritade av Mohammed!
En staty är en staty oavsett vad du tycker om den ägs av staten och rättigheterna till konstnären, inte Mohammed!

Som MFFáre som du är ju tyvärr inte nåt föregångsexempel på bra medborgare, ledsen, du kvalar inte ens in i närheten, håll dig till din sandlåda :-)
Citera
2020-01-13, 08:32
Medlem
EndOfDays avatar
Citat:
Det handlar ju om beteende och attityd, Messi och Ronaldo är inte totalt osympatiska som Zlatan.
Det handlar o så mycket mer än bara investeringen i Hammarby det är ju sättet också instagrambild med Hammarbybild och han säger att Hammarby ska bli bäst, gör det samtidigt som Rosenberg ska avtackas. Det är på något vis så utstuderat för att jävlas, lägg sen till rasistattacken på Janne och alla andra dumheter han ha gjort så klarnar vilden. Det är inte ett dugg konstigt att Zlatan får enormt med skit nu. Det är däremot konstigt när människor dyker upp med åsikten varför är man arg på Zlatan han kan väl göra vad han vill.
En oerhört girig, egoist och narcissist med en massa korkade utspel och anklagelser kommer aldrig undan kritik och om man samtidigt är en symbol för en samhällsförändring som många avskyr nämligen blattefieringen av Sverige ja då blir man hatad.

Vi kan vara överens om att vi nästan är överens.
Jag håller med dig om Zlatan, han visar upp sin bild i media som du beskriver och han är kanske inte heller är min favorit personligen. Kanske en annan bild privat, men jag känner ej honom än privat.

Men, att vandalisera en staty känns lite förgånget och uråldrigt att göra för att visa sitt missnöje!?
För i slutändan så tror jag inte att Zlatan inte bryr sig om statyn, han har sina pengar ändå. Och då var det ju onödigt att vandalisera med ?:-)
Citera
2020-01-13, 08:35
Medlem
EndOfDays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
jag har aldrig sagt något om vad jag tycker om vandaiseringen... men du verkade inte förstå bakgrunden. Det har föga med skattehöjningar att göra.

Jo jag förstår bakgrunden till missnöjet, men att vandalisera en staty pga den anledningen är ju som att hoppa tillbaka till sandlådan när man var i 3-års åldern.

Bit i det sura äpplet att allting i samhället inte går din väg, anpassa er, smält in, försöka växa upp lite.
För låg nivå.
Citera
2020-01-13, 08:39
Medlem
EndOfDays avatar
Citat:
Haha den kommer inte att få stå ifred där heller det bästa är att smälta ner den eller magasinera den.

Som sagt, jag uppskattar hans idrottsliga prestationer, så jag kanske kan få titta på statyn en kvart då på Medis :-)?
Men då är jag kanske en av de få levande på jorden som sett statyn IRL när jag går i pension, alltid något!
Citera
2020-01-13, 11:11
Medlem
Citat:
Inte skrämd men en liten reality check. Han tror att han är gud och nu blev han nerplockad från sin piedestal.

Hans ego är så gigantiskt att det här bara berör (om det ens gör det) marginellt. Men hans
taktik nu kommer att vara att inte säga ett ord om det här och de svenska journalisterna i
Italien (Frida o Jennifer) kommer INTE att fråga honom ...

Kanske lite intressant med nästa Malmöbesök. För han har väl föräldrar m m kvar där ?

Och när han nu gjort mål i ligan dessutom blir det här än mera perifert.
Citera
2020-01-13, 11:55
Medlem
EndOfDays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe

Bra inlägg!
Citera
2020-01-13, 11:57
Medlem
Statyn över Saddam fick i alla fall stå i ett år, enl Aftonbl.
Citera
2020-01-13, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndOfDay
Vi kan vara överens om att vi nästan är överens.
Jag håller med dig om Zlatan, han visar upp sin bild i media som du beskriver och han är kanske inte heller är min favorit personligen. Kanske en annan bild privat, men jag känner ej honom än privat.

Men, att vandalisera en staty känns lite förgånget och uråldrigt att göra för att visa sitt missnöje!?
För i slutändan så tror jag inte att Zlatan inte bryr sig om statyn, han har sina pengar ändå. Och då var det ju onödigt att vandalisera med ?:-)

Visst är det lite primitivt att vandalisera statyn men gör man idiotiska saker utan konsekvenstänk som Zlatan så väcker det känslor och Zlatan trampar ju i klaveret titt som tätt.
Han bryr sig garanterat om att statyn blev vandaliserad, hans ego fick sig en törn så det svider nog en del.
Senast redigerad av Hibiscrub 2020-01-13 kl. 12:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in