Citat:
Ursprungligen postat av
MittMalmoe
Snälla Sebastian...
1. Du jämför De Rossis och Tottis tid på vardera 19 och 25 år i Roma (som seniora) med Zlatans 2år i MFF
2. Även om Zlatan hade velat investara i MFF så går det inte eftersom MFF inte är ett bolag som Hammarby
3. Troligtvis ville AEG göra sig av med Hammarby-aktierna och paketerade in dessa till Ibrahimovic som någon slags bonus (rimligt antagande med tanke på ägarstrukturen men reserverar mig för felaktighet) .. hur tycker du isåfall att en ägare ska agera.. är det bättre att hålla käften eller kanske säga något positivt för sitt nya lag man är delägare i?
Jag valde de två för att visa på två extremfall gällande "att vara skyldig". Ingen kan säga att de är skyldiga Roma något. De har gett allt och lite till alla år. Men alla förstår att fansen hade blivit helt tokiga om de betett sig så. Att vara skyldig är ett så jävla dumt tankesätt.
Gällande Zlatans tid i klubben och betydelse för fansen så vet du som malmöit att han alltid har varit avgudad av Mff-fansen och en symbol för klubben och staden. Det är inte som att Tobias Grahn skulle köpa in sig i Hammarby. Zlatan var Mffs hjälte i 20 års tid. Inte för att det är relevant för uttrycket vara skyldig.
2. Jaha, det vet jag. Måste man investera i en direkt konkurrent då? Är det någon sorts naturlag? Vad är det ens för typ av investering? En struntsumma för Zlatan.
3. Han skulle sålt aktierna samma dag som han fick dem. Om/när det sipprade ut så skulle han sagt. "Ja det gjorde jag, Malmö är min klubb i Sverige".