2020-01-06, 16:11
Medlem
Nexus-6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Han uttryckte sin önskan om att den skulle stå i Malmö.

Det är ju det jag menar...... Det är problematiskt nu. En sak som jag INTE förstår är varför kommunen valde att neka förslaget för flytt som kom redan tidigare. Låt folket i Malmö bestämma. Nu ska de tydligen ta upp det för diskussion igen.

Naturligtvis är vandalisering aldrig ok. Jag blir inte provocerad, dock är jag ingen Zlatan fan längre av flera skäl.

Ah oki! De tänkte ju att Malmösonen ska såklart stå i Malmö. Vilket han också borde kan jag tycka. Men det var innan allt detta. Det har ju eskalerat och de trodde väl att det kanske skulle lugna ner sig. Politiker vill och bör inte dra förhastade beslut.

Jag har aldrig gillat Zlatan som person. Men det har varit och är omöjligt att egentligen bortse från hans prestation. I slutändan är det prestationen som kommer bestå, det vet vi. Men han har påbörjat en resa som faktiskt kan göra att till och med den kommer att ses i ett annat ljus.
Citera
2020-01-06, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Ja men är man enbent så borde man förstå att det inte går, men som Zlatan och människorna omkring såg att det fanns nånting där så borde man fortsätta.

Han sket i skolan förmodligen för att han insåg att han kan bli nånting.

Där har du faran i att, i kombination med multikulti, tillåta idioten breda ut sig i det mediala rummet och höja honom till skyarna...

Det finns många tvåbenta människor som inte lyckas i fotbollen heller f.ö.
Senast redigerad av OllarSenoritas 2020-01-06 kl. 16:15.
Citera
2020-01-06, 16:14
Medlem
Swedenfirst1910s avatar
Ger han bara bränsle! Inhopp å 2 mål idag!
Citera
2020-01-06, 16:17
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma52
Ok och du gissar inte lite du också? Att utan MFF skulle han arbetat i en falafelkiosk??? Zlatan är den bästa svenska spelaren genom tiderna. Malmö skall vara glada för att han burit era färger. Det är inte bara MFF som har bra ungdomsledare som vissa i tråden verkar sig tro. Den är full av lättkränkta supportar som ej verkar tycka att fotbollen är viktigast.
För att inte ha sett en hel allsvensk match så uttalar du dig mycket om fotboll ;-)

Jag håller med om att Zlatan är den bästa svenska fotbollsspelaren genom tiderna även om det är svårt att jämföra olika generationer.

Men förklara för mig vilken väg han skulle tagit till Ajax om inte via MFF.
Citera
2020-01-06, 16:18
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Enligt uppgift 160 svenska profs i utlandet, totalt cirka 300 spelare, så 20 om året cirka, och vad tjänar man egentligen i Allsvenskan?

Håller helt med dig.

LL
Är inte det också zlatanwannabes till stor del? Hur många exempel har vi inte sett på ungomsproffs som spelar i chelseas akademi och liknande. Ordinarie utlandsproffs på seniornivå kan inte vara fler än, säg 50?

Ja det är också grejen. Man tänker att det ändå är ganska häftigt att spela allsvenskan i typ Mff eller Hammarby. Men halva serien består av små lag från små orter där lönerna inte kan vara höga.
Citera
2020-01-06, 16:29
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Ok men jag förstår dig, vart drar man gränsen och vem beslutar att nu kommer du aldrig lyckas? Nu har vi näsan som exempel men säg att hans pappa sagt 3 år tidigare att nu jäwla du intä Zpela futboll du gå jovva Zlatan.
Då hade han knegat på nåt bageri eller likn.

Och i framtida fall,vem och hur avgör för framtida tjärnor när det är nog? Verkar som att dom flesta dagens stjärnor är från fattiga eller halvdåliga områden, ser ingen Karl Arne från Södermalm som strålar än iaf.
Man får väl kolla på någon sorts statistik och sen kan man ge det ett extra sista år. Är du 22 år och spelar i division 3 så kommer du med 99,9999 procents chans inte bli något. Speciellt inte i dagens fotboll där man har betydligt mer koll och mer centrerad ungdomsverksamhet än för 20 år sen.

Är du 15 år så var ödmjuk klara skolan halvbra i alla fall så du klarar gymnasiet.Det tar i princip ingen tid. Tar du dig in i a-laget vid väldigt ung ålder så kan du pausa sista året. Börjar spiralen vända neråt och scenariot med division 3 kommer så sluta och börja jobba/studera.

När skulle hans pappa sagt det? När han var 15 år?

Det tycker inte jag det verkar som. Får inga ghettovibbar av någon förutom Zlatan.
Citera
2020-01-06, 16:29
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma52
Ok och du gissar inte lite du också? Att utan MFF skulle han arbetat i en falafelkiosk??? Zlatan är den bästa svenska spelaren genom tiderna. Malmö skall vara glada för att han burit era färger. Det är inte bara MFF som har bra ungdomsledare som vissa i tråden verkar sig tro. Den är full av lättkränkta supportar som ej verkar tycka att fotbollen är viktigast.

Sveriges bäste och mest komplette spelare är BO LARSSON och därefter Henrik Larsson. Z är den bäste anfallaren i konkurrens med Gunnar Nordahl.
Citera
2020-01-06, 16:30
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
För att fotboll är helt väsensskilt från att vända papper på ett kontor? Eller har du miljontals människor som avgudar dig och direkt läser på sportbladet om du får dina fälgar på bilen stulna?

Det enda man kan jämföra med är egentligen fotboll, för inget annat väcker sådana känslor. Vad är De Rossi eller Totti skyldiga Roma? Mindre än Zlatan vad det verkar. Hur hade fansen reagerat om de hade investerat i Juventus och sagt att " de andra lagen ska aldrig komma upp på vår nivå och vi ska bli bäst i europa" samt poserat med Juventus-tröjan och haft ett brett leende inför kamerorna.

Snälla Sebastian...

1. Du jämför De Rossis och Tottis tid på vardera 19 och 25 år i Roma (som seniora) med Zlatans 2år i MFF
2. Även om Zlatan hade velat investara i MFF så går det inte eftersom MFF inte är ett bolag som Hammarby
3. Troligtvis ville AEG göra sig av med Hammarby-aktierna och paketerade in dessa till Ibrahimovic som någon slags bonus (rimligt antagande med tanke på ägarstrukturen men reserverar mig för felaktighet) .. hur tycker du isåfall att en ägare ska agera.. är det bättre att hålla käften eller kanske säga något positivt för sitt nya lag man är delägare i?
Citera
2020-01-06, 16:40
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Man får väl kolla på någon sorts statistik och sen kan man ge det ett extra sista år. Är du 22 år och spelar i division 3 så kommer du med 99,9999 procents chans inte bli något. Speciellt inte i dagens fotboll där man har betydligt mer koll och mer centrerad ungdomsverksamhet än för 20 år sen.

Är du 15 år så var ödmjuk klara skolan halvbra i alla fall så du klarar gymnasiet.Det tar i princip ingen tid. Tar du dig in i a-laget vid väldigt ung ålder så kan du pausa sista året. Börjar spiralen vända neråt och scenariot med division 3 kommer så sluta och börja jobba/studera.

När skulle hans pappa sagt det? När han var 15 år?

Det tycker inte jag det verkar som. Får inga ghettovibbar av någon förutom Zlatan.

Hans pappa sa aldrig det, vi är nog överens. Adjö.
Citera
2020-01-06, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag var en av de som fick löpa gatlopp i tråden för att jag tyckte att Miiko skulle bortfrån MFF. Nu är jag en pensionerad lugn man som kan förstå de yngre hetsporrarna men tycker ändå att de går för långt när går på hans hus och därmed hans familj.

Statyn där, tycker jag som många andra att man äras inte med en staty så länge man är i livet. Det är nog inte statyn som stör, den stod ju där i nästan 2 månader utan något hände. Efter bilden med Zammarbytröjan och uttalandet samtidigt som Mackan spelade sista matchen på hemmaplan, då sprack det.

Tack för ett bra inlägg
Citera
2020-01-06, 16:58
Medlem
bagarn29s avatar
Jag har kollat andra halvlek av Milans match i eftermiddag. Det verkar som de redan flyttat staty in på San Siro.
Citera
2020-01-06, 17:00
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Snälla Sebastian...

1. Du jämför De Rossis och Tottis tid på vardera 19 och 25 år i Roma (som seniora) med Zlatans 2år i MFF
2. Även om Zlatan hade velat investara i MFF så går det inte eftersom MFF inte är ett bolag som Hammarby
3. Troligtvis ville AEG göra sig av med Hammarby-aktierna och paketerade in dessa till Ibrahimovic som någon slags bonus (rimligt antagande med tanke på ägarstrukturen men reserverar mig för felaktighet) .. hur tycker du isåfall att en ägare ska agera.. är det bättre att hålla käften eller kanske säga något positivt för sitt nya lag man är delägare i?

Jag valde de två för att visa på två extremfall gällande "att vara skyldig". Ingen kan säga att de är skyldiga Roma något. De har gett allt och lite till alla år. Men alla förstår att fansen hade blivit helt tokiga om de betett sig så. Att vara skyldig är ett så jävla dumt tankesätt.

Gällande Zlatans tid i klubben och betydelse för fansen så vet du som malmöit att han alltid har varit avgudad av Mff-fansen och en symbol för klubben och staden. Det är inte som att Tobias Grahn skulle köpa in sig i Hammarby. Zlatan var Mffs hjälte i 20 års tid. Inte för att det är relevant för uttrycket vara skyldig.

2. Jaha, det vet jag. Måste man investera i en direkt konkurrent då? Är det någon sorts naturlag? Vad är det ens för typ av investering? En struntsumma för Zlatan.

3. Han skulle sålt aktierna samma dag som han fick dem. Om/när det sipprade ut så skulle han sagt. "Ja det gjorde jag, Malmö är min klubb i Sverige".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in